2019-11-23, 00:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Vad vet vi? En försvunnen svensk tjej 17-åring, snuten och andra letar. Pojkvän anhållen pga. konstigt uppträdande eller möjligen konstigt uppförande och uttalande i övrigt. Rätt misstänkt MGM enligt slaskpressen.
Kurdiskt namn säger en del, jag vet inte, Tischa är det det? Jag har mest koll på Nujen och det är fan i mig kurdiskt.

Resten i tråden är BS.
Det ovan citerade ur ditt inlägg är mest BS!

Pojkvännen är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord! MGM heter Tishk0 4hmed Sh4baz (0=o, 4=a) är 22 år och grunden för misstankarna består dels i genomförda förhör, vittnesmål samt teknisk bevisning enl. utsago från rättsvårdande instans!
Han kom till Sverige som barn ifrån Irak. Han fick svenskt medborgarskap 2014.
Enl. uppgifter via MSM (bl.a. GT) anges att han ska vara extremt svartsjuk.
Citera
2019-11-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Svartsjukebråk som leder till död. De är hemma i lägenheten och tjafsar. Hon dissar han, och han får psykbryt. Stryper henne till döds. Får panik och måste få hjälp att dumpa kroppen. Då han ser rätt smal ut, är frågan om han fått hjälp eller inte..

Kan ju egentligen hända vem som helst. Svartsjuka / Avundsjuka kan döda många gånger.

Ringer man sin pappa i det läget? Har svårt att tro det.
Hur stor var hon?

Är ju heller inget som säger att det har skett i lägenheten. Kan ju lika väl ha hänt utomhus. Eller i eventuell bil. De bråkar, han stryper henne i bilen, får panik och åker ut och gör sig av med kroppen.
Citera
2019-11-23, 00:24
Medlem
Expressen skriver om killens ambitiösa liv:

- Högst godkänt i de flesta ämnena. Således urusla betyg.
- "Ville läsa på högskola". Vilket han inte gjorde trots flera år efter gymnasiet.
- Jobbade som säljare i restaurangbranschen. Således subventionerat instegsjobb på McDonalds.
Citera
2019-11-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Expressen skriver om killens ambitiösa liv:

- Högst godkänt i de flesta ämnena. Således urusla betyg.
- "Ville läsa på högskola". Vilket han inte gjorde trots flera år efter gymnasiet.
- Jobbade som säljare i restaurangbranschen. Således subventionerat instegsjobb på McDonalds.

Jag försvarar inte snubben nu men folk måste förstå att svartsjuka i relationer är tyvärr VÄLDIGT vanligt. Vet inte hur många brudar jag har träffat som har ställt till en massa helveten. Så jävla glad att jag undviker kvinnor idag. Är man en människa med dålig självkänsla så är detta resultatet.

ps. Han ville nåt med sitt liv iallafall. Bättre än att råna folk och sälja droger vilket egentligen tyder på att detta mord är något som skett spontant och inget planerat.
Senast redigerad av Halshuggning 2019-11-23 kl. 00:30.
Citera
2019-11-23, 00:32
Medlem
panzertaxs avatar
Så många inlägg om MGM och så få om själva sökandet efter W.
Kan någon boendes i Uddevalla uppdatera om var FIKK, MP och polisen söker just nu eller har sökt idag?
Åker imorgon för att göra terrängsök på ett par platser där skulle kunna tänka mig att GM har rört sig.
Citera
2019-11-23, 00:33
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Tänker precis det samma, har en lika gammal son och ikväll har vi suttit och käkat tacos o sett på HBO tillsammans hela familjen. Vilken kontrast det är mellan olika ungdomar samt familjer... tragiskt alltihopa.

Det beror var du bor här i Uddevalla om du går på krogen ex mortens krog så sitter invandrar gäng på VIP bord med 10 tals svenska tjejer . Såg senast jag var i Uddevalla för 2 veckor sedan 2 VIP bord med 4-5 araber och 10tals svenska tjejer. Plus gymnasiet i centrala Uddevalla är fullt med svenska tjejer tonåringar som har araber som hang around.

Så hela Uddevalla liknar typ Rinkeby .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och det sistnämnda kan ju kanske också förklaras av en svartsjuk och kontrollerande pojkvän. Eventuellt.

Precis. W gick första året på gymnasiet men sen ett par månader tillbaka har hon inte dykt upp i skolan
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag försvarar inte snubben nu men folk måste förstå att svartsjuka i relationer är tyvärr VÄLDIGT vanligt. Vet inte hur många brudar jag träffat som har ställt till en massa helveten. Så jävla glad att jag undviker kvinnor idag. Är man en människa med dålig självkänsla så är detta resultatet.

ps. Han ville nåt med sitt liv iallafall. Bättre än att råna folk och sälja droger.

Måttlig svartsjuka kan väl vara ok åtminstone i början innan man vet exakt var man har varandra.

Men när man ställer till helveten eller som denna MGM verkar ha isolerat W*lma från omvärlden p.g.a. svartsjuka då ska man bara springa för livet!

W*lma var tyvärr alldeles för ung och naiv för att inse hur farligt svartsjuka är. Hon kanske trodde det var normalt beteende i förhållanden.
Citera
2019-11-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Måttlig svartsjuka kan väl vara ok åtminstone i början innan man vet exakt var man har varandra.

Men när man ställer till helveten eller som denna MGM verkar ha isolerat W*lma från omvärlden p.g.a. svartsjuka då ska man bara springa för livet!

W*lma var tyvärr alldeles för ung och naiv för att inse hur farligt svartsjuka är. Hon kanske trodde det var normalt beteende i förhållanden.
Håller med dig!

Vi får se vad som händer. Man kan dömas för mord utan en kropp men då måste allt annat leda till att hon blivit mördad. Blir han dömd för mord och polisen fortfarande inte hittat kroppen, då tror jag att han berättar sanningen. Han är ändå dömd för mord och då är det skitsamma tror jag att han tänker.
Citera
2019-11-23, 00:36
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Precis. W gick första året på gymnasiet men sen ett par månader tillbaka har hon inte dykt upp i skolan
Berätta mer... Du tycks veta/känna henne...
Senast redigerad av Tuttelisa 2019-11-23 kl. 00:38.
Citera
2019-11-23, 00:37
Medlem
ElIzzards avatar
Bild o grejer på kulturberikaren. https://petterssonsblogg.se/2019/11/...jZL0432qJ5BKm0
Citera
2019-11-23, 00:42
Medlem
Har han varit med henne i Lysekil , så kan ju Skår färjeläget vara ett ställe.
Folktomt en vardagnatt .
Borde väl vara kameror där oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in