Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Notera att det är en bit till Lysekil...
Man kan misstänka att "tjafset" inte bara handlade om "tjafs", utan kanske regelrätt fysiskt bråk.
"
En klasskompis säger dock:
– Han har alltid varit extremt svartsjuk."
[...]
"
Den sista tiden upplevde Wilmas familj en förändring i hans beteende, enligt en kvinnlig anhörig till Wilma.
– En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det. Ingen av oss vuxna i hennes närhet har ens sett små tecken av detta, har kvinnan sagt."
[...]
"
– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.
– Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade."
https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/
Om W:s föräldrar bor i Lysekil, kan en geografisk närhet till mgm:s pappa varit den tillflyktsort W hade. Kanske pappan också kunde prata lugnande till sonen och rädda situationen för tillfället?
Den sida som W:s anhöriga pratar om att de sett på slutet, kanske beror på att W velat dra sig ur förhållandet och att hon pratat med de anhöriga om denna "svarta" sida som de inte set tidigare?
Kanske W inte velat berätta för sina anhöriga om hur ila det varit. Kanske hon känt att de antingen kanske hade satt stopp för förhållandet, eller att de inte skulle förstå? Kanske de har lått henne bo med killen för att de trott att han varit en väldigt bra kille, och om hon skulle berätta hur det stod till skulle de kräva att hon flyttade hem igen? Eller så hade hon inte så bra relation till sin egen familj, och det kan ha varit anledningen till att hon flyttade?
Medan mgm pappa kanske var lite mer "överslätande", pratde med sonen eller lät W stanna tills sonen lugnat sig. Det var ju ändå hans son. Spekulation på lösa boliner...