2019-11-22, 10:05
Medlem
Jag tror att det kan bli väldigt problematiskt att hitta kroppen.Någon som tog upp möjligheten att kroppen kan ha förts utomlands.Vad säger ni om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så är det ju givetvis. Jag tror inte detta mord har mer att göra med kultur, islam och/eller kvinnosyn än Martin Jonsson som mördade Lotta Rudholm.

MJ var en tung, kriminell person. En återfallsförbrytare som dessutom hade missbruksproblem. Som kom från problematiska hemförhållanden och vars egen bror också var likadan.

Den här killen är ostraffad, sägs vara ordentlig, har gymnasieutbildning, har jobbat (troligtvis mer än MJ under hela sitt liv), nära relation till sin far..

Jag har svårt att se likheter.

Jag är övertygad om motsatsen dvs att Martin mördade för att hans hjärna inte fungerade normalt sedan flera år tillbaka. Den här killen har mördat för att Wilman inte passade in i hans kulturella mönster angående hur tjejer skulle vara. (Man kan naturligtvis också säga att Martins "kulturella mönster" även innebar att tjejer skulle vara underordnade - som det är i kriminella kretsar).
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Dom har nog gjort ett avvägande av vilken information dom kan släppa. Hade det varit något där allmänheten kunnat hjälpa så hade dom släppt den infon.
Dom kan ju inte släppa info om alla som är misstänkta , snacka om att skapa häxjakt på x antal oskyldiga.
Dom kanske inte vill ha med 250 Flashback experter som gör sina egna analyser och förstör mer än dom gör nytta 🙂

Det är inget eget avvägande eller försök att slippa häxjakt. Det är pga s.k förundersökningssekretess och är ett standardförfarande för att skydda utredningen, inte personer.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=69375608&posted=1#p69375608
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-22 kl. 10:25.
Citera
2019-11-22, 10:06
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Hurdå?
Då är det väl lika bekräftat att han försökte få henne att konvertera (= via folk som känner gemensamma vänner)

Jag fick för mig att familj och vänner bekräftat det till media, men antar nu att det inte räcker för en bekräftelse eller att jag missuppfattat. Inget mer med det
Citera
2019-11-22, 10:06
Medlem
Sannolika skäl nu alltså. Tror polis och åklagare redan nu har en bra bild av vad som hänt och så fort kroppen kommer fram kommer fanskapet bryta ihop och erkänna allt. Tills dess tiger nog fegisen.
Citera
2019-11-22, 10:07
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Jag tror att det kan bli väldigt problematiskt att hitta kroppen.Någon som tog upp möjligheten att kroppen kan ha förts utomlands.Vad säger ni om det?

Jag skulle tro att sannolikheten för detta är relativt liten. Men man vet aldrig.

Jag är mer intresserad av de olika avfallsstationerna i Uddevalla med omnejd. Och då särkilt den station som finns i anslutning till MGM:s arbete.
Citera
2019-11-22, 10:07
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan misstänka att "tjafset" inte bara handlade om "tjafs", utan kanske regelrätt fysiskt bråk.

"En klasskompis säger dock:

– Han har alltid varit extremt svartsjuk.
"
[...]
"Den sista tiden upplevde Wilmas familj en förändring i hans beteende, enligt en kvinnlig anhörig till Wilma.

– En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det. Ingen av oss vuxna i hennes närhet har ens sett små tecken av detta, har kvinnan sagt.
"
[...]
"– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.

– Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade.
"
https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/

Om W:s föräldrar bor i Lysekil, kan en geografisk närhet till mgm:s pappa varit den tillflyktsort W hade. Kanske pappan också kunde prata lugnande till sonen och rädda situationen för tillfället?

Den sida som W:s anhöriga pratar om att de sett på slutet, kanske beror på att W velat dra sig ur förhållandet och att hon pratat med de anhöriga om denna "svarta" sida som de inte set tidigare?
[/i]

Kanske W inte velat berätta för sina anhöriga om hur ila det varit. Kanske hon känt att de antingen kanske hade satt stopp för förhållandet, eller att de inte skulle förstå? Kanske de har lått henne bo med killen för att de trott att han varit en väldigt bra kille, och om hon skulle berätta hur det stod till skulle de kräva att hon flyttade hem igen? Eller så hade hon inte så bra relation till sin egen familj, och det kan ha varit anledningen till att hon flyttade?

Medan mgm pappa kanske var lite mer "överslätande", pratde med sonen eller lät W stanna tills sonen lugnat sig. Det var ju ändå hans son. Spekulation på lösa boliner...

Fetade ovan -
Jag uppfattar det som att den mörka sidan som de anhöriga nu upplevt kom EFTER att W försvunnit. Innan dess hade dom inte anat det minsta, att när dom började söka efter W höll han sig undan, svarade inte osv och var "tyken" mot pappan till W, att det är nu som dom upptäckt den mörka sidan, inte innan hon försvann.
Citera
2019-11-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
I de flesta fall gör sig gärningspersonen av med kroppen så fort som möjligt. Stor risk att dra omkring på den. Så nej, inte någon längre sträcka.
Citera
2019-11-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon stod inte på egna ben alls utan flyttade direkt från förälder till pojkvän. Det tyder på osäkerhet och sökande av ett sammanhang.

Jag stod på egna ben tidigt = flyttade och bodde ensam. Det är något helt annat.

En normal förälder skulle aldrig ha släppt sin dotter för att bli sambo i en så ung ålder.

En normal förälder skulle också ha hämtat hem sin dotter om hon hade ringt och bett om hjälp.

Jag får vibbar att den här tjejen har hamnat utanför och sökte trygghet hos kurden och hans far i brist på eget nätverk.
Citera
2019-11-22, 10:10
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Det är inte så många "ensamkommande" som har sin pappa här...

Hört talas om ankarbarn?
Citera
Medlem
Någon som har bild på den misstänkte mördaren?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Sannolika skäl nu alltså. Tror polis och åklagare redan nu har en bra bild av vad som hänt och så fort kroppen kommer fram kommer fanskapet bryta ihop och erkänna allt. Tills dess tiger nog fegisen.

Så tror jag med. Han vill komma undan till varje pris, kanske inte ens anser att han gjort något fel utan anser att det var hennes eget fel som provocerade fram detta, skulle inte va första eller sista gången man hör något så äckligt uttalande av en kvinnoförnedrande idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in