Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-20, 10:06
Medlem
Jag har fått lära mig att vid deff är det låga reps som gäller max 6x4 osv. Vad anser ni om det? Kollar man på BBs kör dem oftast på 10+ oavsett. Igår som var min första dag på dieten, körde jag runt 8-12 reps. Började vissa övningar lite lättare och höjde sen vikten per set och sänkte repsantal efter vikt.
Citera
2019-11-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Jag har fått lära mig att vid deff är det låga reps som gäller max 6x4 osv. Vad anser ni om det? Kollar man på BBs kör dem oftast på 10+ oavsett. Igår som var min första dag på dieten, körde jag runt 8-12 reps. Började vissa övningar lite lättare och höjde sen vikten per set och sänkte repsantal efter vikt.

Ja, man kan sträva efter att behålla styrkan under en deff då:
bibehållen styrka = bibehållen muskelmassa

Det är lätt att köra 5x5 i de stora övningarna på deffen och se till så man klarar samma vikt alla pass. Då blir slutresultatet bra.

När deffen är slut kan man fortsätta med högreps på samma vikter som innan deffen och återställa pumpen i musklerna och den muskelmassa man gått ner.
Citera
2019-11-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, man kan sträva efter att behålla styrkan under en deff då:
bibehållen styrka = bibehållen muskelmassa

Det är lätt att köra 5x5 i de stora övningarna på deffen och se till så man klarar samma vikt alla pass. Då blir slutresultatet bra.

När deffen är slut kan man fortsätta med högreps på samma vikter som innan deffen och återställa pumpen i musklerna och den muskelmassa man gått ner.

Tack för svar, blir å köra 5x5 då. Problemet e att mycket av min styrka sitter i dagsform. Så ibland är man lite lat och tar mindre vikt när man vet man hade kunnat köra tyngre men men. Idag ben på schemat.!
Citera
2019-11-21, 11:36
Medlem
Citat:
Tack för svar, blir å köra 5x5 då. Problemet e att mycket av min styrka sitter i dagsform. Så ibland är man lite lat och tar mindre vikt när man vet man hade kunnat köra tyngre men men. Idag ben på schemat.!

Du kan givetvis köra högreps också. Om du läst att 6x4 är bra så kan du testa det. Alltid lättast att köra det man är van med kanske. Det är nog upp till var och en.
Själv körde jag 5x5 på denna deffen i basövningar och jag är nöjd.
Senast redigerad av MRZnr1 2019-11-21 kl. 11:44.
Citera
2019-11-21, 20:47
Medlem
Citat:
Du kan givetvis köra högreps också. Om du läst att 6x4 är bra så kan du testa det. Alltid lättast att köra det man är van med kanske. Det är nog upp till var och en.
Själv körde jag 5x5 på denna deffen i basövningar och jag är nöjd.
okidoki, idag körde jag lite mixat typ. Körde bröst och testade mig fram på vikterna. Körde tre övningar där jag körde 6-7 sets på varje övning och då var dem första seten väldigt lätta. :P

TIPS PÅ nått gottigt nu till helgen under diet? Popcorn är ganska kcal snålt om ja inte är helt fel på de?
Citera
2019-11-22, 08:47
Medlem
Citat:
okidoki, idag körde jag lite mixat typ. Körde bröst och testade mig fram på vikterna. Körde tre övningar där jag körde 6-7 sets på varje övning och då var dem första seten väldigt lätta. :P

TIPS PÅ nått gottigt nu till helgen under diet? Popcorn är ganska kcal snålt om ja inte är helt fel på de?

Vi gillar nog olika saker. Men om jag ska rekommendera något så är det att unna sig god lagad mat och ingen färdigmat. Två goda stekar med mycket sallad till. Eller stekt blandfärs i goda kryddor med sallad till. En stekt färdig kyckling från mataffären. En hel plåt frysta kycklingklubbor.
Det kan vara vegetariska alternativ också. Jag tycker det viktigt att man hittar en god sallad. Sallad passar så bra till lagad mat och jag kör gärna hälften sallad. Just nu blir det färdigpåsar från Lidl. Gillar deras färdiga blandning med rödbetor. Icas är fina men kostar 28kr vilket känns som ett rån.
Jag tycker att du ska försöka att välja bort kolhydraterna som ris, pasta, godis, chips osv. Så att du inte tänker bara på sådana här saker när du ska unna dig något gott.

Jag älskar bönor i olika former. Jag kan ta en paket med färdiga bönor att äta och tillsätta citronpeppar, en skvätt olja och vitvinsvinäger.

Hitta det du gillar helt enkelt. Då kommer du kunna unna dig och kalorierna rusar inte iväg på de dagar man känner för att leva lite mer.
Citera
2019-11-22, 11:22
Medlem
Citat:
Vi gillar nog olika saker. Men om jag ska rekommendera något så är det att unna sig god lagad mat och ingen färdigmat. Två goda stekar med mycket sallad till. Eller stekt blandfärs i goda kryddor med sallad till. En stekt färdig kyckling från mataffären. En hel plåt frysta kycklingklubbor.
Det kan vara vegetariska alternativ också. Jag tycker det viktigt att man hittar en god sallad. Sallad passar så bra till lagad mat och jag kör gärna hälften sallad. Just nu blir det färdigpåsar från Lidl. Gillar deras färdiga blandning med rödbetor. Icas är fina men kostar 28kr vilket känns som ett rån.
Jag tycker att du ska försöka att välja bort kolhydraterna som ris, pasta, godis, chips osv. Så att du inte tänker bara på sådana här saker när du ska unna dig något gott.

