2019-11-21, 18:23
Medlem
chondropythons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag tror 70% av alla mina osedda filmer kommer att tillhöra den genren, d v s segt och händelsefattigt.
Jag kommer gå på magkänslan from nu 😁
Citera
2019-11-21, 19:10
Medlem
Hej @Veckans klubba

Jag undrar om du har sett några av Roman Polanski's skräck- och rysar-filmer ?

1: ) Titeln: "Repulsion" från året 1965 vilken är en Brittisk skräck-rysare.

2: ) Titeln: "The Tenant" ... eller som den heter på Svenskan, "Hyresgästen" från året 1976 vilken är en Fransk skräckfilm.

Själv har jag sett bägge dessa två Roman Polanski-filmerna, och min fråga lyder till dig, samt att om du själv har sett dessa två skräckfilmerna ... vilken av dessa två Roman Polanski-filmerna som du anser och tycker är den bästa filmen av de bägge ?

Om du däremot till ovan sagt ... inte har sett dessa två skräck- och rysar-filmerna, så rekommenderar jag dig att du för in dom på din långa filmlista.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-21, 20:50
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Veckans klubba

2: ) Titeln: "The Tenant" ... eller som den heter på Svenskan, "Hyresgästen" från året 1976 vilken är en Fransk skräckfilm.

Själv har jag sett bägge dessa två Roman Polanski-filmerna, och min fråga lyder till dig, samt att om du själv har sett dessa två skräckfilmerna ... vilken av dessa två Roman Polanski-filmerna som du anser och tycker är den bästa filmen av de bägge ?

Om du däremot till ovan sagt ... inte har sett dessa två skräck- och rysar-filmerna, så rekommenderar jag dig att du för in dom på din långa filmlista.

Mvh/ @JokerMannen

Jag såg Repulsion för några år sen och vill minnas att jag tyckte den var väldigt bra, även om Polanski inte är en av mina favoritregissörer. Den andra filmen du nämner har jag dock missat så får väl försöka se den också.
Citera
2019-11-21, 20:55
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Finns det något samlarvärde i skräckisar på DVD/BD vars omslag är signerade av nån av de medverkande skådisarna? Jag vet att det kanske varierar lite beroende på vilken film det rör sig om och vem som signerat, men rent generellt liksom? Har nämligen ett par själv, bland annat en utgåva av Evil Ed som är OOP signerad av Per Löfberg (har en BD-utgåva av filmen också och den är signerad av Johan Rudebeck).
Citera
2019-11-21, 20:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba

Mvh/ @JokerMannen

Jo, jag har sett båda för länge sedan, men ingen är direkt en favorit. Jag kompletterar väl min Polanski-samling med dem vid ett senare tillfälle. Jag föredrar hans The Ninth Gate, Rosemary's Baby och The Fearless Vampire Killers.
Citera
2019-11-22, 04:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jo, jag har sett båda för länge sedan, men ingen är direkt en favorit. Jag kompletterar väl min Polanski-samling med dem vid ett senare tillfälle. Jag föredrar hans The Ninth Gate, Rosemary's Baby och The Fearless Vampire Killers.

The ninth gate har ju en för härlig atmosfär. Görs på tok för få filmer i den kalibern. På bokfronten hittar jag lite motsvarande mystik i John Connollys böcker om Charlie Parker
Citera
2019-11-22, 13:44
Medlem
Citat:

Hej @Veckans klubba

Jag börjar detta inlägget med att berätta för dig, att Roman Polanski's skräck- och rysar-filmer tillhör inte heller mina favorit-skräck- och rysar-filmer, men ibland tittar jag på en Roman Polanski-film som lite omväxling.

1: ) "The Fearless Vampire Killers" från året 1967, är en skräckfilms-komedi som jag själv har tittat på och tycker att filmen bara var någorlunda bra, vi har ju bland de få riktigt tunga och bra vampyr-filmerna, som bland andra "Fright Night" från året 1985 och som är mycket välgjord och väldigt kuslig samt väldigt spännande, en av de få bästa vampyr-filmerna som jag har sett hitintills.

2: ) "RoseMary's Baby" från året 1968, är givet vis sagt en betydligt bättre och mera sevärd skräckfilm än ovan-nämnda, men det finns betydligt bättre skräckfilmer än "RoseMary's Baby"

3: ) "The Ninth Gate" från året 1999, är en Spansk och Fransk skräckfilm och som jag själv tycker är helt okey att titta på.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Jag såg Repulsion för några år sen och vill minnas att jag tyckte den var väldigt bra, även om Polanski inte är en av mina favoritregissörer. Den andra filmen du nämner har jag dock missat så får väl försöka se den också.

Roman Polanski's skräck- och rysar-film med titeln: "Repulsion" från året 1965, är som du tidigare framfört en väldigt bra skräck- och rysar-film, inom filmen som sådan är, finns många ruggigt kusliga små scener, bland annat när händer och dess underarmar sticker ut från vägarna på vardera sida i korridoren.

