Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-11-21, 22:48
  #89209
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Den ENDA stödbevisning som kan ha försvagats är indicie-bevisning. Det som t.ex SW sagt till vänner och som inte finns på pränt. Men vi vet att SW sagt att hon inte sov, vi vet att hon skrivit att hon inte sov ... mao den typen av stödbevisning hade inte räckt i alla fall. Den kunde ( om den funnits) varit starkare ifall den varit i form av inspelade förhör. Att kalla nya vittnen eller ha "ändrade" vittnesmål efter 9+ år är givetvis ett problem. Men för de som har alla hästar hemma så är det klart att ändrade vittnesmål eller nya vittnesmål som inte tillför några hårda fakta är helt otillräckligt oavsett.

Jag tror att vi ska låta de juridiskt kunniga uttala sig om detta. JA har troligen slingrat sig undan denna gång genom att hålla sig undan åtal i över 9 år så att stödbevisningen och vittnesmålen gradvis sjunker i värde. Man kan fortfarande hoppas på överprövning av Riksåklagaren men risken är ända stor att ormen kommer undan ändå till slut. Han lär inte kunna göra motsvarande när han blir utlämnad till USA.
Citera
2019-11-21, 23:06
  #89210
Medlem
Nickelodions avatar
Det verkar alltså som det var Lottis dubiösa intygande som gav MN stöd att återuppta förundersökningen 2010 - och nu verkar det även vara Lottis samma gamla synder som slår tillbaka och till slut formellt befriar JA från de uppdiktade anklagelserna nio år senare.

Där astrologer med teleskop betraktar stjärnhimlen för att tolka och förutsäga framtiden sitter Lotti med sitt kolposkop och beskådar röda streck och prickar i slemhimlen och tolkar att penetreringar skett i förfluten tid när vagina inte var redo (Lottiea somnum vaginae) - där en riktig expert skulle se hudirritationer och lättare svullnader pga intensiv och uttorkande vaginaltvagning (Sophiea timetis diseases).
Citera
2019-11-21, 23:41
  #89211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Det verkar alltså som det var Lottis dubiösa intygande som gav MN stöd att återuppta förundersökningen 2010 - och nu verkar det även vara Lottis samma gamla synder som slår tillbaka och till slut formellt befriar JA från de uppdiktade anklagelserna nio år senare.

Där astrologer med teleskop betraktar stjärnhimlen för att tolka och förutsäga framtiden sitter Lotti med sitt kolposkop och beskådar röda streck och prickar i slemhimlen och tolkar att penetreringar skett i förfluten tid när vagina inte var redo (Lottiea somnum vaginae) - där en riktig expert skulle se hudirritationer och lättare svullnader pga intensiv och uttorkande vaginaltvagning (Sophiea timetis diseases).

Det där med läkarintyg är överdrivet. Tror någon verkligen att det står i ett läkarintyg att SW sov? Om inte så är läkarintyget värdelöst för att bevisa gärningsbeskrivningen.
Citera
2019-11-22, 00:35
  #89212
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Det där med läkarintyg är överdrivet. Tror någon verkligen att det står i ett läkarintyg att SW sov? Om inte så är läkarintyget värdelöst för att bevisa gärningsbeskrivningen.

Lotti har sagt att hon med sitt kolposkop kan se om någon har blivit våldtagen. Eftersom kvinnan vid en våldtäkt inte är sexuellt uppvärmd, dvs torr, blir det spår i vagina som hon kan tolka med sin underlivskikare. Jag antar att Lotti anser att det gäller även om kvinnan sover när hon blir penetrerad. Lotti har även sagt att hon kan se på en kvinna om hon blivit våldtagen genom att observera hur hon sitter, våldtagna kvinnor sitter på ett speciellt sätt enligt Lotti.

Att hon inte skulle delat med sig av sin 'visdom' till åklagarna verkar mindre troligt. Enligt uppgift i tråden jobbade hon dagarna när SW var på SöS. Även om hon inte själv undersökte SW initialt skulle hon blivit inblandad i intyget då två ska skriva under ett sånt och hon var ju chef där.

Jag kan tillägga att jag hittade också detta, nu när jag sökte, att: Sjukvårdspersonal kan anmäla våldtäkt utan patients medgivande men de ska då rådfråga chefen först, och chefen är ju Lotti själv.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2019-11-22 kl. 00:57.
Citera
2019-11-22, 01:20
  #89213
Medlem
Creaturs avatar
Ja, USA kommer han nog inte undan. Så din dröm slår nog in till slut. Det här med våldtäktsdom var ju aldrig det viktigaste. USA är alltid prio ett.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag tror att vi ska låta de juridiskt kunniga uttala sig om detta. JA har troligen slingrat sig undan denna gång genom att hålla sig undan åtal i över 9 år så att stödbevisningen och vittnesmålen gradvis sjunker i värde. Man kan fortfarande hoppas på överprövning av Riksåklagaren men risken är ända stor att ormen kommer undan ändå till slut. Han lär inte kunna göra motsvarande när han blir utlämnad till USA.
Citera
2019-11-22, 03:23
  #89214
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Jag har träffat flera åklagare privat. De brukar inte vara begåvade. Eller objektiva. Det kan lika väl vara Lottis kompis Monika som gömt sig i Danmark för att hon sket på sig när jag nämnde henne i tråden. Den tekniska bevisningen försvagades för att jag tog upp och avslöjade den. Det är ju värdelöst att försöka driva ett case på falsk bevisning om den är offentliggjord.

