2019-05-22, 21:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Men, stackars liten.
En missnöjd kund får välja att byta operatör. Klart att den lilla snöflingan blir kränkt.
Vad fan har det med diskriminering att göra?

Då ska alla invandringskritiker veta det, att om man inte gillar massinvandringen, deras propaganda och deprimerande sång i reklamen så ska man byta bolag för telefoni, TV och bredband. Hoppas det kostar oerhört då 1,1 miljoner i befolkningen som är ännu fler idag väljer något annat.

Ja, om man bemöts med oförskämdheter, för att man har andra åsikter och lämnar en negativ kommentar, av stora företag som även varit statliga så ska det uppmärksammas. Jag anser att ett så stort företag får tåla om inte alla gillar deras låt, reklam och hyllande av massinvandringen med medföljande masskriminalitet.
Citera
2019-05-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Då ska alla invandringskritiker veta det, att om man inte gillar massinvandringen, deras propaganda och deprimerande sång i reklamen så ska man byta bolag för telefoni, TV och bredband. Hoppas det kostar oerhört då 1,1 miljoner i befolkningen som är ännu fler idag väljer något annat.

Ja, om man bemöts med oförskämdheter, för att man har andra åsikter och lämnar en negativ kommentar, av stora företag som även varit statliga så ska det uppmärksammas. Jag anser att ett så stort företag får tåla om inte alla gillar deras låt, reklam och hyllande av massinvandringen med medföljande masskriminalitet.

Alla är inte lika känsliga, tillhör inte tjuthögern trots att de är självutnämda s.k. "sverigeräddare" och letar inte efter saker att bli kränkt över. Inte ens alla SD-anhängare.
De absolut allra flesta tolkar inte heller Telias reklam på det sättet du gör, inte ens alla SD-anhängare och andra "sverigeräddare", av naturliga orsaker jag precis nämnde.
Citera
2019-05-22, 23:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Alla är inte lika känsliga, tillhör inte tjuthögern trots att de är självutnämda s.k. "sverigeräddare" och letar inte efter saker att bli kränkt över. Inte ens alla SD-anhängare.
De absolut allra flesta tolkar inte heller Telias reklam på det sättet du gör, inte ens alla SD-anhängare och andra "sverigeräddare", av naturliga orsaker jag precis nämnde.

Det handlar inte om att jag är känslig, det är jag inte. Om du tror jag gråter så tror du fel. Jag protesterar kraftfullt mot att stora företag som täcker landet och även varit delvis i statens ägo ska sitta och bestämma vad folk får och inte får tycka. Det är osmakligt att ett företag inte tål kritik och svarar med att ni som tycker så kan byta operatör. Om någon som jobbat där skrivit tvärtom till massinvandringsvurmare så förstår du nog att det blivit ett jävla liv och att personen fått sparken. Men då hade du varit främst i kören i protesterna. Hycklare där.
Citera
2019-05-23, 00:19
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att jag är känslig, det är jag inte. Om du tror jag gråter så tror du fel. Jag protesterar kraftfullt mot att stora företag som täcker landet och även varit delvis i statens ägo ska sitta och bestämma vad folk får och inte får tycka. Det är osmakligt att ett företag inte tål kritik och svarar med att ni som tycker så kan byta operatör. Om någon som jobbat där skrivit tvärtom till massinvandringsvurmare så förstår du nog att det blivit ett jävla liv och att personen fått sparken. Men då hade du varit främst i kören i protesterna. Hycklare där.

Du uppfinner alltså ett scenario som både är långsökt och inte finns för att kunna kalla mig hycklare.
Det kan man kalla att greppa efter väldigt tunna och små halmstrån.
Vad tycker du att de ska svara då, att man absolut inte får byta operatör och måste använda dom, oavsett vad man tycker?
Vad fan ska dom svara till någon som sitter och tjuter om att de gör reklam riktad till de flesta av sina kunder?
Nej, ni har blivit tragiska snöflingor en hel del av er kränkthetstörstande "sverigeräddare" på senare år.
Citera
2019-05-23, 00:50
Medlem
Citat:

Oförskämdheter? De upplös henne att hon var fri att byta operatör. Det var värst vad snöflingor som nu samlas i det partiet.
Ni är ju mer lättkränkta än fjortisungar.
Citera
2019-05-23, 12:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du uppfinner alltså ett scenario som både är långsökt och inte finns för att kunna kalla mig hycklare.
Det kan man kalla att greppa efter väldigt tunna och små halmstrån.
Vad tycker du att de ska svara då, att man absolut inte får byta operatör och måste använda dom, oavsett vad man tycker?
Vad fan ska dom svara till någon som sitter och tjuter om att de gör reklam riktad till de flesta av sina kunder?
Nej, ni har blivit tragiska snöflingor en hel del av er kränkthetstörstande "sverigeräddare" på senare år.

Jag tycker man ska kunna kritisera stora företag, som även haft statlig inblandning, utan att få svar som från en kränkt vänstertjej om att man inte får tycka så och att om man gör det ska man byta operatör för telefon, TV och bredband.

Jag är inte det minsta kränkt på något sätt, jag konstaterar bara verkligheten. Man bör inte svara alls. Man bör inte göra politiskt korrekta politiserade reklamfilmer, man bör kunna ta kritik och då även stark kritik. Även barnslig eller felaktig kritik utan att sjunka till samma låga nivå.

