2019-11-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Precis. Du har aldrig blivit avstängd. I motsats till alla pro-Trump debattörer i denna tråd som just nu är avstängda. Det beror på helt olika måttstockar. Vi blir nämligen varnade även om våra inlägg är 100% ontopic ser du.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror att det beror på att ni satsar för mycket på "hög energ"i och så spinner det iväg och blir till diverse regelbrott mitt i all upplevd extas.
Vi hade en som gnällde i den här tråden, helt plötsligt så slänger muppen ur sig "din tid är snart kommen" och då blir det varning och allmänt trubbel.

Mitt råd till er: var lite mer Daddy Cool. Cooler than ice.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De som jag har sett gnälla här inne är dock sådana som är extremt duktiga på att strunta i vad moderatorerna säger och som även verkar ha missat vad reglerna säger.

Min rekommendation är att du och dina gelikar läser reglerna en gång till och sedan lugnar ner er lite när ni diskuterar, låt er inte luras till känsloargument osv

Jag håller med om pto-trumpare är för känslosamma. Istället för att skriva om ämnet så får man en känslomässig reaktion som leder på fel spår.
Citera
2019-11-22, 18:33
Medlem
Citat:
Moderatorer ska hålla sig till reglerna och göra det uniformt. Det är ju märkligt att de klarar det i vissa forum men inte i andra som PU.

Det beror så klart på att känsloargument leder till varning och kanske till avstängning. Så det är inte så märkligt.
Citera
2019-11-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ja, du är ju en av anti-Trump filurerna. Hur många gånger har du blivit avstängd? I bet never. Och vi kan ju titta på vilka användare i denna tråd som just nu är avstängda. Alla med öppna ögon vet att jag har rätt. PU är ett av flashbacks värsta skitforum. Fullständigt förstört av skamlöst partiska Trump-och Putinhatande moderatorer. Dock inget nytt utan så här har det sett ut länge. Jag kan ju jämföra med behandlingen som vänsterdebattörer får i det nationella och konservativa forumet. Skillnaden är milsvid.

Pro-Trumpare har problem i trådarna. Ska inte säga att det beror på låg intelligens att stödja Trump i så fall mer på det finns en orsak att man inte kan vare sig reglerna eller behärska sig och skriva OnT.

Det är bra att PU är snyggt modererat. Att gå in i en tråd och bara hitta trams är irriterande.
Citera
2019-11-22, 18:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Moderatorer ska hålla sig till reglerna och göra det uniformt. Det är ju märkligt att de klarar det i vissa forum men inte i andra som PU.

Har du något bevis för att moderatorerna inte kan och/eller följer regelsystemet som gäller för Flashback?
Citera
2019-11-22, 18:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Pro-Trumpare har problem i trådarna. Ska inte säga att det beror på låg intelligens att stödja Trump i så fall mer på det finns en orsak att man inte kan vare sig reglerna eller behärska sig och skriva OnT.

Det är bra att PU är snyggt modererat. Att gå in i en tråd och bara hitta trams är irriterande.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att PU är snyggt modererat, de skulle behöva uppbackning med 1 eller 2 till moderatorer då det är för få starkt (till min vetskap) aktiva moderatorer för den storlek som PU har blivit med allt vad amerikansk inrikespolitik heter som ett underforum ovanpå allt som rör Ryssland.

USA delen kan ibland kännas fruktansvärt tramsfylld under minst 24 timmar för att sedan få en storrensning på allt som är Off-topic samt rena regelbrott.

Jag skulle som sagt personligen vilja se PU bli mycket, mycket strängare speciellt i USA delen där vissa användare bokstavligen bombar trådarna med rent skit.
Citera
2019-11-22, 19:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det beror så klart på att känsloargument leder till varning och kanske till avstängning. Så det är inte så märkligt.

Vad är det för trams. Är inlägget ontopic och inte bryter mot några andra regler så ska inga varningar delas ut. Men här är problemet i PU. Anti-Trumpare får komma med hur mycket Ad Hominem som helst utan att bli varnade. Den favören har inte pro-Trumpare. Anti-Trumparna vet att de har moderatorerna på sin sida. Så mitt råd till pro-Trumpare som vill debattera i PU är att acceptera att debatten är riggad till deras nackdel.
Citera
2019-11-22, 19:03
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Har du något bevis för att moderatorerna inte kan och/eller följer regelsystemet som gäller för Flashback?

