Citat:
Ursprungligen postat av
Veckans klubba
Jo, jag har sett båda för länge sedan, men ingen är direkt en favorit. Jag kompletterar väl min Polanski-samling med dem vid ett senare tillfälle. Jag föredrar hans The Ninth Gate, Rosemary's Baby och The Fearless Vampire Killers.
Hej @Veckans klubba
Jag börjar detta inlägget med att berätta för dig, att Roman Polanski's skräck- och rysar-filmer tillhör inte heller mina favorit-skräck- och rysar-filmer, men ibland tittar jag på en Roman Polanski-film som lite omväxling.
1: ) "The Fearless Vampire Killers" från året 1967, är en skräckfilms-komedi som jag själv har tittat på och tycker att filmen bara var någorlunda bra, vi har ju bland de få riktigt tunga och bra vampyr-filmerna, som bland andra "Fright Night" från året 1985 och som är mycket välgjord och väldigt kuslig samt väldigt spännande, en av de få bästa vampyr-filmerna som jag har sett hitintills.
2: ) "RoseMary's Baby" från året 1968, är givet vis sagt en betydligt bättre och mera sevärd skräckfilm än ovan-nämnda, men det finns betydligt bättre skräckfilmer än "RoseMary's Baby"
3: ) "The Ninth Gate" från året 1999, är en Spansk och Fransk skräckfilm och som jag själv tycker är helt okey att titta på.
Mvh/ @JokerMannen