I mitt föregående skrivna inlägg som du svarade på, nämnde jag bland annat skräckfilmen av Roman Polanski med titeln: "Hyresgästen" eller som den heter på Engelska "The Tenant" från året 1976 och där du berättade att du inte tidigare hade sett denna skräckfilmen, jag vill verkligen rekommendera dig att du tittar på denna Roman Polanski-filmen när du har tid och känner för det, detta sagt med anledning av, att skräckfilmen som sådan är ... har ett bra sevärde och den har en del riktigt kusliga händelser inom filmen.

När jag nu enligt ovan sagt talar om denna skräckfilmen "The Tenant" så kom jag att tänka på en annan mycket bra och väldigt kusligt spännande skräck- och rysar-thriller som har vissa likheter med "The Tenant" ... nämligen skräck- och rysar-thrillern med titeln: "Dressed to Kill" från året 1980 och med bland andra Angie Dickinson och Nancy Allen även Michael Caine med flera, om du inte tidigare har sett denna filmen, så vill jag jag verkligen få rekommendera dig att se den.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-22, 19:18
Medlem
Hej @Veckans klubba

Nu skall jag fortsätta med att rekommendera dig några fler skräckfilmer och som du eventuellt kan föra in på din långa skräckfilms-lista, det vill säga, om det finns någon skräckfilm av dem tre stycken som jag nu kommer att framföra här nedan, och som du tidigare inte har sett.

1: ) Detta är en Amerikansk skräckfilm som har titeln: "Campfire Tales" och är från året 1997, av Matt Cooper, skräckfilmen som sådan är, har en del ruggiga scener och är absolut värd att titta på.

2: ) Detta är också så som ovan sagt, en Amerikansk skräckfilm av mycket hög klass och filmen är från året 2005 och har titeln: "Hide and Seek" ... med bland andra Robert De Niro och Dakota Fanning med flera.

En liten flicka drar sig undan från omvärlden efter sin Moders bortgång och skapar en mycket ond låtsasvän, Fadern försöker desperat nå fram till sin dotter, men upptäcker med tiden att det kanske inte rör sig om ett barns fantasier, utan något långt mer skrämmande. [En riktigt gastkramande skräckfilm] som jag verkligen vill rekommendera dig om du tidigare inte har sett denna filmen ?

3: ) Det här är en mysterium och rysar-film med många ruggigt kusliga skräck-element inom filmen, en blandning av skräckfilm och mysterium-rysare, titeln: "Boxing Helena" från året 1993, med bland andra Sherilyn Fenn och Julian Sands, detta är också som ovan sagt, en mycket otäck och sevärd film.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-22, 19:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
The ninth gate har ju en för härlig atmosfär. Görs på tok för få filmer i den kalibern. På bokfronten hittar jag lite motsvarande mystik i John Connollys böcker om Charlie Parker

Jag håller med om atmosfären i filmen och att det görs för få filmer i den stilen. Soundtracket är gediget också.
Citera
2019-11-22, 19:58
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba

Nu skall jag fortsätta med att rekommendera dig några fler skräckfilmer och som du eventuellt kan föra in på din långa skräckfilms-lista, det vill säga, om det finns någon skräckfilm av dem tre stycken som jag nu kommer att framföra här nedan, och som du tidigare inte har sett.

1: ) Detta är en Amerikansk skräckfilm som har titeln: "Campfire Tales" och är från året 1997, av Matt Cooper, skräckfilmen som sådan är, har en del ruggiga scener och är absolut värd att titta på.

2: ) Detta är också så som ovan sagt, en Amerikansk skräckfilm av mycket hög klass och filmen är från året 2005 och har titeln: "Hide and Seek" ... med bland andra Robert De Niro och Dakota Fanning med flera.

En liten flicka drar sig undan från omvärlden efter sin Moders bortgång och skapar en mycket ond låtsasvän, Fadern försöker desperat nå fram till sin dotter, men upptäcker med tiden att det kanske inte rör sig om ett barns fantasier, utan något långt mer skrämmande. [En riktigt gastkramande skräckfilm] som jag verkligen vill rekommendera dig om du tidigare inte har sett denna filmen ?

3: ) Det här är en mysterium och rysar-film med många ruggigt kusliga skräck-element inom filmen, en blandning av skräckfilm och mysterium-rysare, titeln: "Boxing Helena" från året 1993, med bland andra Sherilyn Fenn och Julian Sands, detta är också som ovan sagt, en mycket otäck och sevärd film.

Mvh/ @JokerMannen

Campfire tales har jag nog inte sett, den känns inte bekant iallafall, så den hamnar på listan.
Citera
2019-11-23, 11:51
Medlem
Citat:
Campfire tales har jag nog inte sett, den känns inte bekant iallafall, så den hamnar på listan.

Hej @Veckans klubba

Gällande skräckfilmen med titeln: "Campfire Tales" från året 1997, så består denna skräckfilmen av tre stycken berättade skräck-historier.

På grund av vårdslöst beteende kör en bil innehållande fyra ungdomar av vägen, i väntan på hjälp gör dom upp en lägereld 🔥 i skogen och börjar sedan att berätta kusliga skräck-historier för varandra.

1: ) Den första skräckhistorien har titeln: "The Honeymoon"

2: ) Den andra berättade skräckhistorien har titeln: "People Can Lick Too"

3: ) Den tredje och sista skräckhistorien inom filmen "Campfire Tales" har titeln: "The Locket"

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in