Jag grundar den uppfattningen på en rad händelser och dokument som inte är kända i tråden eller för allmänheten. Ni har ältat dynga under ledning av trådens underrättelsestalker i många år, och ni har inte haft en aning om många centrala händelser och sammanhang. Det gäller också folk med anknytning till svensk underrättelsetjänst som hängt i tråden i många år, tills de outades i all tysthet.
Om du har den info du påstår så hoppas jag att du inte låter allt falla i glömska.
Skriv själv en bok eller lämna infon du har till någon journalist eller författare som vill ta tag i och beskriva allt som har hänt.
Då är det antagligen bättre att det inte har kommit ut i tråden.
Citera
2019-11-22, 04:36
  #89215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag tror att vi ska låta de juridiskt kunniga uttala sig om detta. JA har troligen slingrat sig undan denna gång genom att hålla sig undan åtal i över 9 år så att stödbevisningen och vittnesmålen gradvis sjunker i värde. Man kan fortfarande hoppas på överprövning av Riksåklagaren men risken är ända stor att ormen kommer undan ändå till slut. Han lär inte kunna göra motsvarande när han blir utlämnad till USA.

Det har ju konstaterats tidigare av många i tråden att du hyser ett stort hat mot JA. Du förnekar det själv men kommer med påståenden som orm, insinuerar att han är skyldig oavsett vad som är känt eller om det finns en förundersökning eller inte. Det säger en hel del om dig själv och hur otroligt skenhelig och falsk som du är. En total avsaknad av moral och ansvar för dina egna handlingar. Det är horribelt att Sverige har förföljt en person så som JA har blivit förföljd. Riktigt skamligt. Att han blir utlämnad till USA är inte osannolikt. Det är bara underligt att det finns människor ( eller vad man ska kalla dig) som tycker att det är okey. Hela tråden har haft rätt om USA och deras intresse för JA utom just du själv som kommit med en massa konstiga teorier som är utanför allt sunt förnuft. Nu när det visat sig att du haft helt fel även på denna punkt så börjar du istället propagera för att han ska bli utlämnad. Du är en väldigt liten människa, inte mer än en liten plutt eller ormlort om det passar dig bättre.
Citera
2019-11-22, 06:39
  #89216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om du har den info du påstår så hoppas jag att du inte låter allt falla i glömska.
Skriv själv en bok eller lämna infon du har till någon journalist eller författare som vill ta tag i och beskriva allt som har hänt.
Då är det antagligen bättre att det inte har kommit ut i tråden.

En del står på Flashback. Du var med i tråden "Skotten i Gamla Stan". Det var jag också. Samtida med Assangefallet. Atsub. Denna åklagare var med i det fallet, Beltran, Assange, SÄPO-mansfallet och flera andra.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7340670

Hon är kompis med flera av de inblandade i alla de fallen. Edelhjelm, CB, TB

Vi har gett ett okänt dokument till TrenterX och Outoftheblue. De bör inte publicera det p g a att det skulle skada en person som står för det goda.
__________________
Senast redigerad av anonontonson 2019-11-22 kl. 06:43.
Citera
2019-11-22, 06:42
  #89217
Medlem
Jag har sagt det otaliga gånger förut. ALLA som undrsöks på SöS genererar ett rättsintyg. I det rättsintyget tas alla omständigheter upp som en berättelse. Den berättelsen kan ligga till grund för häktning och fällande dom. Berättelsen skrivs i samråd med polis av läkare och psykologer på SöS. Det finns flera poster där jag visat det. Läkarintyget har styrt hela detta fall från början till slut.
Citera
2019-11-22, 07:31
  #89218
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Det verkar alltså som det var Lottis dubiösa intygande som gav MN stöd att återuppta förundersökningen 2010 - och nu verkar det även vara Lottis samma gamla synder som slår tillbaka och till slut formellt befriar JA från de uppdiktade anklagelserna nio år senare.

Hur kom du fram till detta? Snacket om Lotti på sistone är ju bara lösa spekulationer utan grund. Inget av det åklagaren hänför kring nedläggningen går att koppla till "Lotti".
Citera
2019-11-22, 07:31
  #89219
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Jag har sagt det otaliga gånger förut. ALLA som undrsöks på SöS genererar ett rättsintyg. I det rättsintyget tas alla omständigheter upp som en berättelse. Den berättelsen kan ligga till grund för häktning och fällande dom. Berättelsen skrivs i samråd med polis av läkare och psykologer på SöS. Det finns flera poster där jag visat det. Läkarintyget har styrt hela detta fall från början till slut.
Det är verkligen skrämmande om det är så.
Jag tror inte att det är så lätt att överklaga läkarintyg.

Om jag minns rätt var det också i fallet med barnläkaren ett (tvivelaktigt?) rättsläkarintyg som styrde fallet.
Fast där har jag för mig att de dessutom tog in utomstående expert.
Jag vet inte vad som krävs för att det ska göras.
Citera
2019-11-22, 07:33
  #89220
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Det där med läkarintyg är överdrivet. Tror någon verkligen att det står i ett läkarintyg att SW sov? Om inte så är läkarintyget värdelöst för att bevisa gärningsbeskrivningen.

Håller med. Skulle tro att det enda man kan visa via läkarintyget i detta fall är att det finns sperma från JA. SW har mig veterligen inte hävdat något våld. Dock våldtäkt enligt rådande lagstiftning med koppling till att JA påstås ha trängt in i henne när hon sov och med försvårande omständigheten utan kondom, trots att det var helt klargjort från hennes sida att kondom var ett krav för sex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback