2019-11-22, 22:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Extremt tyst från vänner eller någon som ens känner till dem i denna tråd.
Får en ju att tänka att de inte haft någon väldigt stor umgängeskrets.

Och det sistnämnda kan ju kanske också förklaras av en svartsjuk och kontrollerande pojkvän. Eventuellt.
Citera
2019-11-22, 22:44
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De söker av efter prioriteringar. Så länge det finns en möjlighet att hitta någon vid liv så har ett högsta prioritet. Ju mer övertygad man är om GM och vilket broot, samt hur det begåtts så går man istället över till att samla bevis.

I detta fallet hade man tillräckligt för att anhålla och häkta MGM, så bevisinsamlingem hade lägre prioritet.

Polisen vet vad de gör (oftast).

det först man brukar göra vid brott eller allvarliga brott som mord så brukar man spärra av området
DET GJORDES INTE I DETT FALL . jag är inte polis men jag är inte imponerad av polisens uttalande som först " vi misstänker mord " dagen efter " vi tror vi hittar henne vid liv " DET ÄR HÅN MOT FAMILJEN
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Detta skulle jag vilja veta. Han hade väl ett par/3/4 dagar på sig om jag inte läst fel?

Kan ju vara dumpad vart fan som helst.

Jo men det kunde han inte veta, hur många dagar det skulle ta innan hon blev anmäld försvunnen. Kunde lika bra varit en dag.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
En av bröderna festar dagligen utomlands det är inte så bra
Nä där gjorde de en miss men vad jag förstått är han väl inlåst där?
Tänkte på hur snabbt de blev misstänkta och anhållna, bevisningen var väl svagare mot den brodern och därför blev släppt men sedan anhållen i sin frånvaro väl?
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Nej vet du vad! Vad gör det för skillnad att donera pengar till dessa organisationer? Hon är väl med STÖRSTA sannolikhet redan avliden. Vad gör det då för skillnad om man hittar henne om t.ex. 1 eller 3 dagar?
Har du barn själv iså fall vet du svaret redan
Citera
2019-11-22, 22:46
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De söker av efter prioriteringar. Så länge det finns en möjlighet att hitta någon vid liv så har ett högsta prioritet. Ju mer övertygad man är om GM och vilket broot, samt hur det begåtts så går man istället över till att samla bevis.

I detta fallet hade man tillräckligt för att anhålla och häkta MGM, så bevisinsamlingem hade lägre prioritet.

Polisen vet vad de gör (oftast).

Tack för info. Ändå tänker jag att det är riskabelt att ha en låg prio på mgm's tillgängliga utrymmen när man inte kan utesluta att andra är inblandade. Men förhoppningsvis fanns det ju en tanke runt det också.
Citera
2019-11-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gäller det i Göteborg också? Eller är det uteslutet att MGM kört 8 mil?

Det går naturligtvis att ta sig en titt var man än i Sverige bor eller har sin husvagn,stuga,båt eller en bit mark.
MGM med ev bihang kan ju egentligen kört nästan vart som helst. Naturligtvis kan det inte uteslutas att MGM bara varit med och lastat och att någon annan kört.
Citera
2019-11-22, 22:47
Medlem
Sveppss avatar
Är det fortfarande full aktivitet i fastigheten? Ingen som har haft vägarna förbi?
Citera
2019-11-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Jo men det kunde han inte veta, hur många dagar det skulle ta innan hon blev anmäld försvunnen. Kunde lika bra varit en dag.

Har man låt oss säga minst 12 timmar på sig, (vilket han garanterat borde veta att han har). Så kan han a kommit bra långt fram och tillbaka på den tiden.

Han kan lika gärna ha mördat henne 20:00 och sedan ha MINST 12 timmar på sig tills någon hör av sig till Wilma. Och därefter ännu fler timmar tills någon börjar bli orolig pga ingen kontakt med Wilma. Så beroende när på dygnet hon mördades kan han ha haft gott om tid på att åka långt rent logiskt.

Om det är planerat såklart.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det först man brukar göra vid brott eller allvarliga brott som mord så brukar man spärra av området
DET GJORDES INTE I DETT FALL . jag är inte polis men jag är inte imponerad av polisens uttalande som först " vi misstänker mord " dagen efter " vi tror vi hittar henne vid liv " DET ÄR HÅN MOT FAMILJEN
Det kan ju va ett sätt för att lura ev medskyldig, att den/de känner sig så säkra på att flytta kroppen men absolut inte bra för familjen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Har du barn själv iså fall vet du svaret redan

Ja, jag har en tös. Vilket dock är helt irrelevant för en utomståendes position.

- Känslomänniskor står för detta lands nedgång!
Senast redigerad av boxlunch 2019-11-22 kl. 22:51.
Citera
2019-11-22, 22:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Då borde inte Ahmed sitta häktad misstänkt för mord, det finns något som gör att dom misstänker mord. Hade hon bara dragit borde det kommit fram nu..

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu är det någon som skriver på styvmammans sida om att han sett Wilma leta lägenhet i Stockholm, vet inte om det betyder nått men om hon sökte sig dit och kanske gjorde slut?

Han skrev just nu och hade sett henne leta lägenhet på nån facebook grupp "Bostad Stockholm"

Skulle ju mycket väl ha varit en stor orsak till missämja och gräl om han fick veta hon sökte bostad i Sthlm. Tillräckligt för att han skulle kunna go bananas. För en svartsjuk person innebär det ju en stor kontrollförlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in