2019-11-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem har inga luckor hemtjänsten kan jag lova diig de har nog ont om tid som dem har, De har i snitt 30min på sig hos varje person dem besöker i hemmet och då ska dem hinna med allt som ska göras!

Nej, det var inte det jag sa, utan vad jag funderade på var om han HADE lucka/luckor, d.v.s. inte besökte de han skulle, en viss tid av passet och förklarat för polisen att han då sökte efter W. Förstår du nu?
Citera
2019-11-22, 23:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tänk dock på att pappan började försöka ta kontakt med dem i fredags och började stressa på i lördags. Så ett dygn hade han kanske i ”lugn och ro” sen var det säkert panik. Tror inte han är så smart, han har nog inte haft nån plan...förutom då att han tänker neka tills hon hittas.

Och ni som tror att han har fått hjälp, jag tror ni har fel. Och snälla ni som känner till grabben, har han körkort och tillgång till bil??
Han har dumpat kroppen i tokpanik skulle jag vilja säga, Det finns ju fall där dem gjort det vissa täcks över dåligt vissa dumpar dem bara i buskaget etc etc
Citera
2019-11-22, 23:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Familjen kanske får veta mer än allmänheten.
Ja precis!
Citera
2019-11-22, 23:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, det var inte det jag sa, utan vad jag funderade på var om han HADE lucka/luckor, d.v.s. inte besökte de han skulle, en viss tid av passet och förklarat för polisen att han då sökte efter W. Förstår du nu?
Inte en chans att han har dyl luckor!
Citera
2019-11-22, 23:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanoter?

Kan man ta sig fram till sjön med bil på mer än en plats?

Fyra körbara vägar leder till sjön.
Citera
2019-11-22, 23:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja precis!
Dem vet inte mycket mer än vad vi andra iom förundersökningssekretess ligger under fallt och då säges det inget åt något håll, Sedan om det är ok mot anhöriga är en annan femma men jag tvivlar dem vet mycket mer än någon annan
Citera
2019-11-22, 23:25
Medlem
SnilleFixs avatar
Har polisen kollat gärningsmannens familjs lägenheter? Vilken naiv inavlad apa han är, tror han kan lura snuten.... Livstidsfängse ska han få njuta av.
Citera
2019-11-22, 23:26
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ja beror på ort och ställe misstänker jag, Men det är lite så 5-7min i storstäder och du håller nog med mig den teori som vissa fantiserar kring hemtjänst spåret!
Absolut!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tänk dock på att pappan började försöka ta kontakt med dem i fredags och började stressa på i lördags. Så ett dygn hade han kanske i ”lugn och ro” sen var det säkert panik. Tror inte han är så smart, han har nog inte haft nån plan...förutom då att han tänker neka tills hon hittas.

Och ni som tror att han har fått hjälp, jag tror ni har fel. Och snälla ni som känner till grabben, har han körkort och tillgång till bil??

Här nämnts i tråden att han ska ha kk, bil har hans pappa 3/4 st
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Han jobbas måndag och tisdag. Alltså dagen innan och samma dag han greps. Säker källa = hans kollega

Torsdag fredag då? Sjuk?
Citera
2019-11-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Ett smart tips är att hitta en docka som är i ungefär samma storlek som wilma . Sen hitta en person som är typ lika stor som MGM och se om det går att bära ner dockan 3 våningar . Där kan man även kolla om det krävs en person till och hur långtid de har hållt på att bär henne i trappan . Tror att det kan ge en viss nyttig info för att på något sätt kunna fastställa vilken dag och tid på dygnet det skedde .

Ja DET var verkligen ett jättesmart tips,alltihop!
Tjaaa.... va kan de ha tagit,1-2 dagars jobb i trappen? Ska testa dirr!
Börjar me att googla runt efter en 50-ish kilos docka.....
Citera
2019-11-22, 23:27
Medlem
Citat:
Inte en chans att han har dyl luckor!

Varför inte? Jobbar du som hemtjänstsamordnare i U-valla, eller? Förklara varför det är omöjligt att han inte besökte några klienter, uteblev helt enkelt på planerad tid, kanske tog igen det senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in