2019-11-22, 12:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningevening
Mycket fin tjej, hamnat i fel gäng, säkert en genuint snäll tjej. Fruktansvärt för familj, vänner, bekantskap.

Vilket gäng?
Utveckla gärna
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningevening
Mycket fin tjej, hamnat i fel gäng, säkert en genuint snäll tjej. Fruktansvärt för familj, vänner, bekantskap.

Ser att du är nyregistrerad.
Är du från Uddevalla och känner du W eller någon ur hennes familj??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Och att åklagaren anger att hon dödats den 14 november.

Hur kan hon ange att hon dödats 14 november utan kropp? De måste väl krävas OERHÖRT mycket bevis utan kropp för att fastslå att någon är död?
Citera
2019-11-22, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Då är han inte häktad ännu då??
De måste ha förhandling i samband med häktning. Är det inte så?

Åkl har skickat in en Begäran om Häktning.

– Efter förhör med den misstänkta och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson i ett pressmeddelande.

Sen får vi se om Tingsrätten godtar hennes begäran eller om det blir avslag och han försätts på fri fot.

Personligen så tror jag såklart att han låses in.
Citera
2019-11-22, 12:47
Medlem
Skulle han mot all förmodan bli fri, så är snubbens enda chans att undvika slås ihjäl att fly landet. Och förr eller enare kommer någon nysta ut var han i så fall befinner sig ändå. Tror inte hans egna kurder kommer vara alltför glad att han springer lös.
Citera
2019-11-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Skulle han mot all förmodan bli fri, så är snubbens enda chans att undvika slås ihjäl att fly landet. Och förr eller enare kommer någon nysta ut var han i så fall befinner sig ändå. Tror inte hans egna kurder kommer vara alltför glad att han springer lös.

Jaha så om dom hittar den skyldiga mördaren som visar sig vara en helt annan människa så kommer pojkvännen slås ihjäl om han inte flyt landet. Låter mycket troligt du.
Citera
2019-11-22, 12:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Hur kan hon ange att hon dödats 14 november utan kropp? De måste väl krävas OERHÖRT mycket bevis utan kropp för att fastslå att någon är död?

Du behöver inte övertyga oss med stora versaler. Det låter mer som din önskan än någon annans.
Han är fortfarande en 22 årig myndig person och hon är minderårig.
Så visst kommer han få straff för sin brist av ansvar mot icke myndig på ena eller andra sättet.
Han åker in 👍🏼
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Rätta mig gärna om jag misstar mig.

Om man ska dömas för mord. Måste det inte vara utan rimligt tvivel att man planerat dådet innan?
Citera
Medlem
Om precis allt pekar på honom är det förmodligen han som gjort det. men skulle han slippa lös trots det och ingen annan hittas som misstänkt, så tror jag det kommer blöda ur honom på ett eller annat sätt ja.
Citera
2019-11-22, 12:51
Medlem
Dom säger nu att dom gjort en del fynd utomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Min vän körde Kopperödvägen i Norra Uddevalla och där låg det något som såg ut som något styckat. Hon kunde inte se om det var ett djur el en människa men polisen är kontaktad. Hon är mycket uppstressad efter det hon sett. Det låg precis vid vägen.

Togs det ingen bild? Tänker att man givetvis tar en bild om man ser något sådant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Rätta mig gärna om jag misstar mig.

Om man ska dömas för mord. Måste det inte vara utan rimligt tvivel att man planerat dådet innan?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in