2019-11-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan ngn länka misstankegraderna och vd som krävs för att få till häktning på dessa åt Frans in inte själv nu

Lite skrattretande att du inlägget tidigare påstår du att du vet vad du pratar om.

https://lawline.se/answers/om-grunder-for-haktning
Citera
2019-11-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det där med bor hos honom undrar jag lite över då hon inte är skriven på den adressen.
Iofs är det inte ovanligt att ungdomar bor eller sover över hos varandra men sambo är kanske inte rätt benämning här? Det är föräldrarna som har ansvar för sina barn inte en pojkvän.

Han är inte hennes vårdnadshavare och har inget ansvar för henne. Ansvaret låg hos vårdnadshavarna.
Citera
2019-11-22, 12:25
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Nu får jag bilder framför mig att det verkar vara rätt bökigt att förflytta en kropp. Ensam. Ner för trappor. Vilken våning bor han på?

3:e borde han bo på om det är lgh 1301
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så du tror inte att en blatte som bär på en kropp på Uddevallabron skulle bli uppmärksammad

kan se framför mig

Men skämt åt sidan,, tror hans farsa som verkar mest angelägen att rentvå sin son, dragit i klan-trådarna och gett honom frakthjälp. I klansamhällen är det de äldre som agerar domstol.
Citera
Medlem
[quote=Burkgurka|69333650]Ändra gärna rubriken till 14 november (vilket är korrekt datum för "i torsdags"). Eller om 13 nov är korrekt. Verkar oklart.

Lutar väl åt frivilligt försvinnande, men kan naturligtvis vara akut ändå. (oavsett fel umgänge, dåligt mående eller vad nu orsaken kan vara).[/QUOTE

Håller med!
Citera
2019-11-22, 12:26
Medlem
En liten fundering (som absolut inte behöver stämma!).

Har klurat lite på vad pappan till mgm jobbar någonstans, och har sett på bland annat gemensamma vänner att det är många som har anknytning till en bilverkstad. . Jag misstänker att han jobbar med bilar. Och.. Det jag tycker är intressant, är att detta garage ligger i anslutning till väg 172 där polis och frivilligorg nu söker..

Är det ingen som vet vart han jobbar?
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
3:e borde han bo på om det är lgh 1301

Ok, jag försöker se processen framför mig. Om han var ensam och det hände hos han.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Finns de någon presskonferens inbokad, då man kommer lägga fram om ev häktning osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan ngn länka misstankegraderna och vd som krävs för att få till häktning på dessa åt Frans hinner in inte själv nu

På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.

Exempel: Ett vittne har sett att en person har plockat på sig plånboken.
Citera
2019-11-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Här är häktningsframställan https://minfil.com/C1Iby3Bfn4/Screenshot_20191122-084633_Drive_jpg

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vem är pojkvännen?

Du kan se det på häktningsframställan.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
[quote=Picasso2|69376963]Han kan inte omhäktas om han inte är häktad innan. I övrigt kommenterar jag inte, förutom att hon inte bodde hos honom.[/QUOTE

Och där kommer en typ av rättsintyg in.
Smart åklagare 👍🏼
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Stämmer det att hon hade hoppat av gymnasiet?

Jag tycker man mer och mer får bilden av en ensam, isolerad tjej. Pojkvännen kan ha varit svartsjuk på klasskamrater och för husfridens skull slutade hon gå i skolan.

Åker hem till hans pappa efter gräl!? Varför inte till en tjejkompis eller till sin egen mamma/pappa?

Det verkar som om pojkvännen kringskurit hennes liv mer och mer.

Jag håller med dig.

Sedan så skulle W börja att övningsköra med sin pappa, tydligen redan veckan hon försvann, enligt uppgifter i tråden.

Det kanske blev för mycket för den svartsjuke och kontrollerande pojkvännen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in