Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-11-22, 07:35
  #89221
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ja, USA kommer han nog inte undan. Så din dröm slår nog in till slut. Det här med våldtäktsdom var ju aldrig det viktigaste. USA är alltid prio ett.

Trams. Jag har ingen som helst dröm utöver att alla (likhet inför lagen) som begår grova brott också ska ställas till ansvar för detta. Gäller våldtäkt. Gäller dataintrång.
Citera
2019-11-22, 07:41
  #89222
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Det har ju konstaterats tidigare av många i tråden att du hyser ett stort hat mot JA. Du förnekar det själv men kommer med påståenden som orm, insinuerar att han är skyldig oavsett vad som är känt eller om det finns en förundersökning eller inte. Det säger en hel del om dig själv och hur otroligt skenhelig och falsk som du är. En total avsaknad av moral och ansvar för dina egna handlingar. Det är horribelt att Sverige har förföljt en person så som JA har blivit förföljd. Riktigt skamligt. Att han blir utlämnad till USA är inte osannolikt. Det är bara underligt att det finns människor ( eller vad man ska kalla dig) som tycker att det är okey. Hela tråden har haft rätt om USA och deras intresse för JA utom just du själv som kommit med en massa konstiga teorier som är utanför allt sunt förnuft. Nu när det visat sig att du haft helt fel även på denna punkt så börjar du istället propagera för att han ska bli utlämnad. Du är en väldigt liten människa, inte mer än en liten plutt eller ormlort om det passar dig bättre.

Din förtalskampanj mot mig visar bara att du har svaga argument.

Jag hatar inte JA på något sätt. Jag tror att han är skyldig till våldtäkt men det baserar jag på de fakta som kommit fram, inte minst på det ovanliga i att åklagaren i ett nedläggningsbeslut var mycket tydlig med att påpeka att målsägarens berättelse var trovärdig men att bevisvärdet sjunkit som resultat av att lång tid gått och att man läckt ut information i media som kan påverka vittnen. Det mesta tyder då sammantaget på att han har begått våldtäkt. EMF är övertygad om detta baserat på skriftliga bevisningen. SW anser sig ha blivit utsatt för våldtäkt.

Det finns inget hat kring en sådan bedömning kring lätt observerbara fakta. Jag tycker snarare synd om JA för hur hans diagnoser drabbar honom själv via en serie obegripliga och korkade beslut som drabbat inte minst honom själv. 9 bortkastade år i UK varav 7 år på en ombyggd damtoalett på Ecuadors ambassad, mer än ett halvår på kåken i UK, och ändå kvarstår en trolig utlämning till USA med kanske 5 år på kåken i USA om han döms för något av brotten man åberopar i åtalet. Gissar att han är en fri man eller möjligen en fri hen, runt 2030 men det kan kanske bli något tidigare.
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2019-11-22 kl. 07:43.
Citera
2019-11-22, 07:55
  #89223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Din förtalskampanj mot mig visar bara att du har svaga argument.

Jag hatar inte JA på något sätt. Jag tror att han är skyldig till våldtäkt men det baserar jag på de fakta som kommit fram, inte minst på det ovanliga i att åklagaren i ett nedläggningsbeslut var mycket tydlig med att påpeka att målsägarens berättelse var trovärdig men att bevisvärdet sjunkit som resultat av att lång tid gått och att man läckt ut information i media som kan påverka vittnen. Det mesta tyder då sammantaget på att han har begått våldtäkt. EMF är övertygad om detta baserat på skriftliga bevisningen. SW anser sig ha blivit utsatt för våldtäkt.

Det finns inget hat kring en sådan bedömning kring lätt observerbara fakta. Jag tycker snarare synd om JA för hur hans diagnoser drabbar honom själv via en serie obegripliga och korkade beslut som drabbat inte minst honom själv. 9 bortkastade år i UK varav 7 år på en ombyggd damtoalett på Ecuadors ambassad, mer än ett halvår på kåken i UK, och ändå kvarstår en trolig utlämning till USA med kanske 5 år på kåken i USA om han döms för något av brotten man åberopar i åtalet. Gissar att han är en fri man eller möjligen en fri hen, runt 2030 men det kan kanske bli något tidigare.

