Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Att hon är isolerad, grundrar ni på att inga vänner till henne skriver på forumet eller att hon hoppat av gymnasiet eller både och?
Ifall det stämmer att hon hoppat av gymnasiet så hoppas jag verkligen att hennes föräldrar tagit ett snack med henne, gymnasielärarna har självklart kontakt med föräldrarna. Fastän avhopp får tjejen fortfarande bo hos MGM för föräldrarna. Här har föräldrarna ett stort ansvar, det kanske dom med tagit och det finns naturliga val till att W hoppat av, om hon nu gjort det.
Men ärligt talat.. jag sitter och tänker tillbaka på min tid jag hade ett destruktivt förhållande med en pojkvän som var allt annat än snäll. Vi höll ihop från jag var ca 14-17 tillochfrån. Jag bodde hos honom, hoppade av gymnasiet andra året och man kan tro jag hade en skit uppväxt och ej närvarande föräldrar.. vilket absolut inte stämmer! Jag hade bästa uppväxten och väldigt närvarande föräldrar. Men ärligt talat, jag var 17 år (skulle fylla 18 någon månad efter) och vad skulle de göra? Tvinga mig gå i skolan? Nej, ej skolplikt på gymnasiet. Låsa in mig? Nej, funkar inte så. Det som dock skiljer åt är att mina föräldrar hade saknat mig efter 1 dag, vi hördes av varje dag fastän jag bodde hos pojkvännen och det hade verkligen varit konstigt om jag ej svarade på en dag. Vilket är väldigt konstigt gällande Wilmas fall att det gick så pass många dagar utan att hon saknades. Plus att även fast jag hade bästa föräldrarna som gjorde (gör) allt så vågade jag inte berätta vilken skit pojkvän jag egentligen hade, för jag hoppades alltid på att han skulle förändras och med facit i handen x antal år senare är jag så jävla glad att jag bröt med honom innan det var försent! Med allt detta sagt... vad tycker ni föräldrarna skulle göra i Wilmas fall??