2019-11-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Kan vara att dom har lite mer resurser och utrustning i sin bil

Jo, det har de säkert. Men ändå. Finns det inte andra och bättre prioriteringar för en piketstyrka i dagens Sverige.
Utrustning för att öppna dörrar och knipsa hänglås bör ordinarie polis kunna prestera.
Citera
2019-11-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Nej vet du vad! Vad gör det för skillnad att donera pengar till dessa organisationer? Hon är väl med STÖRSTA sannolikhet redan avliden. Vad gör det då för skillnad om man hittar henne om t.ex. 1 eller 3 dagar?

När hon hittas kan varken du eller jag veta. Det kan dröja månader.
Visst många företag sponsrar med tex mat, västar, aggregat för att hålls igång tex ljusmaster mm.
Men för några dagar sedan behövdes pengar till bla ficklampor.
Jag tycker att dom gör ngt bra och några kronor från fler, gör ju att dom kan mer.

Du behöver ju knappast tömma ditt konto för några kronor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Har man låt oss säga minst 12 timmar på sig, (vilket han garanterat borde veta att han har). Så kan han a kommit bra långt fram och tillbaka på den tiden.

Han kan lika gärna ha mördat henne 20:00 och sedan ha MINST 12 timmar på sig tills någon hör av sig till Wilma. Och därefter ännu fler timmar tills någon börjar bli orolig pga ingen kontakt med Wilma. Så beroende när på dygnet hon mördades kan han ha haft gott om tid på att åka långt rent logiskt.

Om det är planerat såklart.

Håller med dig där.
Tror inte detta var planerat, därför tror jag heller inte att ”lösningen” att få bort henne är planerad. Jag tror han handlat impulsivt i alla dessa skeden vilket samtidigt får mig att tro att det skulle vara enklare än man tror, han ”borde” tagit en enkel utväg på detta. Men var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skulle ju mycket väl ha varit en stor orsak till missämja och gräl om han fick veta hon sökte bostad i Sthlm. Tillräckligt för att han skulle kunna go bananas. För en svartsjuk person innebär det ju en stor kontrollförlust.
Med andra ord en pyskopat !
Citera
2019-11-22, 22:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det kan ju va ett sätt för att lura ev medskyldig, att den/de känner sig så säkra på att flytta kroppen men absolut inte bra för familjen

Familjen kanske får veta mer än allmänheten.
Citera
2019-11-22, 22:55
Medlem
DjPuttes avatar
Torsdag är sista gången som W sågs i samma område som MGM har lgh, Frågan är mer vilken tidpunkt var sista gången hon sågs - vart var hon på väg och vilket håll gick hon!

Dagen före är skit vart vad hon gjorde!

Sedan allt tugg om han hade tillgång till hemtjänstens bil nyckar etc jag lovar er alla och det kan ni kolla med dem som jobbar inom hemtjänsten, Dem har så lite tid med besöken och varje besök loggas när dem kommer och när dem går så han har ingen chans med att frakta någon kropp!
Citera
2019-11-22, 22:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det först man brukar göra vid brott eller allvarliga brott som mord så brukar man spärra av området
DET GJORDES INTE I DETT FALL . jag är inte polis men jag är inte imponerad av polisens uttalande som först " vi misstänker mord " dagen efter " vi tror vi hittar henne vid liv " DET ÄR HÅN MOT FAMILJEN

Vad snackar du om? Dom har spärrat av lägenheten, sökområden har varit avspärrade också. Vad mer vill du att dom ska spärra av? Hela Uddevalla? På vilket sätt skulle det hjälpa? Lägenheten blev avspärrad direkt.
Citera
2019-11-22, 22:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skulle ju mycket väl ha varit en stor orsak till missämja och gräl om han fick veta hon sökte bostad i Sthlm. Tillräckligt för att han skulle kunna go bananas. För en svartsjuk person innebär det ju en stor kontrollförlust.

Gick hon sista året på gymnasiet? Hon kanske ville börja på SU nästa är. Då får man börja leta bostad i god tid.
Citera
2019-11-22, 22:57
Medlem
Om man leker med tanken att det här var planerat och överlagt så har han haft väldigt gott om tid på sig. :/
Citera
2019-11-22, 22:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Torsdag är sista gången som W sågs i samma område som MGM har lgh, Frågan är mer vilken tidpunkt var sista gången hon sågs - vart var hon på väg och vilket håll gick hon!

Dagen före är skit vart vad hon gjorde!

Sedan allt tugg om han hade tillgång till hemtjänstens bil nyckar etc jag lovar er alla och det kan ni kolla med dem som jobbar inom hemtjänsten, Dem har så lite tid med besöken och varje besök loggas när dem kommer och när dem går så han har ingen chans med att frakta någon kropp!

Den senaste gången någon såg henne, vad vi vet, är grannen på onsdag kväll.

Den senaste gången någon pratade med henne var familjen på torsdagen.

Efter detta är det ingen som sett eller hört henne. Vad vi vet.
Citera
2019-11-22, 23:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Den senaste gången någon såg henne, vad vi vet, är grannen på onsdag kväll.

Den senaste gången någon pratade med henne var familjen på torsdagen.

Efter detta är det ingen som sett eller hört henne. Vad vi vet.
Sade inte systern sist hon var synlig var på Torsdagen eller???
Citera
2019-11-22, 23:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
En av bröderna festar dagligen utomlands det är inte så bra

Offtopic, men det stämmer inte. Han sitter inlåst i libanesiskt högsäkerhetsfängelse på livstid, förvägrad utlämning till Sverige.
Samt det var Tingsrätten som släppte honom, inte polisen..
På den tiden höll Thord Haraldsson i trådarna på grova brott, idag kanske verksamheten inte riktigt ser likadan ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in