Du kallar JA för orm --- enligt dig inte hat
Jag kallar dig för orm ... enligt dig förtalskampanj

Det du kallar fakta är vad olika partiska personer har för åsikter och hur de uttrycker sig
Hur samma personer agerar säger nog något mer

Det är uppenbart att åklagaren enbart haft indicier. Indicier där MÄ och de som vittnat på hennes sida angett det rakt motsatta mot vad MN hävdat. ( dvs om hon sov )

Att fallet rakt igenom varit svagt med nästintill noll i fördel för åklagaren är tämligen klart. Att du då fortsätter att insinuera att JA nog ändå är skyldig är något som de flesta skulle anse som förtal.

Att påpeka att du haft fel i 100% ( avrundat till närmaste heltal) i dina inlägg är inte heller förtal. Det är fakta som var och en som vill kan se själva genom att läsa igenom dina 6000+ inlägg.
Citera
2019-11-22, 08:18
  #89224
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Trams. Jag har ingen som helst dröm utöver att alla (likhet inför lagen) som begår grova brott också ska ställas till ansvar för detta. Gäller våldtäkt. Gäller dataintrång.
Ta upp det i en tråd som handlar om någon som begått ett brott. Eller pratar Du om dig själv, Marianne Ny, mfl. nu igen?
Citera
2019-11-22, 11:31
  #89225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är verkligen skrämmande om det är så.
Jag tror inte att det är så lätt att överklaga läkarintyg.

Om jag minns rätt var det också i fallet med barnläkaren ett (tvivelaktigt?) rättsläkarintyg som styrde fallet.
Fast där har jag för mig att de dessutom tog in utomstående expert.
Jag vet inte vad som krävs för att det ska göras.

Rättsläkare har sagt i DN att Lottis läkarintyg är värdelösa ur deras perspektiv. DN 2011, juli.

Barnläkaren - åklagare feltolkade ämne som injicerats, ledde till rättshaveri.

Advokater tar in experter. Johan Ericsson tog in två experter som slog sönder Lottis läkarintyg i SÄPO-mansfallet 2010.

Åklagaren Ingela Svensson, Atsub och CB, TB, Edelhjelm, (V), radikalfeminist och kvinnojourer på Svartensgatan 3, Beltran, vill jag minnas var den som påstod att munherpes är könsherpes, vilket skulle bevisa barnvåldtäkt.
Citera
2019-11-22, 12:05
  #89226
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Rättsläkare har sagt i DN att Lottis läkarintyg är värdelösa ur deras perspektiv. DN 2011, juli.

Barnläkaren - åklagare feltolkade ämne som injicerats, ledde till rättshaveri.

Advokater tar in experter. Johan Ericsson tog in två experter som slog sönder Lottis läkarintyg i SÄPO-mansfallet 2010.

Åklagaren Ingela Svensson, Atsub och CB, TB, Edelhjelm, (V), radikalfeminist och kvinnojourer på Svartensgatan 3, Beltran, vill jag minnas var den som påstod att munherpes är könsherpes, vilket skulle bevisa barnvåldtäkt.
Låter som samma vårdmentalitet som när psykoterapeuter framkallar påstått förträngda minnen som i Quickfallet. Dvs något som bygger på ovetenskaplighet och ett slags urspårat önsketänkande. Man vill inte tro att det förekommer i ett modernt land som Sverige, men bevisligen gör det det.

Om SW utsatts för den typen av läkarundersökningar är det inte underligt om hon börjat betrakta sig som våldtagen. Själv är hon ingen expert, men om alla andra, vården, läkare, jurister som Borgström, åklagare som Ny etc. säger det, då måste det ju vara så? Och eftersom allt ligger under sekretess så cementeras den uppfattningen som hon nu levt med under hälften av sitt vuxna liv, ivrigt uppbackad av allsköns experter inom olika områden.

