2019-11-23, 00:12
Medlem
missmirakels avatar
Det kom ju fram i intervjuer redan i början att han hade jobbat och inte betett sig underligt på jobbet utan skött det som vanligt.
Citera
2019-11-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isocracker
Bra fråga. Jag skulle gissa att en av pappans bilar var "hans". Jag själv hade också tre bilar när mina söner var under 25 år. Kostar annars 10000 kr/år extra i försäkring.

Rent logiskt är det mest troligt att han är helt ensam om både dådet och bortforslande av kroppen. Det finns inget som tyder på att han eller hans närmaste släkt är kriminella. Det rör sig om normala människor, fast med en annan religion och kultur. Det är otroligt svårt att tänka sig att någon utanför den närmaste släkten skulle gå med på att frakta liket av en mördad ung flicka. Även den närmaste släkten är osannolika medbrottslingar. Jag tror inte ens att de skulle ställa upp på detta.

Min gissning är att "sannolika skäl" grundas på teknisk bevisning, i lägenhet eller i den bil han använder eller i båda.

Mycket gissningar men så blir det utan reell information.

Jag ser inte vad alla andra verkar se som gör dem så säkra på att hans pappa hjälpt han.
Han hade ju gott om tid på sig att göra sig av med en kropp om han dödat henne i lägenheten.
Klarade Jonna Henningsson av mord + styckning samt städa på en förmiddag, åka och jobba och sen dumpa kroppen lär väl en kille klara av det med en hel natt/dygn på sig.

Tror inte han är någon kriminell snubbe som planerat detta heller. Gissar på bråk, han gör något i stundens hetta som slutar med hennes död, får panik och dumpar kroppen.
Citera
2019-11-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmirakel
Det kom ju fram i intervjuer redan i början att han hade jobbat och inte betett sig underligt på jobbet utan skött det som vanligt.

Han är väl psykopat/personlighetsstörd som majoriteten av mördare är.
Citera
2019-11-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmirakel

vet vi vad den aktuelle förmodade gärningsmannen försörjer sig på inom jobb?
Citera
2019-11-23, 00:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulan321
Han kom väl som 2 åring?
Kan inte våra trogna i brott å kriminalfall leta cd skivan, typ dödsbok å mantals befolkning. Intresserad av pappan å hans 4 inneboende. Hur många kvm bor han på med dessa. Är de andra 4 gifta skilda? Ja luktar försörjningsstöd.
Citera
2019-11-23, 00:16
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har inte läst precis allt i tråden, men tycker så synd om tjejen. Har en exakt lika gammal son som just nu sitter i hemmets lugna vrå och spelar datorspel på sitt rum. Det känns märkligt att en så ung tjej hoppat av skolan och bott med en flykting som hon ofta ska ha grälat med. Ingen bra start i livet alls! Jag tror hon haft dålig relation till sin familj, för annars hade hon väl sökt stöd hos dem. Så jävla sorgligt alltihop 😭
Riktigt tragiskt... Blir att jag tar mig till Uddevalla i morgon och letar efter min magkänsla, lider med hennes anhöriga ❤️
Citera
2019-11-23, 00:16
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Har inte läst precis allt i tråden, men tycker så synd om tjejen. Har en exakt lika gammal son som just nu sitter i hemmets lugna vrå och spelar datorspel på sitt rum. Det känns märkligt att en så ung tjej hoppat av skolan och bott med en flykting som hon ofta ska ha grälat med. Ingen bra start i livet alls! Jag tror hon haft dålig relation till sin familj, för annars hade hon väl sökt stöd hos dem. Så jävla sorgligt alltihop 😭
Tänker precis det samma, har en lika gammal son och ikväll har vi suttit och käkat tacos o sett på HBO tillsammans hela familjen. Vilken kontrast det är mellan olika ungdomar samt familjer... tragiskt alltihopa.
Citera
2019-11-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag ser inte vad alla andra verkar se som gör dem så säkra på att hans pappa hjälpt han.
Han hade ju gott om tid på sig att göra sig av med en kropp om han dödat henne i lägenheten.
Klarade Jonna Henningsson av mord + styckning samt städa på en förmiddag, åka och jobba och sen dumpa kroppen lär väl en kille klara av det med en hel natt/dygn på sig.

Tror inte han är någon kriminell snubbe som planerat detta heller. Gissar på bråk, han gör något i stundens hetta som slutar med hennes död, får panik och dumpar kroppen.
Svartsjukebråk som leder till död. De är hemma i lägenheten och tjafsar. Hon dissar han, och han får psykbryt. Stryper henne till döds. Får panik och måste få hjälp att dumpa kroppen. Då han ser rätt smal ut, är frågan om han fått hjälp eller inte..

Kan ju egentligen hända vem som helst. Svartsjuka / Avundsjuka kan döda många gånger.
Citera
Medlem
Citat:

Hon behöver inte ha haft en dålig relation till dem. Kan ju varit så att de var tveksamma till att låta henne bo där, hon övertalar dem och de ger med sig. När det sen inte blir så bra som hon tänkt sig är det svårt att erkänna det för sina föräldrar då hon tjatat sig till det.
Är ju ganska klassiskt tonåring.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Vad vet vi? En försvunnen svensk tjej 17-åring, snuten och andra letar. Pojkvän anhållen pga. konstigt uppträdande eller möjligen konstigt uppförande och uttalande i övrigt. Rätt misstänkt MGM enligt slaskpressen.
Kurdiskt namn säger en del, jag vet inte, Tischa är det det? Jag har mest koll på Nujen och det är fan i mig kurdiskt.

Resten i tråden är BS.
Det ovan citerade ur ditt inlägg är mest BS!

Pojkvännen är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord! MGM heter Tishk0 4hmed Sh4baz (0=o, 4=a) är 22 år och grunden för misstankarna består dels i genomförda förhör, vittnesmål samt teknisk bevisning enl. utsago från rättsvårdande instans!
Han kom till Sverige som barn ifrån Irak. Han fick svenskt medborgarskap 2014.
Enl. uppgifter via MSM (bl.a. GT) anges att han ska vara extremt svartsjuk.
Citera
2019-11-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Svartsjukebråk som leder till död. De är hemma i lägenheten och tjafsar. Hon dissar han, och han får psykbryt. Stryper henne till döds. Får panik och måste få hjälp att dumpa kroppen. Då han ser rätt smal ut, är frågan om han fått hjälp eller inte..

Kan ju egentligen hända vem som helst. Svartsjuka / Avundsjuka kan döda många gånger.

Ringer man sin pappa i det läget? Har svårt att tro det.
Hur stor var hon?

Är ju heller inget som säger att det har skett i lägenheten. Kan ju lika väl ha hänt utomhus. Eller i eventuell bil. De bråkar, han stryper henne i bilen, får panik och åker ut och gör sig av med kroppen.
Citera
2019-11-23, 00:24
Medlem
Expressen skriver om killens ambitiösa liv:

- Högst godkänt i de flesta ämnena. Således urusla betyg.
- "Ville läsa på högskola". Vilket han inte gjorde trots flera år efter gymnasiet.
- Jobbade som säljare i restaurangbranschen. Således subventionerat instegsjobb på McDonalds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in