2019-11-23, 01:05
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
När jag letade på FB efter W:s mamma och syster kom jag dels till MGM:s FB-profil, dels till fotbollsklubben "Troll fotboll Dalaberg". Vad det nu är. (Är allmänt intresserad av fallet.Vill vara opartisk så länge det går)
Okey ingen större klubb... Känner dåligt till dessa i Uddevalla. Tack för infon 🙏
Citera
2019-11-23, 01:07
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hon kan absolut ha insett detta och försökt att bryta sig loss. Inte första gången som en kvinna blir mördad när hon tänker lämna sin svartsjuka kille. Och inte sista heller tyvärr. 😢 Det är som allra farligast för kvinnan när hon bestämt sig för att lämna och han förstår detta. Stackars tjej som hamnade i klorna på ett monster.
Jag lägger absolut ingen skuld på henne, och förstår problematiken då jag på frivillig basis agerar aktivt emot våld i nära relationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är helt irrelevant om han hade körkort, kan man mörda nån så kan man också köra olovligt. Det framgår av tråden att hans farsa har flera fordon. Det framgår också att W troligen var på fest på onsdagskvällen. Läs tråden ffs?

Nej, inte helt irrelevant. Har man inte körkort så har man nog inte bil. Det hör liksom ofta ihop. Och har man inte bil men behöver en så kan man låna/hyra.
Men har man inte då körkort så kan det bli lite svårare med den saken.
Alltså finns det en relevans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammalax
Kan han för fan inte av respekt till anhöriga o andra bara berätta var hon är. Tids nog kommer hon ju fram ändå.Lite jävla man kan han väl va nån gång i sitt miserabla liv!!
Såg att du fick skit för detta inlägg. Det är ett av de bättre i hela tråden.

Den stora (i åldersspannet) åldersskillnaden var troligen avgörande i W:s möjlighet att kunna stå upp för sig själv. Det säger ganska mycket att en 20-årig kille väljer att bli ihop med en 15-åring.
Citera
2019-11-23, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
https://www.facebook.com/tishkoshabaz
Jaha, tack för upplysningen. Inget som man tänder på direkt med den stora käften. Hoppas att svenska tjejer har lärt sig något nu hur farligt det kan vara med dessa utlänningar. Om han har kanske eldat upp henne så spelar det ingen roll hur många som letar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Rökridå när han insåg att folk inte köpte hans tystnad och ovilja att tala med hennes far? Wilma anmäldes försvunnen innan detta inlägg lades ut på hans FB. Hon bodde hos honom och kan eller vill inte svara på var hon finns. Han blev anhållen bara timmar efter detta inlägg. BS.

Ja, det är detta inlägg som en del tidningar kallade "konstigt" eller liknande.
Han har hämtat länk från Emelie C som kanske är W:s syster.
Egentligen tycker jag inte det är särskilt konstigt att en pojkvän visar en färdigskriven
text av W:s släkt och vill hjälpa till?
Detta skrivs bara som en allmän reflektion. Men hans egna ord saknas där!
Senast redigerad av Marielo 2019-11-23 kl. 01:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Bil - Nej
Körkort - Ja, jag vet att han körde Uddevalla kommuns tjänstebilar i arbetet.
Vet inte om det var någon fest. Jag har försökt fråga runt men ingen har hört något om någon fest. Är det bekräftat att hon ska ha varit på fest eller är det bara någon som upplevt henne som ”festklädd”?
Det viktigaste är väl att hon sågs lämna lägenheten "festklädd" ensam. MGM misstänker otrohet för att hon gjort sig fin för någon annan = motiv för mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Nu efter drygt 6000 inlägg i den här tråden har ingen lyckats lista ut var den saknade Wilma finns.
Hälften av inläggen är tjafs om misstänkt gärningsmsns härkomst.
Ingen här har aktivt sökt efter den saknade.
En massa tjafs om orelevant skit.

Hur skulle en sån här tråd se ut utan konspirationsteorier och en massa dravel off topic?

Flashbackdetektiverna har inte löst ett skit utom någon random kattmördare, som dessutom var så svensk han kan bli.

Ni sitter bara och tjafsar om sånt som redan är känt.

Vill ni göra något, kan ni ansluta till någon av eftersökningsgrupperns.

Fast det är ni väl för påtända att göra. Påtända knarkarjävlar är knappast välkomna där.
Då sitter ni hemma bakom en skärm och knappar skit som ni knappast skulle tordas säga i samtal i verkliga livet.

Patetiska små skitar är ni!

Hårda ord. Har spenderat timmar ihop med sökorganisationen FIKK, sökt i hans hemområde och andra aktuella områden vi blivit tilldelade. I pissregn och mörker. Måste man vara såpass tydlig och informera om allt?
Ditt inlägg är precis lika onödigt som annat tjafs. Lämna om det inte passar.
Citera
2019-11-23, 01:09
Medlem
Tuttelisas avatar
[quote=Ajaj.3|69385160]Bil - Nej
Vet inte om det var någon fest. Jag har försökt fråga runt men ingen har hört något om någon fest. Är det bekräftat att hon ska ha varit på fest eller är det bara någon som upplevt henne som ”festklädd”?[/QUOTE
Becknare??? Han hade tydligen stora skulder.
Citera
2019-11-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Nu efter drygt 6000 inlägg i den här tråden har ingen lyckats lista ut var den saknade Wilma finns.
Hälften av inläggen är tjafs om misstänkt gärningsmsns härkomst.
Ingen här har aktivt sökt efter den saknade.
En massa tjafs om orelevant skit.

Hur skulle en sån här tråd se ut utan konspirationsteorier och en massa dravel off topic?

Flashbackdetektiverna har inte löst ett skit utom någon random kattmördare, som dessutom var så svensk han kan bli.

Ni sitter bara och tjafsar om sånt som redan är känt.

Vill ni göra något, kan ni ansluta till någon av eftersökningsgrupperns.

Fast det är ni väl för påtända att göra. Påtända knarkarjävlar är knappast välkomna där.
Då sitter ni hemma bakom en skärm och knappar skit som ni knappast skulle tordas säga i samtal i verkliga livet.

Patetiska små skitar är ni!
Man gör ju givetvis så gott man kan, men vi besitter inte all information, det är ett trots allt ett diskussionsforum, gå och lägg dig.
Citera
2019-11-23, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, inte helt irrelevant. Har man inte körkort så har man nog inte bil. Det hör liksom ofta ihop. Och har man inte bil men behöver en så kan man låna/hyra.
Men har man inte då körkort så kan det bli lite svårare med den saken.
Alltså finns det en relevans.
Men om hans farsa har flera fordon, anser du inte att han då "har tillgång till bil"? Låna bil kan man göra av kompisar som inte heller har körkort, det förekommer i den socioekonomiska miljön.
Citera
2019-11-23, 01:11
Medlem
[quote=Tuttelisa|69385189]
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Bil - Nej
Vet inte om det var någon fest. Jag har försökt fråga runt men ingen har hört något om någon fest. Är det bekräftat att hon ska ha varit på fest eller är det bara någon som upplevt henne som ”festklädd”?[/QUOTE
Becknare??? Han hade tydligen stora skulder.

Med tanke på hans umgänge så skulle jag inte bli förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in