Även EMF tycks tro på dessa expertutlåtanden, precis som Borgström m.fl. av Quicks advokater villigt lät sig förledas av de då inblandade "experterna". Det är ganska fantastiskt vilken mytbildning som kan slå rot i ett modernt land som Sverige. Det för mest tankarna till häxprocesser, spådom och medeltida mörker.

När Lotti tittar i en kvinnas vagina är det ungefär som när en spådam spår i teblad, ett projektivt test typ Rorschach. Hon ser saker.
Citera
2019-11-22, 16:31
  #89227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Låter som samma vårdmentalitet som när psykoterapeuter framkallar påstått förträngda minnen som i Quickfallet. Dvs något som bygger på ovetenskaplighet och ett slags urspårat önsketänkande. Man vill inte tro att det förekommer i ett modernt land som Sverige, men bevisligen gör det det.

Om SW utsatts för den typen av läkarundersökningar är det inte underligt om hon börjat betrakta sig som våldtagen. Själv är hon ingen expert, men om alla andra, vården, läkare, jurister som Borgström, åklagare som Ny etc. säger det, då måste det ju vara så? Och eftersom allt ligger under sekretess så cementeras den uppfattningen som hon nu levt med under hälften av sitt vuxna liv, ivrigt uppbackad av allsköns experter inom olika områden.

Även EMF tycks tro på dessa expertutlåtanden, precis som Borgström m.fl. av Quicks advokater villigt lät sig förledas av de då inblandade "experterna". Det är ganska fantastiskt vilken mytbildning som kan slå rot i ett modernt land som Sverige. Det för mest tankarna till häxprocesser, spådom och medeltida mörker.

När Lotti tittar i en kvinnas vagina är det ungefär som när en spådam spår i teblad, ett projektivt test typ Rorschach. Hon ser saker.

Absolut. Men du missar en del: Lotti och EMF var och är kompisar som satte upp systemet 2005-2006. Sedan dess har de tjänat miljoner på det. Läs SÄPO--mansdomen och Stureplansmålet. Du fick ett dokument, tänk att vara expert och se dem förstöra ett helt rättsområde med vilje och feminism istället för vetenskap och rättssäkerhet. Och att som expert inte hitta något stöd från någon och se hundratals eller tusentals dömas oskyldigt.

Det här är en sekt. En ondsint korrumperad sekt som infiltrerat rättsväsendet med sin ondska och extrema politik, en sekt som sysslar med häxbränning a la 2010-tal.
__________________
Senast redigerad av anonontonson 2019-11-22 kl. 16:34.
Citera
2019-11-22, 17:01
  #89228
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Absolut. Men du missar en del: Lotti och EMF var och är kompisar som satte upp systemet 2005-2006. Sedan dess har de tjänat miljoner på det. Läs SÄPO--mansdomen och Stureplansmålet. Du fick ett dokument, tänk att vara expert och se dem förstöra ett helt rättsområde med vilje och feminism istället för vetenskap och rättssäkerhet. Och att som expert inte hitta något stöd från någon och se hundratals eller tusentals dömas oskyldigt.

Det här är en sekt. En ondsint korrumperad sekt som infiltrerat rättsväsendet med sin ondska och extrema politik, en sekt som sysslar med häxbränning a la 2010-tal.
AAs DNA-lösa fejkade kondombevis passar perfekt in i bilden. Liksom träbiten i Quickfallet som experter bedyrade var människoben, vilket i någon mening syftade till att bekräfta Margit Norells ovetenskapliga psykologiska teorier. Hon höll på att skriva end book on Quick (sosom han hette då) som hon hoppades skulle bli banbrytande. Även det handlade i någon mening om påstådda sexuella övergrepp som skulle förklara Quicks påstådda beteende. Och fortfarande finns väl en liten sekt som träffas och försöker försvara uppfattningen om Quicks skuld eftersom de inte klarar av att inse att de själva hade fel och handlade fel.