Du menar förutom alla pro-Trumpare bara i denna tråd som är avstängda? Eller att psykotiska anti-Trump troll som klyban aldrig blir avstängda?
Citera
2019-11-22, 19:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du menar förutom alla pro-Trumpare bara i denna tråd som är avstängda? Eller att psykotiska anti-Trump troll som klyban aldrig blir avstängda?

Om jag ville så skulle jag på en helg i Trump-trådarna kunna få typ två avstängda. Inte så svårt att lura upp folk på läktarna så de straffar ut sig, och det helt utan att jag bryter nån regel.
När folk blir upprörda så tappar de stafettpinnen ganska fort och går OT och till personangrepp.
Kanske är antitrumpetarna bättre på att behärska sig? Mer tränade på att föra sig bland folk?
Och det kan ju inte moderatorn ta hänsyn till.
Citera
2019-11-22, 19:32
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Om jag ville så skulle jag på en helg i Trump-trådarna kunna få typ två avstängda. Inte så svårt att lura upp folk på läktarna så de straffar ut sig, och det helt utan att jag bryter nån regel.
När folk blir upprörda så tappar de stafettpinnen ganska fort och går OT och till personangrepp.
Kanske är antitrumpetarna bättre på att behärska sig? Mer tränade på att föra sig bland folk?
Och det kan ju inte moderatorn ta hänsyn till.

Nej, skillnaden ligger i att moderatorerna använder olika måttstockar. Jag vet ju om det så de få gånger jag skriver i PU USA så är jag extra försiktig. Ändå blev jag varnad för en tid sen. En varning som jag dock fick upphävd efter att jag anmälde till admin.
Citera
2019-11-22, 19:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Som sagt, minst en av dem är avstängd för brott mot 1.06 och en annan påpekades det att denne vart anmäld för att denne var hotfull.

Klyban har varit avstängd vid två olika tillfällen som står registrerade, den ena är för 1.06 och den andra för 0.03, den senare är dessutom rapporterad av bernad_law och jag är 99,9% säker på att det var direkt kopplat till Utrikespolitiska forumet.

Så där faller faktiskt påståendet om att Klyban aldrig skulle ha blivit avstängd, jag vet att det finns andra som inte är positivt inställda till Trump som också har blivit avstängda vid olika tillfällen osv så hela det argumentet faller ihop.

Som sagt, problematiken är att folk inte har koll på regelverket och brusar upp sig och glider ifrån ämnet.
Citera
2019-11-22, 19:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, skillnaden ligger i att moderatorerna använder olika måttstockar. Jag vet ju om det så de få gånger jag skriver i PU USA så är jag extra försiktig. Ändå blev jag varnad för en tid sen. En varning som jag dock fick upphävd efter att jag anmälde till admin.

Ni påstår att måttstockarna är olika men ni har aldrig kunnat bevisa det, moderatorer och admins har efterfrågat efter bevisföring men man har inte kunnat bevisa något, inte ens genom PM.

Btw, bra att du kontaktade admin och fick det specifika tillfället löst då du påstår att det som rapporterade var felaktigt hanterat, men specifika tillfällen är inte ett bevis för att moderatorer gör det rakt av utan det visar på ett tillfälle och inte något kontinuerligt.
Citera
2019-11-22, 20:18
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Som sagt, minst en av dem är avstängd för brott mot 1.06 och en annan påpekades det att denne vart anmäld för att denne var hotfull.

Klyban har varit avstängd vid två olika tillfällen som står registrerade, den ena är för 1.06 och den andra för 0.03, den senare är dessutom rapporterad av bernad_law och jag är 99,9% säker på att det var direkt kopplat till Utrikespolitiska forumet.

Så där faller faktiskt påståendet om att Klyban aldrig skulle ha blivit avstängd, jag vet att det finns andra som inte är positivt inställda till Trump som också har blivit avstängda vid olika tillfällen osv så hela det argumentet faller ihop.

Som sagt, problematiken är att folk inte har koll på regelverket och brusar upp sig och glider ifrån ämnet.

Det krävs så grova regelbrott att moderatorerna inte kan blunda för dem om anti-Trumpare ska bli avstängda i PU. Pro-Trumpare som skriver regelbundet i PU kan i princip inte undgå avstängning. Och det är inte bara jag utan flera andra pro-Trumpare som fått varningar upphävda efter partiskt muppmodererande i PU USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in