2019-11-23, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Låter skumt, konstruerat.
Jag tror farsgubben försöker framställa sig som en hyvens kille.
En sån historia kan också förklara varför spår efter Wilma finns i hans 3 bilar. När han egentligen har hjälpt sonen att göra sig av med hennes kropp och fraktat henne i någon av bilarna.
Citera
2019-11-23, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns inget väl inget med substans i tråden som bekräftat att Wilma varit på fest?
Du verkar ha lässvårigheter. För det första var inlägget inte till dig. För det andra skrev jag TROLIGEN. För det tredje finns det flera som skrivit att hon var 'festklädd' onsdag kväll.

För det fjärde är detta Flashback och om du seriöst tror att alla inlägg här är statistiskt och vetenskapligt verifierade så har du tyvärr kommit fel.
Senast redigerad av Dekorima 2019-11-23 kl. 03:15.
Citera
2019-11-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Har någon kollat upp om han lämnade tillbaka nycklarna över natten? Det gick flera dagar från dagen Wilma försvann tills hon anmäldes försvunnen. Hur vanligt är det att samma (antal) bilar används på natten? Tog nattpatrullen en annan bil när de inte hittade nycklarna till den bil han hade under dagen?

Det finns flera kontor i Uddevalla. Så nattpatrullen behöver inte utgå just från hans.
Vad jag har förstått så är hans hemtjänst kontor enbart hemtjänst på morgonen/kväll och nattpatrullen är ett "eget". Och eftersom att han jobbar på ett kontor i centrum, där man både använder bilar eller att man enbart går till fots till brukare, så kan det vara att han inte ens haft tillgång till bil just dom arbetstillfällena. Det beror på vilken "rutt" du blir tilldelad när du går på ditt arbetspass.
Blir du tilldelade tex sommarhemmet/bohusgården så har du tillgång till bil. Men blir du tilldelad Walkeskrogen går du till fots.
Är så jag har förstått det 😊
Citera
2019-11-23, 03:26
Medlem
Citat:
En sån historia kan också förklara varför spår efter Wilma finns i hans 3 bilar. När han egentligen har hjälpt sonen att göra sig av med hennes kropp och fraktat henne i någon av bilarna.

Tjena.
Jag kikar in i tråden emellanåt men jag följer den inte jätte noga. Så om min fråga är fullständigt ute på vift så vet du varför

Jag tolkar ditt inlägg som att man har hittat spår av Wilma i den häktades fars tre olika bilar?
Och därför tänker du då att kanske även pappan är delaktig?
Jag tänker att då måste det vara väldigt försvårande fynd man har gjort i bilarna.
Dom var väl ändå ihop ett bra tag? Hon kan ju ha åkt i alla tre bilarna och lämnat massvis med spår av DNA och sånt på ett helt naturligt sätt.

Går det några heta teorier i tråden ännu om att farsan till pojkvännen kanske är ensam GM?

Andra får jättegärna svara också. Jag följer många trådar och ibland är det verkligen till jättestor hjälp om någon snäll orkar knopa ihop ett litet citerat svar.
Man hinner följa fler trådar om man gör så 👍
Senast redigerad av SpaceBase 2019-11-23 kl. 03:30.
Citera
2019-11-23, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Går det några heta teorier i tråden ännu om att farsan till pojkvännen kanske är ensam GM?
Intressant teori, vad baserar du den på? Hur tänker du där? Hon sprang hem till mgm farsa efter ett bråk och han lustmördade henne rakt av? Eller var det sexualrelaterat?

Edit: perfekt att köra i förhörsrummet. (yo daddy shagged yo hol)
Senast redigerad av Dekorima 2019-11-23 kl. 03:39.
Citera
2019-11-23, 03:50
Medlem
Jag har lite svårt att släppa att dom närstående inledningsvis trodde att W&T hade försvunnit TILLSAMMANS..
Någon som vet bakgrunden till det antagandet?
Varför skulle dom vilja göra det?
Citera
2019-11-23, 04:01
Medlem
Nalle22s avatar
har de sökt i pappans bostad? kompisars invandrar kiosker? kanske ligger kroppen i en frysbox? tills fallet har kallnat.
Citera
2019-11-23, 04:30
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Intressant teori, vad baserar du den på? Hur tänker du där? Hon sprang hem till mgm farsa efter ett bråk och han lustmördade henne rakt av? Eller var det sexualrelaterat?

Edit: perfekt att köra i förhörsrummet. (yo daddy shagged yo hol)
Det är inte helt ovanligt tema i film och litteratur att det förefaller så.
Citera
2019-11-23, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattakraket
Det finns flera kontor i Uddevalla. Så nattpatrullen behöver inte utgå just från hans.
Vad jag har förstått så är hans hemtjänst kontor enbart hemtjänst på morgonen/kväll och nattpatrullen är ett "eget". Och eftersom att han jobbar på ett kontor i centrum, där man både använder bilar eller att man enbart går till fots till brukare, så kan det vara att han inte ens haft tillgång till bil just dom arbetstillfällena. Det beror på vilken "rutt" du blir tilldelad när du går på ditt arbetspass.
Blir du tilldelade tex sommarhemmet/bohusgården så har du tillgång till bil. Men blir du tilldelad Walkeskrogen går du till fots.
Är så jag har förstått det 😊
Har någon kollat upp om han kört en av kommunens bilar de aktuella dagarna? Blir väl den naturliga följdfrågan...
Citera
2019-11-23, 06:17
Medlem
Ju jävligare och mer misärartat han kommer ha det på häktet ju mer kommer han, förhoppningsvis, att snacka.
Tyvärr får han nog goda och ordentliga måltider där han sitter just nu, samt tak över huvudet.

Dessutom var det idag 2 privata grupper med spårtränade hundar på 10 personer vardera ute och sökte i Uddevalla idag, dock inte en tillstymmelse till spår, tröstlöst, varav jag var en av dom som deltog.
Citera
2019-11-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Jag har lite svårt att släppa att dom närstående inledningsvis trodde att W&T hade försvunnit TILLSAMMANS..
Någon som vet bakgrunden till det antagandet?
Varför skulle dom vilja göra det?
För att White & Trash, the Beauty & the Beast inte öppnade när hennes far kom till lägenheten? För att en under 18 inte kan gifta sig lagligt i Sverige?
Citera
2019-11-23, 06:34
Medlem
Citat:
Har någon kollat upp om han kört en av kommunens bilar de aktuella dagarna? Blir väl den naturliga följdfrågan...

Den frågan kan jag tyvärr inte svara på. Men jag hoppas och antar att polisen har koll på vart han arbetar och när han har arbetat.
Men finns ju en här i tråden som jobbar med honom, så han/hon kanske kan svara på det om han/hon jobbade dom dagarna T arbetade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in