Jurister är inte vetenskapsmän och går därför alltför villigt på alla expertutlåtanden som stöder deras fall.

Istället för att beona att "kvinnor inte är jurister" så borde Borgström ha betonat att "jurister är inga vetenskapsmän". Borgström och EMF och deras gelikar är bara alltför villiga att tro på vad Lotti och hennes anhang säger, så länge det stöder deras sida.

Och ibland frestas man nästan påpeka att läkare är minsann inga vetenskapsmän de heller.
Citera
2019-11-22, 18:03
  #89229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
AAs DNA-lösa fejkade kondombevis passar perfekt in i bilden. Liksom träbiten i Quickfallet som experter bedyrade var människoben, vilket i någon mening syftade till att bekräfta Margit Norells ovetenskapliga psykologiska teorier. Hon höll på att skriva end book on Quick (sosom han hette då) som hon hoppades skulle bli banbrytande. Även det handlade i någon mening om påstådda sexuella övergrepp som skulle förklara Quicks påstådda beteende. Och fortfarande finns väl en liten sekt som träffas och försöker försvara uppfattningen om Quicks skuld eftersom de inte klarar av att inse att de själva hade fel och handlade fel.

Jurister är inte vetenskapsmän och går därför alltför villigt på alla expertutlåtanden som stöder deras fall.

Istället för att beona att "kvinnor inte är jurister" så borde Borgström ha betonat att "jurister är inga vetenskapsmän". Borgström och EMF och deras gelikar är bara alltför villiga att tro på vad Lotti och hennes anhang säger, så länge det stöder deras sida.

Och ibland frestas man nästan påpeka att läkare är minsann inga vetenskapsmän de heller.

Som du såg i brevet du fick i pm så är det så med rape-kiten. De togs fram av en liten grupp i Linköping. Finns ingen vetenskap eller evidens påvisad om dem. Uppdateras aldrig vad jag vet.

Sekten är inte liten. CB, TB, MDL, Citron, SÅC, Diesen, Ingela Svensson, Atsub-gänget... Några hundra personer. Ingela Svensson bör alla gräva på, googla. Hon har haft en aktiv roll i alla rättsskandaler och hon var kammaråklagare till nyligen. Typiskt någon som haft kontakt med Ny och andra åklagare. Obstinat, genompolitisk, käbblande och ologisk.
Citera
2019-11-22, 20:22
  #89230
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Håller med. Skulle tro att det enda man kan visa via läkarintyget i detta fall är att det finns sperma från JA. SW har mig veterligen inte hävdat något våld. Dock våldtäkt enligt rådande lagstiftning med koppling till att JA påstås ha trängt in i henne när hon sov och med försvårande omständigheten utan kondom, trots att det var helt klargjort från hennes sida att kondom var ett krav för sex.
Kroppsvätskor har inget bevisvärde i det här fallet eftersom den misstänkte inte verkar förneka att det förekom kondomlöst sexuellt umgänge. Däremot säger han att SW var vaken och med på det. Det som behöver bevisas är alltså att han uppfattade det som att hon sov, och det finns nog inget lab i världen som gör såna analyser med någon större tillförlitlighet. I USA används visst fortfarande lögndetektorer, men dessa anses inte särskilt pålitliga. Men visst, man skulle kunna förhöra både JA och SW med lögndetektor och se om det gav något.

I Sverige har man däremot som regel (som sällan följs) att förhör med våldtäktsoffer ska filmas, för ibland kan man på film se och höra att om en person verkar sanningsenlig. Det är betydligt svårare med det konceptförhör som IK genomförde med SW, och som dessutom ändrades i efterhand genom de klippa/klistra-instruktioner som Gehlin gav IK och som hon lydigt utförde. Det hade varit värdefullt om det förhöret hade videofilmats. Även om ingen kamera fanns på Klara så ligger Bergsgatan på enkelt promenadavstånd därifrån. Hade man inte kunnat skicka efter en kamera eller förflytta sig dit?

