2019-11-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Som jag skrev i tidigare inlägg så borde hon ha bevakade besök med H. Hon är en fara och jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända med H när chilenaren släpps. Jag har känt på mig hela tiden att hon haft kontakt med honom. Och kommer även att ha i framtiden. Socialtjänsten gör fel, igen! Hon är manipulativ utav helvete men fattar ej att dom går på det återigen? Vet ej hur man ska kunna hjälpa till? Känner så starkt för pappans sida. Men ändå så maktlös.. 😓
Håller med dig om allt. Det måste väl ändå finnas någon oberoende socionom som pappan kan vända sig ensam till i första hand och förklara hela läget. Denna kan kanske sedan hjälpa honom med advokat och koppla in nya människor inom familjerätten. Kanske utanför det område där han bor eftersom dessa bara verkar besluta efter sin egen makt och prestige både nu och bakåt i tiden. Så fruktansvärt nonchalant av soc att ge Sophia vårdnaden. De är likgiltiga och blinda för Hampus framtid. Regeringen kanske är av en annan åsikt om pappan skriver till dem om soc tillvägagångssätt. Hur kan en mamma vara så pantad och likgiltig för Albin när hon vet hur plågad han blev under sin korta livstid? Att ha kontakt med mördaren borde komma upp till riksdagen. Vi får allaKalla kårar av att tänka på vad hon gör. RÄTTVISA för Hampus och pappan. Upprättelse för Albin
Citera
2019-11-21, 19:12
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkesid
Håller med dig om allt. Det måste väl ändå finnas någon oberoende socionom som pappan kan vända sig ensam till i första hand och förklara hela läget. Denna kan kanske sedan hjälpa honom med advokat och koppla in nya människor inom familjerätten. Kanske utanför det område där han bor eftersom dessa bara verkar besluta efter sin egen makt och prestige både nu och bakåt i tiden. Så fruktansvärt nonchalant av soc att ge Sophia vårdnaden. De är likgiltiga och blinda för Hampus framtid. Regeringen kanske är av en annan åsikt om pappan skriver till dem om soc tillvägagångssätt. Hur kan en mamma vara så pantad och likgiltig för Albin när hon vet hur plågad han blev under sin korta livstid? Att ha kontakt med mördaren borde komma upp till riksdagen. Vi får allaKalla kårar av att tänka på vad hon gör. RÄTTVISA för Hampus och pappan. Upprättelse för Albin
Borde väl ändå vara en bra början att kontakta en advokat eller jurist för att få några tips om hur han kan gå tillväga? Mamman hade kunnat sitta i cellen bredvid mördaren? Det hade hon förtjänat + sparat frimärken också.. 😏
Citera
2019-11-21, 20:20
Medlem
Stackars pappan som måste dras med en sådan omänsklig kamp. Skickar styrkekramar till honom här.
Citera
2019-11-21, 20:28
Medlem
En klen tröst kan vara att Sophia bor ihop med sin pappa. Då kan han hålla lite koll på henne!!!
Citera
2019-11-21, 20:50
Medlem
Citat:
En klen tröst kan vara att Sophia bor ihop med sin pappa. Då kan han hålla lite koll på henne!!!

Men var inte hennes pappa under åtal för narkotika/dopingbrott? (I straffskala med fängelsepåföljd)
Citera
2019-11-21, 22:58
Medlem
Rättegången på youtube

https://youtu.be/s1DQnHbyBag
Citera
2019-11-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Rättegången på youtube

https://youtu.be/s1DQnHbyBag

Lyssnade på den tidigare, del två kommer imorgon
Citera
2019-11-22, 00:21
Medlem
Citat:

Nej hon står bara skri en där hon har fått tagit över bio pappans lägenhet för han var så jävla dumsnäll .... hon manipulerade väl bio pappan åter igen för att bygga honom åter igen i ryggen skulle jag tro men nu är ju JA stark igen och nu kommer nog ingen komma åt honom med sån jävla skit längre 🥰
Citera
2019-11-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliesas
Men var inte hennes pappa under åtal för narkotika/dopingbrott? (I straffskala med fängelsepåföljd)

Grövsta dopingbrottet i svensk historia ju uppskattning värde av ca 4 mil
Citera
2019-11-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymuzkar
Nej hon står bara skri en där hon har fått tagit över bio pappans lägenhet för han var så jävla dumsnäll .... hon manipulerade väl bio pappan åter igen för att bygga honom åter igen i ryggen skulle jag tro men nu är ju JA stark igen och nu kommer nog ingen komma åt honom med sån jävla skit längre 🥰
Har pappan informerat soc om att Sophia har kontakt med Joaquin nu efter allt som hänt? Det borde ju bli en varningssignal som soc måste reagera på. Konstigt att Sophia har skrivit under i upprättelse för Albin på att JM ska få ett längre fängelsestraff för mord. Trots detta har hon kontakt med honom. Normalt sett skulle soc reagerat starkt på detta även om hon är en mästare på att manipulera. Protest. Var rädd om dig Anonymuzkar. Hälsa till pappan att de allra flesta står bakom hans rygg
Citera
2019-11-22, 12:28
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymuzkar
Grövsta dopingbrottet i svensk historia ju uppskattning värde av ca 4 mil
Men om jag inte är helt ute och reser så var väl ändå morfar väldigt mån om pojkarna? Han hade dom enligt fup väldigt mycket och Albin ville inte åka hem. Han ville stanna hos Morfar. Morfar sa själv i förhören att han knappt sett Joaquin. Verkade som han inte gillade honom alls.. Tror morfar tog det väldigt hårt, han var så glad för barnen. 😪
Citera
2019-11-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Men om jag inte är helt ute och reser så var väl ändå morfar väldigt mån om pojkarna? Han hade dom enligt fup väldigt mycket och Albin ville inte åka hem. Han ville stanna hos Morfar. Morfar sa själv i förhören att han knappt sett Joaquin. Verkade som han inte gillade honom alls.. Tror morfar tog det väldigt hårt, han var så glad för barnen. 😪

Morfar är ungefär den samme som mamman men han har visat ett genuint intresse för barnen och deras bästa. Men så fort dottern vinkar så tror han på allt och kan inte säga ifrån till dottern och då blir det tyvärr inte till barnens bästa alltid men jag måste ju också erkänna att bra morfar det är han men han gör inga bra väl i livet och dessa väl kan ju drabba barnen i fråga så måste ju ändå säga både ja och nej på detta . Han är lite som en 15 åring mellan åt men jag skulle vilja säga från egen erfarenhet att innerst inne så skulle han kunna vara en jätte morfar än dom flesta om han ej tillät sig manipuleras av mamman .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in