2019-11-22, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej man har inte tillgång till hemtjänst bil så man kan transportera lik.
Någon spekulerade i att han hade tillgång till bil & skulle ha kunnat forsla bort liket på lunchen eller liknande. Visserligen låter det ganska osannolikt. Men tycker du inte att det vore tjänstefel, gränsande till efterblivenhet, att inte ändå ta en koll i bilen (om han nu hade tillgång till bil).

Om han hade tillgång till bil så har garanterat polisen redan kollat i den, för dom är ju inte helt jävla korkade.
Citera
2019-11-22, 12:53
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Skulle han mot all förmodan bli fri, så är snubbens enda chans att undvika slås ihjäl att fly landet. Och förr eller enare kommer någon nysta ut var han i så fall befinner sig ändå. Tror inte hans egna kurder kommer vara alltför glad att han springer lös.
Det vore något nytt i så fall. Den här kvinnan har nog inget större våldskapital bakom sig. Pappan verkar va något av en förslappad pussy. Och i blattars ögon är hon så klart mindre värd än Achmed eller vad MGM heter som är en ”fin” kille, ”snäll” och ”omtänksam” osv. Vem ska hämnas henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Då känner jag ren lycka 🙏

Ingen kropp dock och det är otydligt va dessa fynd kan vara.
Citera
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Togs det ingen bild? Tänker att man givetvis tar en bild om man ser något sådant?
Nej hon blev illa berörd och det fanns folk där som ringde polisen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Lite skrattretande att du inlägget tidigare påstår du att du vet vad du pratar om.

https://lawline.se/answers/om-grunder-for-haktning

Ser att ni dribblar lite med varandra.
Kan detta vara till hjälp, kanske ??

Sannolika skäl betyder att det ska vara välgrundad bevisning, mycket troligt eller tillförlitlig bevisning; alltså att sannolikheten att ett brott har begåtts av en viss gärningsperson är mycket hög.

Beviskravets nivå innebär att bevisningen måste vara betydligt högre än det som gäller vid “skälig misstanke”. Det måste dock inte ha en sådan styrka att den är tillräcklig för att väcka åtal. Det måste helt enkelt vara en övertygande bevisning om en persons skuld.

När beviskravet sannolika skäl uppnås kan det innebära långa frihetsberövanden. Detta beviskrav är det som är gäller för häktning. Det krävs alltså mycket starka bevis; det ska gälla en viss gärningsperson och det ska finnas konkreta bevis för att den gärningspersonen har begått ett visst brott.

Två personer kan inte samtidigt kan vara misstänkta på sannolika skäl för ett brott som har begåtts av en ensam gärningsperson. Detta är en skillnad mot vad som gäller för kravet kan misstänkas.

Vid sannolika skäl kan man säga att 75% sannolikhet tyder på att en viss person är rätt gärningsperson och resten är kvarstående osäkerhet.
Citera
2019-11-22, 12:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Rätta mig gärna om jag misstar mig.

Om man ska dömas för mord. Måste det inte vara utan rimligt tvivel att man planerat dådet innan?

Nej, absolut inte. Mord (mord som gärningsbeskrivning med tillämplig påföljd) - kan begås utan överläggning.
Citera
2019-11-22, 12:54
Medlem
Citat:
Du behöver inte övertyga oss med stora versaler. Det låter mer som din önskan än någon annans.
Han är fortfarande en 22 årig myndig person och hon är minderårig.
Så visst kommer han få straff för sin brist av ansvar mot icke myndig på ena eller andra sättet.
Han åker in 👍🏼
Men sluta. Släpp det där. Nu handlar det om mord, inte något sorts garantansvar.
Citera
2019-11-22, 12:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nu räcker det om hen hit och dit. Du får gärna ha den åsikten men det är verkligen helt oviktigt. Och vi behöver inte skämmas över att ha ett kön. Jag är en HON och vill vara det med stolthet. Detta var otrevligt av mig förlåt! Men kan vi bry oss om den här förtvivlade sorgen istället

Ingen fara, jag håller med. Vi är väl alla frustrerade i väntan på nyheter om Wilma.
Citera
2019-11-22, 12:56
Medlem
Nej behövs ingen planering för att bli dömd för mord

Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Rätta mig gärna om jag misstar mig.

Om man ska dömas för mord. Måste det inte vara utan rimligt tvivel att man planerat dådet innan?
Citera
2019-11-22, 12:56
Medlem
tomyhockeys avatar
jag tror polisen går på vad Wilmas föräldrar säger som pekar MGM finns inget annan bevisning det som hittades i Ljungskile var ingeting ingeting.
Citera
2019-11-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Nej hon blev illa berörd och det fanns folk där som ringde polisen.

Ok. Ush, det lär komma ut i media under dagen isåfall om det kan kopplas till mordet... Känns ju helt sjukt med styckning, ush ush
Citera
2019-11-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du glömde "blattar". Ja, det är mycket sånt skit, ändå har man rensat i tråden.

Jag är också säker på att han är skyldig. Men frågan är om de har så mycket på fötterna att han kan bli häktad. Dock får man lita på åklagaren som höjt misstankegraden, då måste de hittat något att bita i. Tyvärr lär det väl vara stängda dörrar under förhandlingen. Men det återstår att se.

De har uppenbarligen någonting på spåren. Sen kan han sitta och neka i all tid fram tills att hon hittas.
Har snubben varit duktig på att sopa igen spåren blir det ju en fortsättning av dess like detta. Kanske till och med någon form av dom som överklagas upp mot HD som i sin tur inte kan fastställa dom. Sen blir han frisläppt för att det inte kan bevisas utom rimligt tvivel.

Man vill ju bara skaka om fanskapet och säga precis som det är, för han vet ju!
Men men ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in