2019-11-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkesid
Blir så ledsen när jag läser att mamman får vårda Hampus efter det du skrivit här. Det är mer än konstigt att rätten har kommit fram till detta beslutet. De måste väl ändå förstå ,och ha kompetens nog att bedöma hennes oförmåga att ta hand om barn över huvudtaget som så oansvarig som hon har visat sig. ( tänker mest på sms:et hon fick av väninnan där det står att Albin verka livrädd för Joaquin). Och sedan ändå lämna honom ensam med honom trots hans rädsla. Kan aldrig bortförklaras i så fall om det är helt sant. Det viktigaste nu är att Hampus får ett bra och tryggt liv i fortsättningen och att han får vara hos sin biopappa och hans anhöriga i värma och lycka . Jag hoppas att lilla Hampus benbrott har läkt ihop riktigt och han inte har några känningar av detta.önskar lilla pojken det bästa av allt som finns. Tack för att du skrivit detta. - har nu fått en klarare bild av det hela. Önskar pappan lycka till. Allt måste bli till det bästa för alla inblandade.

Pappan gav henne vårdnaden under lvu enbart för att testa socialtjänsten men de kommer nog ändras ganska snabbt
Citera
2019-11-20, 22:16
Medlem
Citat:
Stackars pappan tycker jag också. Vi får önska honom all styrka i världen i denna processen. Och Joaquin. - finns det någon som över huvudtaget vet hur han har det inne på anstalten? Finns det någon som sagt något om det? Hoppas han får sitta inne resten av hela sitt liv.

Info om vart han sitter här fåtts av mamman som verkar än idag vara intresserad över hur Joaquin Har de. Sjukt men sant
Citera
2019-11-20, 22:25
Medlem
Vart i hela friden finner jag fupen? Har sökt i tråden men hittar inte???
Citera
2019-11-20, 22:30
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymuzkar
Info om vart han sitter här fåtts av mamman som verkar än idag vara intresserad över hur Joaquin Har de. Sjukt men sant
Det har jag anat länge. Skulle inte bli förvånad om hon står med öppna famnen den dan han släpps? Som sagt, hon fattar nog inte vad hon själv håller på med. Därför måste Hampus bort från henne fortast möjligt.
Citera
2019-11-20, 22:36
Medlem
Citat:
Menar du Sophia? Det får inte vara sant. Inte klokt.
Citera
2019-11-20, 22:54
Medlem
Citat:
Jag blir förtvivlad. Hon borde läggas in för vård på psyk och redas ut i så fall. Hon verkar inte ha något sunt förnuft alls om ens minsta lilla omdöme och med tanke på hennes sjuka sinnelag( broderline) VARNING. Om det är så att hon intresserar sig för att hon vill att Joaquin ska ha det bra där inne så ska hon anmälas till soc för Hampus skull. Inte klokt någonting med henne. Det är nästan så man börjar tro att hon var i maskopi med Joaquin om dådet. Men det vill man förstås inte tro. Så kan det inte vara med en mamma. Hon borde utredas innan det är för sent. Hela jag ryser och fryser till is i själen om hon intresserar sig för hur han har det. En demon är han. En ondskans man
Citera
2019-11-20, 23:09
Medlem
Citat:
Usch och oj. Hur mycket empati känner hon egentligen för Albin i så fall? Hon kommer väl aldrig någonsin att ta emot honom med öppna armar igen? Känns inte bra någonting av det här.
Citera
2019-11-20, 23:25
Medlem
Finns det någon FUP?
Om så, var kan jag hitta den?
Citera
2019-11-20, 23:53
Medlem
Ja alltså mamman dvs s#ph#a är en väldigt manipulativ och sjuk människa som inte bör få vara ute i allmänheten då hon inte bara utsätter sina egna barn för stor fara utan även andras också med sitt sjuka sätt att manipulera myndigheter och annat folk . Jag själv skulle aldrig gå på hennes bullshit igen och bet hur hon fungerar. Så länge man dansar hennes dans är allting okay men så fort något går emot henne då ska hon minsann visa att hon kan förstöra och gärna för så många som möjligt.

