2019-11-22, 12:03
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Läs tråden och bilda dig din egen uppfattning. Samma skor och byxor som på fejjan t.ex.
Japp, det är väl knappast otroligt att det är samme person. Men han är ju inte åtalad och dömd. Jag ogillar den här jävla pöbelmentaliteten.
Citera
2019-11-22, 12:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Fast det där får ju inte bli en allmän ursäkt man drar till med i efterhand. Jämför med dyslexi, plötsligt beror varenda stavfel på ”dyslexi” bara för att man lärt sig att något sådant faktiskt existerar. Samma sak med ”insomnia” m fl.

Ska vi vara överens om att det är vanligt att kvinnor panikfryser är de inte ens lämpade att köra bil, än mindre att ha någon form av makt i samhället. Det är bara att välja, men man får bara välja ett av alternativen.

Hur kan du jämföra våldtäkt med bilkörning?
Citera
2019-11-22, 12:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Fast det där får ju inte bli en allmän ursäkt man drar till med i efterhand. Jämför med dyslexi, plötsligt beror varenda stavfel på ”dyslexi” bara för att man lärt sig att något sådant faktiskt existerar. Samma sak med ”insomnia” m fl.

Ska vi vara överens om att det är vanligt att kvinnor panikfryser är de inte ens lämpade att köra bil, än mindre att ha någon form av makt i samhället. Det är bara att välja, men man får bara välja ett av alternativen.
fattar vad du menar men i detta fall avsåg jag endast hot om våld. det är ju samma sak för killar som blir rånade elr indragna i bilar och som inte vågar larma/ropa på hjälp/göra motstånd etc när de tar ut pengar i bankomater under hot.

det är inte genusbetingat i sig. kliver man in tio gubbar på en krog o ber ett random gäng att infinna sig på gatan inom 2 minuter så kan du ge dig fan på att de flesta kompisgängen inne på krogen skulle bli typ paralyserade. jag skulle inte påstå att de killarna inte skulle få köra bil pga att de inte vill kliva ut o potentiellt sett bli sönderslagna.

läs några artiklar om de rånade ungdomsgrabbarna som inte vågar gå till skolan elr åka kommunalt länge..bara att välja elr hur? män ska alltså inte få ha ngn makt i samhället alltså...
Citera
2019-11-22, 12:11
Medlem
Blir intressant att följa detta då det inte framgick om hon åkte till sjukhuset för en ”undersökning” och om man har säkrat spår från gm (spermie).

Blir det inte då ord mot ord och han går fri från våldtäkt men fälls för tex ofredande?
Citera
2019-11-22, 12:11
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Ja, nu tar pöbeln över! .

Jobbigt för Jafar om han är oskyldig

folk skriver argt på hans fb, skulle det vara straff?
bryr han sig inte om de han våldtar, varför skulle han bry sig om fb..
tvärtom, det lär öka hans populäritet i hans kretsar.. packaren från burgerking.
Citera
2019-11-22, 12:12
Medlem
Pancevs avatar
en ung kvinna som får en aggressiv svart snubbe in på muggen, han kan ha uttalat grova hot om våld ex..inte förvånad att en full tjej som är fysiskt underlägsen kan frysa.
Citera
2019-11-22, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du jämföra våldtäkt med bilkörning?
Hur kan du inte fatta vad jag försöker säga?
Citera
2019-11-22, 12:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
folk skriver argt på hans fb, skulle det vara straff?
bryr han sig inte om de han våldtar, varför skulle han bry sig om fb..
tvärtom, det lär öka hans populäritet i hans kretsar.. packaren från burgerking.
ändå intressant demografi över de som skriver där...olika åldrar, olika kön och olika etniciteter. kanske finns hopp för landet trots allt.
Citera
2019-11-22, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
fattar vad du menar men i detta fall avsåg jag endast hot om våld. det är ju samma sak för killar som blir rånade elr indragna i bilar och som inte vågar larma/ropa på hjälp/göra motstånd etc när de tar ut pengar i bankomater under hot.

det är inte genusbetingat i sig. kliver man in tio gubbar på en krog o ber ett random gäng att infinna sig på gatan inom 2 minuter så kan du ge dig fan på att de flesta kompisgängen inne på krogen skulle bli typ paralyserade. jag skulle inte påstå att de killarna inte skulle få köra bil pga att de inte vill kliva ut o potentiellt sett bli sönderslagna.

läs några artiklar om de rånade ungdomsgrabbarna som inte vågar gå till skolan elr åka kommunalt länge..bara att välja elr hur? män ska alltså inte få ha ngn makt i samhället alltså...
Jag hör vad du säger, skrev ett längre svar men lyckades fumla bort det och orkar inte skriva om allt. De flesta snubbar använder inte freeze som en ursäkt varje gång något hänt, men vi är farligt nära att ge kvinnorna detta frikort.

Bara kolla på frågan jag fick av det här jävla offret: (FB) Våldtäkt inne på Burger King, Avenyn/Göteborg, 2019-10-04

Man måste ju vara medvetet efterbliven för att ens ställa frågan.
Citera
2019-11-22, 12:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jag hör vad du säger, skrev ett längre svar men lyckades fumla bort det och orkar inte skriva om allt. De flesta snubbar använder inte freeze som en ursäkt varje gång något hänt, men vi är farligt nära att ge kvinnorna detta frikort.

Bara kolla på frågan jag fick av det här jävla offret: (FB) Våldtäkt inne på Burger King, Avenyn/Göteborg, 2019-10-04

Man måste ju vara medvetet efterbliven för att ens ställa frågan.
ok, fattar precis.

utan motstånd eller tydlig konfrontation så är det ju svårt för en person (oavsett brottstyp elr annan förekomst) att veta att det är fel. om man hårddrar det alltså. en sån förklaring blir ju urvattnad i längden.
Citera
2019-11-22, 12:37
Medlem
Ett tag var det väldigt inne med självförsvarskurser där tjejer fick lära sig hur man skulle agera vid överfall. Kanske dags med lite självförsvarsträning igen istället för den här frys-trenden.
Citera
2019-11-22, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boonk
Vill du att jag ska hjälpa dig att förstå hur han är verifierad? Det handlar inte om hans profilbild med BK i bakgrunden, det är bara grädden på moset, ett ironiskt sådan.

På flertalet bilder på Instagram och Facebook använder våldtäktsmannen exakt samma klädsel som inne på toaletten, tror du att det är någon jävla nationalklädsel i Somalia?

Aldrig försvarat honom. Bara saklig att de måste fram bevis för det ! .
Senast redigerad av Jens86 2019-11-22 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in