Citat:
Låter ju fint men du glömmer att Trump satte igång sanktionerna mot Iran, något som har kostat proxykriget i Syrien mycket och som skapar en rejäl oro i Mellanöstern då Trump hetsar om krig mot Iran om och om igen.
Regimen i Iran är förvisso värdelös, USA får gladeligen knäppa varenda en av de odemokratiska religiösa ledarna i landet. Däremot så har sanktionerna resulterat i ett kaos för civila och det sista världen behöver är ett nytt Syrien och en enorm flyktingkris och så klart det oetiska där civila får lida i onödan. Iran har inte invaderat ett annat land på mer än 200 år och har aldrig varit ett hot för USA. Trumps egna intressen och hans maktspel och allians med Saudiarabien är det som har startat sanktionerna i fråga. Sanktionerna är även anledningen till de senaste dagarnas uppror av folket gentemot regimen, det ger obehagliga vibbar från närliggande länder de senaste åren.
Trump är en potatissäck, en obildad och kass sådan.
Regimen i Iran är förvisso värdelös, USA får gladeligen knäppa varenda en av de odemokratiska religiösa ledarna i landet. Däremot så har sanktionerna resulterat i ett kaos för civila och det sista världen behöver är ett nytt Syrien och en enorm flyktingkris och så klart det oetiska där civila får lida i onödan. Iran har inte invaderat ett annat land på mer än 200 år och har aldrig varit ett hot för USA. Trumps egna intressen och hans maktspel och allians med Saudiarabien är det som har startat sanktionerna i fråga. Sanktionerna är även anledningen till de senaste dagarnas uppror av folket gentemot regimen, det ger obehagliga vibbar från närliggande länder de senaste åren.
Trump är en potatissäck, en obildad och kass sådan.
Du menar nog att Trump har förstärkt sanktionerna mot Iran.
Kriget i Syrien skapades inte av USA möjligen av privata agendor i USA men inte av USA självt.
Konflikten i Syrien riggades utifrån och är ett exempel på hur USA har blivit indragen i något som dom inte står som upphov till. Det är väldigt listigt uträknat att ge USA skulden.
Hade USA som stat stått bakom så tror jag att dom hade där passat på att ge Iran en omgång, en perfekt rink för en styrkemätning men att Syrien var mest en belastning, Trump är den som äger förmåga till att lösa knuten, han släppte in Turkiet, Iran finns där, retorik och handling det är ibland två skilda saker, i handling så har Trump sträckt ut en hand och bidrar till en försoning där nere.
Samma sak i Israel att han har gett Israel, man måste ge för att få någonting och att han blir hatat här för sitt tilltag, jag undrar jag var dom största krigshetsarna finns?
Här i Europa och att vi får betala, vi betalar varje dag för våra ledares synder.
Hur mycket hänger ni med egentligen, där inne i sekterist-bubblan? 