Hon har alltså suttit och gråtigt över det som har hänt och sagt ord som att hon nästan hoppas att hampus aldrig kommer hem för hon är inte värd honom. Att dt är jobbigt att vara med hampus pga att Albin inte finns längre. För att i andra stunden försöka se ner på bio pappan och skuldbelägga honom för hennes egna väl i livet . Ens stunden är bio pappan världens bästa om han gör som hon vill men så fort han ifrågasätter eller inte bill följfölja hennes önskningar om att ljuga för myndigheterna m.m. då är han världens idiot . Ja lite kort om hennes beteende . Hon är självömkande i de hela och ser enbart till sig själv och hennes ej gå behov . Empati avsaknas2helt hos denna så kallade mamman . Synd att sanningen om SVB ska behövs komma i efterhand när det redan skett stor skada. Själv har jag teori om man lägger ihop allt att hon visste precis vad som pågått med misshandeln osv dock ångrade hon väl sig när de blev så illa för Albin ....

Fy faan detta kan jag prata om i all evighet och jag kommer aldrig glömma detta ! Hoppas ingen glömmer detta för Albins minne och hans anhöriga som faktiskt brytt sig om honom på ett sätt som få !
Citera
2019-11-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ja alltså mamman dvs s#ph#a är en väldigt manipulativ och sjuk människa som inte bör få vara ute i allmänheten då hon inte bara utsätter sina egna barn för stor fara utan även andras också med sitt sjuka sätt att manipulera myndigheter och annat folk . Jag själv skulle aldrig gå på hennes bullshit igen och bet hur hon fungerar. Så länge man dansar hennes dans är allting okay men så fort något går emot henne då ska hon minsann visa att hon kan förstöra och gärna för så många som möjligt.

Hon har alltså suttit och gråtigt över det som har hänt och sagt ord som att hon nästan hoppas att hampus aldrig kommer hem för hon är inte värd honom. Att dt är jobbigt att vara med hampus pga att Albin inte finns längre. För att i andra stunden försöka se ner på bio pappan och skuldbelägga honom för hennes egna väl i livet . Ens stunden är bio pappan världens bästa om han gör som hon vill men så fort han ifrågasätter eller inte bill följfölja hennes önskningar om att ljuga för myndigheterna m.m. då är han världens idiot . Ja lite kort om hennes beteende . Hon är självömkande i de hela och ser enbart till sig själv och hennes ej gå behov . Empati avsaknas2helt hos denna så kallade mamman . Synd att sanningen om SVB ska behövs komma i efterhand när det redan skett stor skada. Själv har jag teori om man lägger ihop allt att hon visste precis vad som pågått med misshandeln osv dock ångrade hon väl sig när de blev så illa för Albin ....

Fy faan detta kan jag prata om i all evighet och jag kommer aldrig glömma detta ! Hoppas ingen glömmer detta för Albins minne och hans anhöriga som faktiskt brytt sig om honom på ett sätt som få !
Låter nästan också som hon är narcissistisk också. Tack för allt du skrivit vi får resonera mer en annan dag. Klockan är mycket. Godnatt
Citera
2019-11-21, 14:25
Medlem
Citat:

Efter att ha fått denna informationen så vore det på plats med en namninsamling för att pappan ska få vårdnaden om Hampus själv. Mamman är inte kapabel att ge Hampus det beskydd och den omsorg som han ska ha. Om det nu går att göra det och att pappan vill själv så förespråkar jag att någon startar en namninsamling . För Hampus skull och för en normal framtid för honom där han får leva i en trygg och positiv miljö hos pappan och hans anhöriga . Hoppas starkt.
Citera
2019-11-21, 17:16
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Efter att ha fått denna informationen så vore det på plats med en namninsamling för att pappan ska få vårdnaden om Hampus själv. Mamman är inte kapabel att ge Hampus det beskydd och den omsorg som han ska ha. Om det nu går att göra det och att pappan vill själv så förespråkar jag att någon startar en namninsamling . För Hampus skull och för en normal framtid för honom där han får leva i en trygg och positiv miljö hos pappan och hans anhöriga . Hoppas starkt.
Som jag skrev i tidigare inlägg så borde hon ha bevakade besök med H. Hon är en fara och jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända med H när chilenaren släpps. Jag har känt på mig hela tiden att hon haft kontakt med honom. Och kommer även att ha i framtiden. Socialtjänsten gör fel, igen! Hon är manipulativ utav helvete men fattar ej att dom går på det återigen? Vet ej hur man ska kunna hjälpa till? Känner så starkt för pappans sida. Men ändå så maktlös.. 😓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in