2019-11-22, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Inga säckar. Det sorteras i öppna sopkärl

Hur menar du?
Citera
2019-11-22, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Kan de inte göra utredningen offentlig, så kan fler hjälpa till?
Jag tror hon hade hittats ganska omgående då.

Om det hade funnits något i utredningen som allmänheten hade haft hjälp av i sitt sökande hade självklart polisen gått ut med det! Eller tror du på allvar dom håller på saker för att försvåra sökandet ?
Citera
2019-11-22, 07:58
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Hur menar du?
Källsorteras. Plastkärl med lock som du säkert sett
Citera
2019-11-22, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Om det hade funnits något i utredningen som allmänheten hade haft hjälp av i sitt sökande hade självklart polisen gått ut med det! Eller tror du på allvar dom håller på saker för att försvåra sökandet ?

Nej, men jag tror dom håller på saker av integritetsskäl, tex vilka som är misstänkta och vad man har fått reda på om Wilma. Och om sånt hade släppts så hade fler och kanske smartare personer kunnat analysera informationen.
Citera
2019-11-22, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Källsorteras. Plastkärl med lock som du säkert sett

Restavfall, alltså vanliga soppåsen, brukar läggas i en tunna med lock som man utan problem kan öppna och lägga i ett lik i.
Citera
2019-11-22, 08:03
Medlem
Negerpures avatar
Och där kom häktningen.

"Den man som suttit anhållen skäligen misstänkt för att ha mördat Wilma Andersson som försvunnit från Uddevalla begärs häktad, uppger åklagaren i ett pressmeddelandet. Misstankegraden har nu höjts till sannolika skäl."
Citera
2019-11-22, 08:04
Medlem
Pressmeddelande i Aftonbladet att den misstänkte är häktad nu på morgonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Klart hon lever och kommer hittas.
Undrar varför hon inte söks med helikopter borde ju rimligtvis vara mycket effektivare än personer eller har jag fel? Har sett på COPS att de hittat tjuvar som gömt sig i skogen mitt i natten då de är kolsvart med just helikopter. Sen undrar jag hur länge kan man klara sig ute i denna kylan utan mat, finns det något ätbart så här års överhuvudtaget? Måste ju finnas någon överlevnadsexpert på Flashback som kan svara.

MGM blev just häktad, misstänkt för mord. Så nog måste de ha hittat spår som tyder på brott/mord.
Citera
Medlem
MGM häktas på sannolika skäl.
På Aftonbladet nu.
Citera
2019-11-22, 08:05
Medlem
Citat:
Nej, men jag tror dom håller på saker av integritetsskäl, tex vilka som är misstänkta och vad man har fått reda på om Wilma. Och om sånt hade släppts så hade fler och kanske smartare personer kunnat analysera informationen.

Dom har nog gjort ett avvägande av vilken information dom kan släppa. Hade det varit något där allmänheten kunnat hjälpa så hade dom släppt den infon.
Dom kan ju inte släppa info om alla som är misstänkta , snacka om att skapa häxjakt på x antal oskyldiga.
Dom kanske inte vill ha med 250 Flashback experter som gör sina egna analyser och förstör mer än dom gör nytta 🙂
Citera
2019-11-22, 08:06
Medlem
Enligt Omni är MGM nu häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Citera
2019-11-22, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TubbyTommy
Affirmative. Exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Ett lik utger ingen värme och kan således inte uppmärksammas med en värmekamera.

Vem har sagt att hon är död ?
Oavsett så i ett tidigt skede så är ju en värmekamera ett bra alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in