Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Pengarna var redan beslutade, därför var quid pro quo ett brott i denna formen.
Men tror du att pengarna inte redan var öronmärkta i mångt och mycket och då det var ett stöd och man har krav på Ukraina?
Men även om du skulle ha rätt i allt om stödet, så kvarstår saken att de köper militärt material för skydda sig ifrån fortsatt invasion.
Och även kvarstår faktumet att detta är gjort vid sidan av, på nått som inte ens POTUS skulle röra.
Då det är inte deras sak att göra det, än mindre på stöd som redan var genomklubbat.
Som förstår orsak och verkan, därför står vi här med en impeachment process.
Där POTUS talesmän redan bekräftat brottet quid pro quo, sen kan vi diskutera hur väl det går med bribery anklagelsen impeachment.
Men jag bara antar det kommer senare då.
Och den lustiga saken av alla, varför vill man lösa korruption med korruption?
Vad sänder det för signaler att hota om dra in redan beslutade stöd och på ett korrupt sätt?
Kan berätta lite mer för dig om du vill ha en lektion i fakta

Håll i hatten, Trump bad enbart President Zelenskyj att göra det rätta utefter vad trump berättat för honom. Vilken normal människa som kan förstå sammanband och använda det som finns där uppe som skickar signaler till din kropp att tex röra fingrarna att skriva en text. Att efter en KORRUPTIONSANKLAGELSE PÅ ETT FÖRETAG SOM TVÄTTAT PENGAR OCH HJÄLPT TILL EN POLITISKT KAMPANJ I USA är en utredning. PRESIDENT Zelenskyj själv har berättat att han inte kände något HOT ELLER PRESS IFRÅN PRESIDENT TRUMP alls? OM PERSONEN DET HANDLAR OM INTE KÄNNER SIG HOTAD? KÄNNER PRESS?
EN ANNAN SAK, Ett avbrott i hjälpinsatserna var ej avsedda för att utpressa UKRAINA till att göra en utredning. AVBROTTET ELLER PAUSEN i hjälpinsatserna är en normal upprepande insats vid ett presidentbyte och under en och samma president när uppdatering krävs. PAUSEN VAR på gruND AV INFÖRANDEt AV HELT NYA BÄTTRE HJÄLPINSATSER till ett LAND SOM VAR ETT AV VÄRLDENS MEST KORRUPTA LAND. FÖR ATT OBAMAS HJÄLPINSATSER INTE RÄCKTE TILL.........
I DINA ÖGON FÅR MAN INTE IFRÅGASÄTTA NÅGOT UTAN ALLT SKA VARA DETSAMMA? Ska jag förklara det som jag skulle förklara för barnen? Om något inte fungera korrekt och det upplevs dåligt kanske man ska prova en annan sak? För gick det bra med hjälpinsatserna i ukraina under obama? Var det tillräckligt bra för att ta bort korruptionen? Det är ju uppenbarligen inte så att landet ukraina gjorde det? Borde man inte prova på något annat? Det är ungefär lika kast som Stefan löfven som suttit sen 2014 och statistiken blivit sämre och sämre, Ska man forsätta på samma bana då?
Hur man sen kan gå till ett riksrätt för det är skam, och det märks ju när sanningen kommer fram att det är ett stort jävla skämt? Största cirkusen politiskt i USA?
Snälla klyban kan du inte snart bara erkänna att du inte är påläst ordentligt? Så slipper både du och jag skämmas
Mvh MR JOBI