Jag älskar bönor i olika former. Jag kan ta en paket med färdiga bönor att äta och tillsätta citronpeppar, en skvätt olja och vitvinsvinäger.

Hitta det du gillar helt enkelt. Då kommer du kunna unna dig och kalorierna rusar inte iväg på de dagar man känner för att leva lite mer.

Tack för input! Det kan nog bli en fin sallad då och en god köttbit ikv! Vad för kött brukar du köra? Ryggbiff blev jag sugen på precis nu. Vad för böner äter du? Jag gillar såna bönor man får på japanska restauranger dock brukar de va flingsalt på dem, men att ersätta de med lite citronpeppar är nog inte helt fel heller!
Citera
2019-11-22, 11:32
Medlem
Citat:
Tack för input! Det kan nog bli en fin sallad då och en god köttbit ikv! Vad för kött brukar du köra? Ryggbiff blev jag sugen på precis nu. Vad för böner äter du? Jag gillar såna bönor man får på japanska restauranger dock brukar de va flingsalt på dem, men att ersätta de med lite citronpeppar är nog inte helt fel heller!

Vi gillar fläsk-karré så det har vi alltid flera kilo av i frysen. Blir alltid 1-2 skivor på helgen med pressad vitlök på. Ett stort lass sallad typ hela tallriken toppad med riven Västerbotten-ost, lök och Felix Ceasardressing.
Ryggbiff kan du köra på.

Gillar väl svarta bönor, men ibland vita och andra sorter. Ta du flingsalt. Jag glömde säga att jag alltid saltar bönorna.

Det finns så mycket recept. Vet du vad du vill äta så kan du testa olika recept på just det
Citera
2019-11-22, 15:47
Medlem
Citat:
Vi gillar fläsk-karré så det har vi alltid flera kilo av i frysen. Blir alltid 1-2 skivor på helgen med pressad vitlök på. Ett stort lass sallad typ hela tallriken toppad med riven Västerbotten-ost, lök och Felix Ceasardressing.
Ryggbiff kan du köra på.

Gillar väl svarta bönor, men ibland vita och andra sorter. Ta du flingsalt. Jag glömde säga att jag alltid saltar bönorna.

Det finns så mycket recept. Vet du vad du vill äta så kan du testa olika recept på just det

Okejokej, låter gott se va de blir för nått smarrigt ikv, blir de inget godis ikv då
Om du saltar så ska ja också salta mina hehe. Sen blir de lite cola zero till också
Citera
2019-11-24, 10:03
Medlem
Citat:
Okejokej, låter gott se va de blir för nått smarrigt ikv, blir de inget godis ikv då
Om du saltar så ska ja också salta mina hehe. Sen blir de lite cola zero till också

Blir nog bra. Det är bra att släppa deffen på helgerna och unnar man sig bra grejer så drar inte kalorierna iväg. Du kan ju alltid testa och räkna på de.

Oavsett om det är helg eller inte så är det bra att ha två mål mat som ger stor mättnad.
Mina är mål 1: 10 ägg mål 2: 1kg stekt wook. Utan äggen hade jag aldrig kunnat gå ner i vikt. Jag är 100% säker. Sen pallar jag inte människor som ska kommentera att de inte orkar så många ägg. Om man inte klarar dem så är det ju jättebra. Det innebär att man inte behöver äta något annat och lätt kommer gå ner och bli fin och smal. Den lyxen har inte jag!

Och se till att prioritera minst 1 timme motion varje dag. Då snackar vi promenadtempo eller lite vassare tempo. Man kan cykla på gym och skriva på nätet samtidigt om man vill. Efter ett halvår så kommer du säkert tycka människor som inte motionerar är knäppa. Finns noll nackdelar med motion utan bara fördelar! Prioritera bort tv och annat som är en mindre katastrof för hälsan för att kunna gå motionen varje dag. Kör med viktväst efter några år så får du dessutom grym träning för bålen! Låt andra jobba på sitt enpack i soffan när du går runt och jobbar på ett stabilt 6 pack samtidigt som du skriver med dem på Messanger!
Senast redigerad av MRZnr1 2019-11-24 kl. 10:06.
Citera
2019-11-24, 11:27
Medlem
Går fan inte och förlora fett!

Tjenare!
Kan börja med att jag har ett väldigt fysiskt jobb lyfter oftantliga mängder i jobbet varjedag samt styrke tänar 5 gånger i veckan. Kör en dag armar en dag ben en dag mage en dag chest och en dag rygg och sen börjar dett om igen gymmat nu i cirka 1 år även försöker springa väldigt mycket ca 2-3 gånger i veckan hårt ca 5km svetten rinner må jag sägaaa.
Men endå!!!! Vägrar fettet försvinna dom här senaste två månderna har jag slutat med chips,choklad,sött,
Äter mest frukt,kvarg,keso,vanlig mat kött potatis, kyckling ris och sås,tacos,pizza, burgare även myke protein bars men love handle fettet och mag fättet samt lår fettet försvinner ju fan inte!!!! Armarna har börjat växa så i helvete och brösten sam ryggen börjar och axlarna börjar se nice men rästen wtf hur skall jag göra? Lost idiot frågar tack
Citera
2019-11-24, 11:32
Medlem
Taco, pizza och burgare. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här