2019-11-21, 16:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Nej, nu pratar jag självklart inte om tjänstebil, utan privat! Står dock fast vid att det inte är han som har kört, han har fått hjälp av någon familjemedlem eller släkting.
Jag håller med, sannolikt har han fått hjälp av släktingar.
Citera
2019-11-21, 16:20
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tro mig nog har polisen tagit ut GPS loggen på den bilen han använt redan!

Då är vi eniga. Utifrån loggen kan man följa delar av personens förehavanden under den gångna veckan.
Citera
2019-11-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Nej, nu pratar jag självklart inte om tjänstebil, utan privat! Står dock fast vid att det inte är han som har kört, han har fått hjälp av någon familjemedlem eller släkting.
Kan man tro att pappan är så kall att han hjälper sin son, samtidigt som han refererar samtal far och son emellan att "han lovar att han inte gjort något"? Går man så långt att skydda sitt barn att man hjälper honom forsla undan kroppen? Jag hade nog inte haft nerver att göra det.
Citera
2019-11-21, 16:22
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Som sagt, inte uteslutet att personen kan ha gjort en avstickare under arbetstid.

Med den erfarenheten jag har av hemtjänsten så finns inte tid till några avstickare. Allt är noga uträknat på hur mycket tid som ska läggas på respektive brukare.
Citera
2019-11-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tro mig nog har polisen tagit ut GPS loggen på den bilen han använt redan!
Vem säger att det finns gps i bilen? Hur gammal är bilen och vilken teknik har just den bilen?
Citera
2019-11-21, 16:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det förklarar inte de "dunsar" i trapphuset som grannen hörde mitt i natten. Jag har en jättestor resväska på hjul som jag aldrig använder - den är för stor helt enkelt. Där skulle en normalstor tjej kunnat krypa in i och man skulle lätt kunna stänga väskan ändå. Dunsarna kan vara från en väska som är lite tung.
Bara för du har en sån stor resväska så betyder det inte att alla har en sån ganska få skulle jag gissa.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Med den erfarenheten jag har av hemtjänsten så finns inte tid till några avstickare. Allt är noga uträknat på hur mycket tid som ska läggas på respektive brukare.

Jag har ingen närmare erfarenhet av detta, så jag tar dig på orden. Däremot känner jag till åtminstone ett fall där tjänstebilen från hemtjänsten använts i privat syfte. Dock ej i Uddevalla, för att förtydliga.

Hur som haver, ingenting skadar att man kollar upp eventuell tjänstebil.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vem säger att det finns gps i bilen? Hur gammal är bilen och vilken teknik har just den bilen?
Det är vanligt att man har gps-logger på den här typen av jobb-bilar. Men jag tror nu inte att det är jobb-bilen som använts.
Citera
2019-11-21, 16:26
Medlem
Suck. Önskar att vi äntligen kan få veta om MGM har körkort eller inte. Ingen som har möjlighet att kolla det? Om han inte har körkort är sannolikheten liten att han skulle ha agerat ensam för att forsla bort en kropp. Dels svårt att få tag i en bil, dels riskabelt om han blir stoppad i en trafikkontroll.
Citera
2019-11-21, 16:28
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Förmodligen är det hans far som hjälpt honom att dumpa kroppen.
Faderns tokiga lögner i media avslöjar honom.
Jo han kan veta något som han inte vill berätta. Men på något vis tycker jag ändå att dom är och letar på fel ställe, grusgroparna söder om Ljungskile och dom mot lilla edet hoppas jag att någon har kollat. Dom verkar ligga nära vägar när jag kollade på satelit bild. Folk har gömt grejer i alla år i grusgropar och dom här verkar ligga bra för detta
Citera
2019-11-21, 16:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Kommunala bilarna har dessa GPS loggar för att personalen som sitter i centralen som tar emot larm etc ser i real tid var närmsta fordon och vårdare finns, Där av så säger jag det är omöjligt att han kan använda bilen under arbetstid för eget bruk!
Citera
2019-11-21, 16:29
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Suck. Önskar att vi äntligen kan få veta om MGM har körkort eller inte. Ingen som har möjlighet att kolla det? Om han inte har körkort är sannolikheten liten att han skulle ha agerat ensam för att forsla bort en kropp. Dels svårt att få tag i en bil, dels riskabelt om han blir stoppad i en trafikkontroll.
Han har troligtvis inte släpat ner kroppen i trappen från högsta våningen ensam utan fått hjälp av någon.
Och då även transporterat de med bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in