2019-11-22, 23:01
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Kanske gjorde en ''Jeffrey Dahmer''. Åt sitt offer. Bidragspengarna räckte kanske bara till knark, men inte mat?

Dyrt å knarka!

Alla som känner till filmen Pusher vet ju även vad pizzerians köttkvarn kan användas till. Tror faktiskt att pappan hjälp till med att forsla bort kroppen. Blir inte heller förvånad om det finns inslag av heder.
Citera
2019-11-22, 23:01
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sade inte systern sist hon var synlig var på Torsdagen eller???

Det enda jag läst är att man pratat med henne på torsdag. Huruvida hon setts på torsdag eller inte har jag inte läst något om. Bara att kontakt fanns med henne då.
Citera
2019-11-22, 23:02
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Han jobbar på hemtjänsten.
Då har man nycklar till brukarna.

Kan han varit så förslagen så att han gömt WA hemma hos någon äldres brukarens bostad? Ett förråd, garage uthus eller liknande.

Han gjorde några arbetspass innan han hämtades in. Då har han bil, nycklar och alibi.

Tveksamt ändå? Det osar ju om ett lik.
Citera
2019-11-22, 23:04
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Om man leker med tanken att det här var planerat och överlagt så har han haft väldigt gott om tid på sig. :/

Ja, OM det här skulle vara planerat så kan vi nog räkna med hela Sverige som sökområde.
Har han haft någon annan som fixat bortforslingen av kroppen kan vi nog räkna med ungefär samma sökområde.

Det är ju faktiskt så att man hoppas på att det hela har skett av misstag och allt har skett i mer eller mindre panik. Då finns ju iallafall kroppen kvar i närheten troligtvis.
Citera
2019-11-22, 23:04
Medlem
Citat:
Detta skulle jag vilja veta. Han hade väl ett par/3/4 dagar på sig om jag inte läst fel?

Kan ju vara dumpad vart fan som helst.

Ja natten till fredag tros mordet varit och tisdag fm greps han, så 5 nätter och 4 dagar varav det nämnts i tråden att han ska ha jobbat 2 av dessa sågar och varit som vanligt.
Konstigt att det inte kommit fram vilka dagar han jobbat, fredag o måndag eller jobbat helg?
Citera
2019-11-22, 23:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Med andra ord en pyskopat !

Inte nödvändigtvis. Alla personer som saknar kontrollförlust, är våldsamma, svartsjuka m.m. är inte psykopater i klinisk benämning.
Citera
Medlem
Usch, hela grejen ger en riktigt riktigt dåliga vibbar..

Försvunnen i 8 dagar, man gör fynd som med stor sannolikhet tillhör tösen, som dessutom är brända, man anhåller MGM på sannolika skäl, säkerligen för man har otvivelaktig bevisning av någon form.

Får kalla kårar av tanken på vad hon kan blivit utsatt för.. fortfarande inte ett spår efter W’s kropp, för man vågar väl inte hoppas på att hon återfinns vid liv vid det här laget, inte med tanke på att PV är misstänkt för mord, vad tror ni?... fifan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Om man leker med tanken att det här var planerat och överlagt så har han haft väldigt gott om tid på sig. :/

Ett smart tips är att hitta en docka som är i ungefär samma storlek som wilma . Sen hitta en person som är typ lika stor som MGM och se om det går att bära ner dockan 3 våningar . Där kan man även kolla om det krävs en person till och hur långtid de har hållt på att bär henne i trappan . Tror att det kan ge en viss nyttig info för att på något sätt kunna fastställa vilken dag och tid på dygnet det skedde .
Citera
2019-11-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja natten till fredag tros mordet varit och tisdag fm greps han, så 5 nätter och 4 dagar varav det nämnts i tråden att han ska ha jobbat 2 av dessa sågar och varit som vanligt.
Konstigt att det inte kommit fram vilka dagar han jobbat, fredag o måndag eller jobbat helg?

Man gör nog av sig med kroppen snarast möjligt dock. Så låt oss säga en dag. Inte ens en blatte sitter hemma med ett lik sittandes vi köksbordet tänkandes i flera dygn var han ska dumpa kroppen.

Tror från mord till dumpning utav kropp gjordes relativt snabbt.
Citera
2019-11-22, 23:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Tveksamt ändå? Det osar ju om ett lik.

Inte så mycket inplastat. En metod som har använts tidigare, iaf utomlands.
Dock så kan knappast ett lik ligga så särskilt länge hos någon annan utan risk för upptäckt.

Edit:

Citat:
Man gör nog av sig med kroppen snarast möjligt dock. Så låt oss säga en dag. Inte ens en blatte sitter hemma med ett lik sittandes vi köksbordet tänkandes i flera dygn var han ska dumpa kroppen.

Tror från mord till dumpning utav kropp gjordes relativt snabbt.

Enig.
Citera
2019-11-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sedan allt tugg om han hade tillgång till hemtjänstens bil nyckar etc jag lovar er alla och det kan ni kolla med dem som jobbar inom hemtjänsten, Dem har så lite tid med besöken och varje besök loggas när dem kommer och när dem går så han har ingen chans med att frakta någon kropp!

Jag tror inte heller på hemtjänstens bil men brukarna är mer oklart. Jag kan för lite om hemtjänsten men för 5-10 år sedan så kunde du säkerligen låna en brukares bil utan att det märktes. Speciellt på de ställen där folk knappt låser dörren. Är nån gamling gaggig så bryr de sig inte så mycket om bilen bytt parkeringsplats.
Citera
2019-11-22, 23:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är MGM av irakisk kurdisk börd?

Det är vad jag tror.

All information hittills tyder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera