2019-11-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattakraket
Det finns flera kontor i Uddevalla. Så nattpatrullen behöver inte utgå just från hans.
Vad jag har förstått så är hans hemtjänst kontor enbart hemtjänst på morgonen/kväll och nattpatrullen är ett "eget". Och eftersom att han jobbar på ett kontor i centrum, där man både använder bilar eller att man enbart går till fots till brukare, så kan det vara att han inte ens haft tillgång till bil just dom arbetstillfällena. Det beror på vilken "rutt" du blir tilldelad när du går på ditt arbetspass.
Blir du tilldelade tex sommarhemmet/bohusgården så har du tillgång till bil. Men blir du tilldelad Walkeskrogen går du till fots.
Är så jag har förstått det 😊

Mitt ex jobbade inom hemtjänsten i Uddevalla, och han hade inte körkort. Så han blev ju tilldelad turerna man gick. Helt enkelt, bara för att man jobbar inom hemtjänsten så behöver man inte ha körkort.
Citera
2019-11-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
Mitt ex jobbade inom hemtjänsten i Uddevalla, och han hade inte körkort. Så han blev ju tilldelad turerna man gick. Helt enkelt, bara för att man jobbar inom hemtjänsten så behöver man inte ha körkort.

Har han planerat det , så kan han ju ”lånat” med en nyckel
Kommunens bilhantering vet man ju hur den är..
Citera
2019-11-23, 08:27
Medlem
Stämmer det att pappan har byggfirma?
Citera
2019-11-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tjena.
Jag kikar in i tråden emellanåt men jag följer den inte jätte noga. Så om min fråga är fullständigt ute på vift så vet du varför

Jag tolkar ditt inlägg som att man har hittat spår av Wilma i den häktades fars tre olika bilar?
Och därför tänker du då att kanske även pappan är delaktig?
Jag tänker att då måste det vara väldigt försvårande fynd man har gjort i bilarna.
Dom var väl ändå ihop ett bra tag? Hon kan ju ha åkt i alla tre bilarna och lämnat massvis med spår av DNA och sånt på ett helt naturligt sätt.

Går det några heta teorier i tråden ännu om att farsan till pojkvännen kanske är ensam GM?

Andra får jättegärna svara också. Jag följer många trådar och ibland är det verkligen till jättestor hjälp om någon snäll orkar knopa ihop ett litet citerat svar.
Man hinner följa fler trådar om man gör så 👍
Likhundar kan ha markerat i en eller flera av pappans bilar.
Citera
2019-11-23, 08:30
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han greps tidigt på morgonen. I sin bostad. Jade han jobbat natt?

Han hade en dagtur på måndagen och samma på tisdagen.
Citera
2019-11-23, 08:32
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hur verkade han vara då? Hade han egen bil vad du vet?

Han ska ha varit som vanligt. Arbetade på timmar så inte regelbundet... vet inget om bil.
Citera
2019-11-23, 08:33
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Torsdag fredag då? Sjuk?

Arbetade på timmar. Har inte koll på det, men ska luska lite...
Citera
2019-11-23, 08:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaydonRaces
Kikar man hennes systers FB och kommentarer där så säger två personer att de sett en tjej som liknar henne igår, i en annan stad. Så med lite tur kanske Wilma är vid liv trots allt? Men håller sig undan av någon anledning?
Vi får hoppas! 😊

Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Familjens brev som lästes upp av FIKK, tyckte där fanns undertoner som kan tolkas som om familjen misstänker att hon kan hålla sig undan frivilligt.
Eller är det bara ett sista hopp...

Vet vi hur Wilma förhållande/kontakt med sin familj var?

Hoppas verkligen att hon är vid liv!
Dock skulle det vara ett mirakel. Jag är rätt säker på att hon är död.
Om Ahmed är häktad misstänkt för mord har polisen något som tyder på mord och därav kan hon inte vandra omkring i andra städer. Förmodligen något tekniskt, samt vittnesuppgifter.
Citera
2019-11-23, 08:36
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag tror spårträning handlar om privatägda jakthundar som går raka spåret till de sälla jaktmarkerna när de känner kadaverlukt. Det är förhoppningen i alla fall.

Jag hoppas du skämtar? Eftersökshundar är inte ens i närheten av vad en likhund är. Det är som att säga "kom så går vi o plockar äpplen - där är ett päronträd"

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nån mer än jag som inte tror kommer hitta henne?

Jag tror de hittar henne....så småningom.
Varför tror du inte att de gör det/var finns hon?
Citera
2019-11-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHitlerChrist
Kurder är inte Araber överhuvudtaget. De tillhör den större Europeiska familjen(Indoeuropeer), precis som Iranier och Armenier gör som heller inte är tekniskt sett inom Europas gränser. Kurder ska ursprungligen ha varit ganska ljusa, vilket man kan se i en del byar fortfarande. Fanns en by i Syrien tror jag där de hade endast blonda kurder, och det är inget skämt. Blev själv chockad när jag såg det. Turkar och Araber är de som är mer besläktade med varandra genom olika imperium och blandning osv.

Ungefär såhär ser en hel del oblandade Kurder ut. Dvs de som inte blandats med Turkar eller Araber: https://images.app.goo.gl/mnuCSpyX8tHqLgkF8

PS. Killen var inte Kurd. Han är IRAKIER. De Kurderna jag känner är riktigt trevliga. Han är garanterat Irakier eller Turk från Irak(Turkmen).

Så bara för att kurderna du känner är bra människor så är alla det? Jag bor i Uddevalla och känner till familjen, de är 100% kurder. Inte araber.
Citera
2019-11-23, 08:42
Medlem
Om pappan har hjälpt till och tror sig att de ska bli ett alibi för att dna hittas tror han fel, likhundarna markerar inte dna utan likdoft som utsöndras från en kropp 15-30 minuter efter döden inträffat. Dom måste varit snabba om dom ska ha hunnit frakta iväg henne inom den tiden iaf. Även om dom varit snabba och flyttat kroppen senare så kommer spåren då.

Ang tillgång till hemtjänstbilarna, kan man "råka" lämna in nyckeln då man går hem på em/kvällen utan någon tänker/märker det? Kanske då kunnat låna bilen en sväng på natten?
Sen Ang hemtjänst så är de nog inte svårt att ringa till en patient och bara höra att allt är okej och säga att man inte hinner förbi, många gamla vill kunna klara sig själva och går nog med på detta. Lite demens så har dom glömt den händelsen då det kommer fram vem som sitter misstänkt för mord, undrar bara var den snälle kurden tog vägen och inte ens säkert att dom får veta av annan personal vad som skett för att inte skrämma upp dom med att dom haft en mördare hemma.

Hoppas verkligen på stort engagemang från folk i uddevalla med omnejd i helgen och hon hittas så snart som möjligt, hur många sökande är ute i detta fallet? Då Lisa Holm försvann slog ju rekord varje dag i antalet sökande och va väl över 3000 frivilliga som varit med där? Hoppas på liknande här nu trotts att vädret inte är lika bra nu, ni som ställer upp gör ett kanon jobb iaf och hoppas att dom som inte vill gå ut och söka ställer upp på annat sätt tex genom att ordna fram mat. Ja gärna att restauranger ställer upp och fixar ut/fram mat.
Citera
2019-11-23, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Han hade en dagtur på måndagen och samma på tisdagen.

Jobbade han helt skift/8 Tim dessa dagar eller va det bara strötimmar? Märkligt trodde denna fantastiska man med så många jobb i sitt cv iaf hade fast anställning hos hemtjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in