Jag är säker på att vi är många som stör oss på såna tramsreklamer om Sverige för alla och regnbågstrams.
Citera
2019-05-24, 00:39
Medlem
Citat:
Jag tycker man ska kunna kritisera stora företag, som även haft statlig inblandning, utan att få svar som från en kränkt vänstertjej om att man inte får tycka så och att om man gör det ska man byta operatör för telefon, TV och bredband.

Jag är inte det minsta kränkt på något sätt, jag konstaterar bara verkligheten. Man bör inte svara alls. Man bör inte göra politiskt korrekta politiserade reklamfilmer, man bör kunna ta kritik och då även stark kritik. Även barnslig eller felaktig kritik utan att sjunka till samma låga nivå.

Jag är säker på att vi är många som stör oss på såna tramsreklamer om Sverige för alla och regnbågstrams.

Det är jag också övertygad om att ni är.
Som tur är nedlåter sig inte de flesta att tjuta om det.
Citera
2019-11-20, 20:31
Medlem
Ördögs avatar
Diskrimineringen av SD har ingalunda upphört under de gångna månaderna. Vi minns Svett-Tsarens och Dumbergs val att inte bjuda in partiet till sina "samtal" om brottsligheten.

(FB) Socialdemokraterna inbjuder till samtal med "alla" partier ang skjutningarna

Och nu är det dags igen.

SD inte välkomna på Lärarförbundets möte
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-i-lidkoping-inte-valkomna-pa-lararforbundets-mote
Citat:
Sverigedemokraterna i Lidköping tackade ja till Lärarförbundets inbjudan till ett möte – då kom beskedet att de inte var välkomna. Inbjudan hade skickats till partiet av misstag.

Det var i början av november som Lärarförbundets styrelse i Lidköping bjöd in partiernas gruppledare till ett möte i kommunfullmäktige. Sverigedemokraterna tackade ja.

– Sedan dröjde det en vecka, då fick jag ett mejl om att det var ett misstag. Vi var inte alls inbjudna. Det berodde på våra värderingar och andra olika svepskäl de hade för att slippa att ha oss med, säger Roberth Andersson, ordförande för Sverigedemokraterna i Lidköping.
/----/
När SVT söker representanter för Lärarförbundet vägrar samtliga att ställa upp på en intervju. Däremot gör de ett uttalande i ett mejl. Förbundssekreteraren Anders Åhlin skriver att förbundsstyrelsen har beslutat om att de inte samverkar med politiska partier och organisationer som inte delar deras värdegrund.

Och att Sverigedemokraternas värdegrund strider mot Lärarförbundets – bland annat eftersom de är motståndare till ”mångkulturalismen” – medan Lärarförbundet står upp för ett mångkulturellt samhälle.
Citera
2019-11-20, 20:42
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Diskrimineringen av SD har ingalunda upphört under de gångna månaderna. Vi minns Svett-Tsarens och Dumbergs val att inte bjuda in partiet till sina "samtal" om brottsligheten.

(FB) Socialdemokraterna inbjuder till samtal med "alla" partier ang skjutningarna

Och nu är det dags igen.

SD inte välkomna på Lärarförbundets möte
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-i-lidkoping-inte-valkomna-pa-lararforbundets-mote

Att etablissemanget aldrig lär sig, nästan så man tror de vill att SD ska växa.

Socialdemokraterna utesluter samtidigt medarbetare för kärlek med Sverigedemokrat.

Lärarförbundet utesluter Sveriges största parti.

Citera
2019-11-21, 04:05
Medlem
Ördögs avatar
Delvis LO-ägda Backagården i Höör vill inte att Sverigedemokrater kommer dit för att äta julbord. Kanske minisossepampen som basar för stället våndas över tanken att SD-arna ska omvända de anställda.

https://petterssonsblogg.se/2019/11/20/delvis-lo-agda-backgarden-i-hoor-nekar-sverigedemokraterna-att-ata-julbord/
Citat:
”Hej alla medlemmar!
Vi har idag fått reda på att Backagården INTE vill ta emot oss Sverigedemokrater då vi ej har rätt värdegrund! Därför måste vi byta både plats och datum för vårt julbord.

/----/
På Backagården är Milan Obradovic vd, han var tidigare socialdemokratiskt kommunalråd i Malmö men avsade sig i slutet på 2016 alla förtroendeuppdrag av privata skäl. Milan Obradovic hade prickats flera gånger av Malmö stads revisorer men det hade givetvis inget med avgången att göra.
Citera
2019-11-21, 16:28
Medlem
SD får inte äta julbord på Backagården i Höör.

https://samnytt.se/sd-portas-fran-julbord-anklagas-for-att-ha-fel-vardegrund/
Mikael Andersson, försteombudsman i LO:s Skånedistrikt och ordförande i Backagårdens ägarstyrelse, står fast vid att de portar SD från julbordet. De har bokat julbordet som förening och då är ingången vi har att SD har en värdegrund som inte är förenlig med människors lika värde. Vi anser att de har en värdegrund och ideologi som inte stämmer överens med vår värdegrund. Det handlar inte om hur deras dagsaktuella politik ser ut, säger han.
Citera
2019-11-21, 16:32
Bannlyst
Eh va? Så dom portar SD p.g.a. SD, men inte p.g.a. dagens SD?

SD är ju för fan mer PK än vad M och KD är. Hur fan fick dom till det här. Är LOs Mikael Andersson lite butthurt över att hans medlemmar varje dag lämnar LO för SD? 😘👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in