Citat:
Ursprungligen postat av
isocracker
Bra fråga. Jag skulle gissa att en av pappans bilar var "hans". Jag själv hade också tre bilar när mina söner var under 25 år. Kostar annars 10000 kr/år extra i försäkring.
Rent logiskt är det mest troligt att han är helt ensam om både dådet och bortforslande av kroppen. Det finns inget som tyder på att han eller hans närmaste släkt är kriminella. Det rör sig om normala människor, fast med en annan religion och kultur. Det är otroligt svårt att tänka sig att någon utanför den närmaste släkten skulle gå med på att frakta liket av en mördad ung flicka. Även den närmaste släkten är osannolika medbrottslingar. Jag tror inte ens att de skulle ställa upp på detta.
Min gissning är att "sannolika skäl" grundas på teknisk bevisning, i lägenhet eller i den bil han använder eller i båda.
Mycket gissningar men så blir det utan reell information.
Jag ser inte vad alla andra verkar se som gör dem så säkra på att hans pappa hjälpt han.
Han hade ju gott om tid på sig att göra sig av med en kropp om han dödat henne i lägenheten.
Klarade Jonna Henningsson av mord + styckning samt städa på en förmiddag, åka och jobba och sen dumpa kroppen lär väl en kille klara av det med en hel natt/dygn på sig.
Tror inte han är någon kriminell snubbe som planerat detta heller. Gissar på bråk, han gör något i stundens hetta som slutar med hennes död, får panik och dumpar kroppen.