stackars sd, nu fick de en ny kofta lagom till första advent. Aldrig hört talas om det där stället men jag portar SD också.
Inga problem med att porta föreningar som du inte vill ha något samröre med. Jag kan porta föreningar som vill sprida narkotika och jag kan porta rasistiska föreningar också. Nemas problemas.
Får man egentligen lov att bojkotta människor på grund av deras politiska åsikter? Och hur var det med deras värdegrund: allas lika värde. Deras värdegrund är tydligen att vi har olika värde.
Kan mataffärer vägra människor köpa mat för de har inte rätt värdegrund?
Den jävla Backagården kan hursomhelst dra åt helvete och kommer snart gå back.
https://samnytt.se/sd-portas-fran-julbord-anklagas-for-att-ha-fel-vardegrund/
Mikael Andersson, försteombudsman i LO:s Skånedistrikt och ordförande i Backagårdens ägarstyrelse, står fast vid att de portar SD från julbordet. De har bokat julbordet som förening och då är ingången vi har att SD har en värdegrund som inte är förenlig med människors lika värde. Vi anser att de har en värdegrund och ideologi som inte stämmer överens med vår värdegrund. Det handlar inte om hur deras dagsaktuella politik ser ut, säger han.
Det är ju snarare Backagårdens värdegrund som styr beslutet och det säger att alla inte är lika mycket värda. Förmodligen har LO:s värdegrund smittat av sig och gett ringar på vinet. Det är bara de som tycker lika som är lika mycket värda. De som tycker olika är inget värda!
Får man egentligen lov att bojkotta människor på grund av deras politiska åsikter? Och hur var det med deras värdegrund: allas lika värde. Deras värdegrund är tydligen att vi har olika värde.
Kan mataffärer vägra människor köpa mat för de har inte rätt värdegrund?
Den jävla Backagården kan hursomhelst dra åt helvete och kommer snart gå back.
Vad har alla likas värde med det här o göra menar du?
Det är sällan bra för affärerna att agera partipolitiskt. Tvärtom visar mycken erfarenhet att man bör skilja på när man är politiker och när man är affärsman. En klok affärsman uppträder bäst på ett sätt att han även kan lugga sina politiska motståndare på deras pengar.