Valde man Klara just för att där inte fanns någon kamera och förhör där inte spelas in? Det är ju en liten polisstation belägen på en tågstation, så de har troligtvis hand om en helt annan typ av ärenden i normala fall. Det påstådda övergreppet skulle ju dessutom ha ägt rum i Enköping, så varför skulle Stockholmspolisen ha hand om det?

Man valde alltså Klar, i fel stad, där AAs kompis IK jobbade och tog hand om SWs förhör just den kvällen. Inte undra på att MN ville bygga på med en drös misstankar för AA som föll under allmänt åtal och hantera fallen som ett, för annars hade allt hamnat i Enköping, och det ville man visst inte.

Sista häktningsframställan hölls i Uppsala, och resultatet blev ett annat. De kanske inte är lika korrupta som i Stockholm. Kanske inte samma kontaktnät som styr bakom kulisserna.

Om SW inte involverat AA, hur skulle det då ha gått? Är allt stockholmspolisens fel? Varför gick inte SW in på polisstationen i Enköping och gjorde en anmälan? Ja just det, hon ville ju inte anmäla!!! Hon ville bara fråga om HIV-test, och då verkade det kanske vettigt göra det i Stockholm där JA antogs befinna sig!

Alltså ville SW aldrig anmäla! För då borde hon ha vänt sig till polisen i Enköping! QED
__________________
Senast redigerad av outoftheblue 2019-11-22 kl. 20:29.
Citera
2019-11-22, 21:05
  #89231
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Som du såg i brevet du fick i pm så är det så med rape-kiten. De togs fram av en liten grupp i Linköping. Finns ingen vetenskap eller evidens påvisad om dem. Uppdateras aldrig vad jag vet.

Sekten är inte liten. CB, TB, MDL, Citron, SÅC, Diesen, Ingela Svensson, Atsub-gänget... Några hundra personer. Ingela Svensson bör alla gräva på, googla. Hon har haft en aktiv roll i alla rättsskandaler och hon var kammaråklagare till nyligen. Typiskt någon som haft kontakt med Ny och andra åklagare. Obstinat, genompolitisk, käbblande och ologisk.
Undrar om det var SöS som föreslog SW att vända sig till Klara istället för rätt jurisdiktion, dvs Enköping? Klara kanske är med i konspirationen de med. IK fanns ju där, och gjorde allt för att demonisera JA på sociala medier och var med och trixade med det manipulerade förhöret. Jag gissat att LW pratade med SöS innan anhållan kl. 17.00 och att det var därför alla var så rörande överens. Kanske därför LW inte kunde nämna exakt vilka hon pratade med i PMet, eftersom allt vårdrelaterat är sekretessat och det därför inte fick framgå att SöS var inblandade.

Hur skulle annars alla ha kunnat bli så "rörande överens"? Det måste nästan ha varit "experter" inblandade. För annars hade polisen bara kunnat öppna en förundersökning och börja göra efterforskningar, som i mer normala fall. Man börjar inte med att alla är rörande överens innan det påstådda offret ens är förhört. Det måste ha funnits ett tungt vägande hypersekretessat (i.e. vårdsekretessat) utlåtande. Polisen kan bara påbörja en utredning, inte utgå från att det är våldtäkt i ett fall där inget våld förekommit och den påstådda händelsen ligger tre dar bak i tiden. Det är en ren ord-mot-ord-situation, om det inte redan finns ett hemligt "expertutlåtande" som gör alla inblandade poliser så rörande känslostormande överens.
__________________
Senast redigerad av outoftheblue 2019-11-22 kl. 21:08.
Citera
2019-11-22, 21:53
  #89232
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kroppsvätskor har inget bevisvärde i det här fallet eftersom den misstänkte inte verkar förneka att det förekom kondomlöst sexuellt umgänge.

Klart det har. JA kan ha ändrat sin uppfattning i samband med rättegång och hävda att kondom varit på hela tiden. Man vill ha mer än ett bevis just med tanke på sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback