2019-11-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur kan en lång rad anställningar vara något positivt när man är 22 år. 6 månaders provanställning där han misslyckades med att få fast jobb?
"Efter studenten har han haft lätt att få jobb, enligt sitt cv: Där finns en lång rad anställningar."

Subventionerade instegsjobb typ.
När företag sedan tvingades pröjsa lönen för honom själva sa de upp honom..
Ingen orkade väl med fanskapet.
Citera
2019-11-23, 00:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Stort tack för att du tillför tråden värdefull "vittnesinfo"!👍
Jag förmodar att en del utav den vittnesinfo som polisen nämnt om i ärendet är just iakttagelser i likhet med de som du refererar till.
Tragiskt 😢 att en 17-årig tjej sannolikt inte har insett att det inte är normalt att stanna hos killar som är vandrande tickande bomber!😠

Ja MGM har gjort sig ovän med W*lmas vänner för att kunna tvinga henne att välja sida och på så sätt isolera henne.
Citera
2019-11-23, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hej hej. Vet du om han har bil och körkort? Har W vännner i Uddevalla, vet du om det var fest onsdagen innan hon försvann?
Det är helt irrelevant om han hade körkort, kan man mörda nån så kan man också köra olovligt. Det framgår av tråden att hans farsa har flera fordon. Det framgår också att W troligen var på fest på onsdagskvällen. Läs tråden ffs?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon hade slutat på gymnasiet och verkar inte ha några vänner. Var de så mycket hos hennes familj då?

MGM:s pappa har berättat att W*lma åkte till dem ibland. Hennes familj bodde ju ändå en bra bit bort och hon hade inget körkort än.
Sen vet man ju inte om pappan talar sanning förstås.

Ja tillräckligt ofta för att Wilmas familj har fått en uppfattning om killen iallafall. Och eftersom Wilmas pappa i princip börjar leta efter henne på en gång tyder det på en bra relation. Iallafall är pappan medveten om hennes beteende och reagerade när det ändrades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Stort tack för att du tillför tråden värdefull "vittnesinfo"!👍
Jag förmodar att en del utav den vittnesinfo som polisen nämnt om i ärendet är just iakttagelser i likhet med de som du refererar till.
Tragiskt 😢 att en 17-årig tjej sannolikt inte har insett att det inte är normalt att stanna hos killar som är vandrande tickande bomber!😠
Hon kan absolut ha insett detta och försökt att bryta sig loss. Inte första gången som en kvinna blir mördad när hon tänker lämna sin svartsjuka kille. Och inte sista heller tyvärr. 😢 Det är som allra farligast för kvinnan när hon bestämt sig för att lämna och han förstår detta. Stackars tjej som hamnade i klorna på ett monster.
Citera
2019-11-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin.
Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett.

Ja, vi ser detta beteende hos främst MENA-folk. Sjuklig svartsjuka, låg impulskontroll, oförmåga att hantera aggressioner/känslor.

Således inte enbart Wilma som råkat ut för hans omogna vredesutbrott och kaosbeteende; även hennes vänner, bekanta, lagkompisar osv...

En farlig människa. En tickande bomb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
https://www.facebook.com/tishkoshabaz
Rökridå när han insåg att folk inte köpte hans tystnad och ovilja att tala med hennes far? Wilma anmäldes försvunnen innan detta inlägg lades ut på hans FB. Hon bodde hos honom och kan eller vill inte svara på var hon finns. Han blev anhållen bara timmar efter detta inlägg. BS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja MGM har gjort sig ovän med W*lmas vänner för att kunna tvinga henne att välja sida och på så sätt isolera henne.

Enligt vem? Jag tycker att det har varit tyst från vänner.
Citera
2019-11-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Stämmer bra på mina källor med. Vet du vilket fotbolls lag han spelade i?

När jag letade på FB efter W:s mamma och syster kom jag dels till MGM:s FB-profil, dels till fotbollsklubben "Troll fotboll Dalaberg". Vad det nu är. (Är allmänt intresserad av fallet.Vill vara opartisk så länge det går)
Citera
2019-11-23, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin.
Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett.
Har tyvärr inte följt tråden slaviskt men ditt inlägg borde ha ett stort värde för tråden. Vad kan du säga om hur och på vilket sätt han levde . Vilka umgicks han med? var han betraktad som en riktig typ? med allt negativt vad det innebär.
Citera
2019-11-23, 01:04
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är helt irrelevant om han hade körkort, kan man mörda nån så kan man också köra olovligt. Det framgår av tråden att hans farsa har flera fordon. Det framgår också att W troligen var på fest på onsdagskvällen. Läs tråden ffs?

Det hade ju känts "bättre" att ge sig iväg med en kropp i bakluckan om man har körkort utifall man råkar in i en vanlig poliskontroll tänker jag, så nog kan det ha betydelse.
Citera
2019-11-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hej hej. Vet du om han har bil och körkort? Har W vännner i Uddevalla, vet du om det var fest onsdagen innan hon försvann?

Bil - Nej
Körkort - Ja, jag vet att han körde Uddevalla kommuns tjänstebilar i arbetet.
Vet inte om det var någon fest. Jag har försökt fråga runt men ingen har hört något om någon fest. Är det bekräftat att hon ska ha varit på fest eller är det bara någon som upplevt henne som ”festklädd”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in