2019-11-23, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Enligt vem? Jag tycker att det har varit tyst från vänner.

Precis. W hade knappt några vänner.
Citera
2019-11-23, 01:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det viktigaste är väl att hon sågs lämna lägenheten "festklädd" ensam. MGM misstänker otrohet för att hon gjort sig fin för någon annan = motiv för mord.

Har du sett bilder på henne? Kolla in alla efterlysningar på Facebook. Jag tror inte det var ovanligt att hon var finklädd och såg ut att vara på väg till festligheter.
Citera
2019-11-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja, det är detta inlägg som en del tidningar kallade "konstigt" eller liknande.
Han har hämtat länk från Emelie C som kanske är W: syster.
Ja, han verkar inte ha gjort sig nåt större besvär än att kopiera en länk. Trots att han visste att den han älskade och levde tillsammans med varit försvunnen i flera dagar. Det är minst sagt konstigt. Sånt beteende kan bara betyda att han vet mer om hennes försvinnande, som polis och åklagare har konstaterat. Om hans far hjälpt honom kan de ha grävt ner henne var som helst. En vattengrav är också möjlig.
Citera
2019-11-23, 01:14
Medlem
Tuttelisas avatar
[quote=Ajaj.3|69385198]
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa

Med tanke på hans umgänge så skulle jag inte bli förvånad.
Nä, idag verkar det vara den ny anställningen...
Citera
2019-11-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du sett bilder på henne? Kolla in alla efterlysningar på Facebook. Jag tror inte det var ovanligt att hon var finklädd och såg ut att vara på väg till festligheter.
Jag skrev "festklädd" ENSAM. Hon lämnade lägenheten ensam, och MGM misstänker otrohet.
Citera
2019-11-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Om du sätter snittet 10min och du har x antal patienter du ska hinna med och det är STRESS mellan dessa, Så nej finns inte en chans till den teorin inte ens i realiteten att han skulle hinna så släpp den nu!

Fast.. en av mina närmaste vänner jobbar inom hemtjänsten i just Uddevalla. Har varit med om ett flertal gånger att hen har haft "ledigt" uppemot 2 timmar mitt på dagen pga lunch + vårdtagare som nekat besök genom tele.
Citera
2019-11-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, han verkar inte ha gjort sig nåt större besvär än att kopiera en länk. Trots att han visste att den han älskade och levde tillsammans med varit försvunnen i flera dagar. Det är minst sagt konstigt. Sånt beteende kan bara betyda att han vet mer om hennes försvinnande, som polis och åklagare har konstaterat. Om hans far hjälpt honom kan de ha grävt ner henne var som helst. En vattengrav är också möjlig.

Ja det håller jag med om.
Inte konstigt att hämta en länk om den är välskriven och han vill hjälpa släkten.
Men...Han själv då? Han har väl känslor själv för henne och kan skriva med sina egna ord
-också.
Som oskyldig borde han vara mycket angelägen om att få veta var hon finns.
Senast redigerad av Marielo 2019-11-23 kl. 01:22.
Citera
2019-11-23, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Det hade ju känts "bättre" att ge sig iväg med en kropp i bakluckan om man har körkort utifall man råkar in i en vanlig poliskontroll tänker jag, så nog kan det ha betydelse.
Du menar att han skulle ha nerverna att verka helt oskyldig om han blev stoppad av polis med ett lik i bagaget? Och att innehav av körkort skulle lätta på den paniken? Nahh. Jag är skeptisk hörru.
Citera
2019-11-23, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashyback
Fast.. en av mina närmaste vänner jobbar inom hemtjänsten i just Uddevalla. Har varit med om ett flertal gånger att hen har haft "ledigt" uppemot 2 timmar mitt på dagen pga lunch + vårdtagare som nekat besök genom tele.
Vad är det för en typ? 2 timmars lunch?
Icke normalt! utländskt beteende mönster.
Citera
2019-11-23, 01:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Undrar vad det är åklagaren vet men inte vi. Då han är häktad på ”sannolika” skäl.
Kanske finns sannolika skäl som en chans att hålla kvar honom tills hon hittas pga att han svarar på frågor lite olika, ordalydelser, rädsla, uttröttad mm. Han ser inte ut som den ”typiske” invandraren i utseendet (tuff, hård, kall) i utseende, ögon mm. Han ser ut att vara den känsliga typen. Vanlig kille, ordentlig etc. Svartsjuk - ja, men det behöver inte vara den fodrande svartsjukan. Svartsjuka som dom flesta känner om man tycker om ngn. Vill inte förlora personen. Krav från omgivningen, macho, religion/kultur. Nej han har inte den typiskt kriminella uttrycket i sig. Tror det skett det som inte fick hända gm en olycka och för lång tystnad och måste nu köra vidare på det spåret. Det blir bara värre o värre mer o mer fel. Han kämpar emot med allt han har. Längre o längre in i spiralen tills låsningen kommer o han är fast - eller fri. Dom måste hitta henne.
Citera
2019-11-23, 01:23
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Bil - Nej
Körkort - Ja, jag vet att han körde Uddevalla kommuns tjänstebilar i arbetet.
Vet inte om det var någon fest. Jag har försökt fråga runt men ingen har hört något om någon fest. Är det bekräftat att hon ska ha varit på fest eller är det bara någon som upplevt henne som ”festklädd”?

Då hoppas jag verkligen att hundarna har fått kolla tjänstebilarna. Nej inget bekräftat vad jag vet om festen. Mycket möjligt att grannen tyckte hon var finklädd när de möttes. Hur är det med vänner i Uddevalla? Låter nästan som att han försökte isolera henne? Hoppas hon hittas snart ❤️
Citera
2019-11-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Men om hans farsa har flera fordon, anser du inte att han då "har tillgång till bil"? Låna bil kan man göra av kompisar som inte heller har körkort, det förekommer i den socioekonomiska miljön.

Ja kan det inte kategoriseras som en "försvårad tillgång" till bil; alltså att han inte har en konstant tillgång till bil? Har inte en bil alltid parkerad vid bostaden etc. Vilket krånglar till det då han akut behöver forsla bort ett lik.
Och vilken ansvarstagande fader lånar ut sin bil till en son utan körkort?
Och kompisar utan körkort brukar inte ha bil.
Och det kan ju också uppstå lite jobbiga frågor när man skall låna bilen, typ "Vad ska du ha den till?".
För att nämna något.
Så frånvaro av körkort kan nog i viss mån spela in. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in