2019-11-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Kan wilma stormat iväg efter ett bråk med babben och hoppat från en bro eller nått, självmord alltså?

Jag tror inte på det, men undrar bara om möjligheten finns praktiskt sätt med gång avstånd till strömt vatten eller hög bro?
Det förklarar inte de "dunsar" i trapphuset som grannen hörde mitt i natten. Jag har en jättestor resväska på hjul som jag aldrig använder - den är för stor helt enkelt. Där skulle en normalstor tjej kunnat krypa in i och man skulle lätt kunna stänga väskan ändå. Dunsarna kan vara från en väska som är lite tung.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
https://www.google.com/search?q=uddevalla+strandpromenad&tbm=isch&ved=2ah UKEwiZmfvfqPvlAhWLU5oKHazcA1IQ2-cCegQIABAC&oq=uddevalla+stranf&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.0.0i13j0i8i13i30l2.2900.5646..6743...0.0..0. 73.899.14......0....1......... 41j30i10j0i24j0j0i3j0i10j0i8i30.XKTmnAHgeWE&ei=zoT WXZn6OYun6QSsuY-QBQ&bih=560&biw=360&client=ms-android-samsung&prmd=imnv&hl=sv

Såhär ser det ut i störredelar av Uddevalla, otroligt lättillgängligt att dumpa någon.

Min teori att hon inte är nedgrävd eller styckad.

Att kroppen eventuellt måste flyta upp eller strömmas till land. Nja, måste den verkligen det?

Har denna invandrare tur eller har han faktiskt gjort någon åtgärd i samband med dumpning.

Återigen, jag tror polisen har mycket "bevis" insamlat att hon är avliden av just MGM men man får inget erkännande eller vart hon är dumpad.

Ja kroppar flyter upp till ytan efter 3 dagar ungefär ur minnet pga av gaserna som bildas och hela kroppen sväller
Sen sjunker den igen efter ett tag
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var sent på kvällen/natt som bråket hördes av grannen. Ang festen så var det på onsdagen då hon var klädd "som om" hon skulle på fest. Och det kan vara just det grälet handlade om. Vissa killar gillar inte att tjejen är ute på egen hand. Och OM de är på fest, med eller utan pojkvän, så kan det ta hus i helvete om hon på minsta sätt visat intresse eller pratat med en annan kille. Det kan vara så att en vän till pojkvännen varit på samma fest och berättat detta för pojkvännen. Det kan räcka för att bli strypt till döds under ett gräl. Eller ihjälslagen. Bristande impulskontroll tillsammans med svartsjuka är livsfarligt.

Word ☝🏽 Bara det faktum att hon gick på en fest utan honom = big trouble
Citera
2019-11-21, 13:48
Medlem
Det var ett stort jordras i Uddevalla nån dag innan hon försvann Där går kanske att gömma en kropp? Har aldrig varit i området så jag vet inte hur det ser ut...
Citera
2019-11-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Kan wilma stormat iväg efter ett bråk med babben och hoppat från en bro eller nått, självmord alltså?

Jag tror inte på det, men undrar bara om möjligheten finns praktiskt sätt med gång avstånd till strömt vatten eller hög bro?

Inte troligt att hon skulle ta livet av sig för babbe.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Word ☝🏽 Bara det faktum att hon gick på en fest utan honom = big trouble

Håller med, känns som det troligaste med den informationen som finns nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tänk till nu allt han gör efter det han tagot W av daga sker i panik på natten, Han färdas inte så långt utan som jag sagt kroppen ligger inom en radie på ca 500-1000mrt längre bort är inte troligt!

Brukar man inte utgå från en möjlig mordplats? I cirklar?

Jo, det gör man:

Citat:
De nya sökningarna kommer till att börja med att göras kring den första fyndplatsen men även i en cirkel ett par kilometer runt bostaden där flickan senast befann sig.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sokandet-utokas-efter-forsvunna-flickan-folk-ar-frustrerade

Så 500-1000m är med all säkerhet avsökt sedan ett tag.
Efter detta så utökar man cirkeln och söker av den.

Edit: Karta 500-1000m
Senast redigerad av chrisemil 2019-11-21 kl. 14:00.
Citera
2019-11-21, 13:50
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes

Nej det tror jag inte heller som sagt, jag undrade bara om det va praktiskt möjligt. Dvs gångavstånd till hög bro eller strömt vatten etc
Citera
2019-11-21, 13:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det är pojkvännen som är mördaren så kommer detta att klaras upp snabbt. Detta är det sannolika scenariot.

Men om det är så att hon gett sig av till fots efter ett bråk & blivit upplockad av den "verklige mördaren" så blir det svårlöst. Men detta är väldigt osannolikt.

Eller - om hon gått hem till MGM:s far som hon brukar efter bråk med MGM.
Då är det svårt att hitta spår i MGM: lägenhet.
Då får man leta hos fadern.
Citera
2019-11-21, 13:53
Medlem
Kanske redan någon skrivit det redan, men borde dom inte se var MGM,s telefon varit uppkopplad ?
Citera
2019-11-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller - om hon gått hem till MGM:s far som hon brukar efter bråk med MGM.
Då är det svårt att hitta spår i MGM: lägenhet.
Då får man leta hos fadern.

Hon kanske hotade att anmäla honom till polis för eventuell misshandel. Det kunde inte accepteras.
Eller så har pojkvännen gjort allt på egen hand.
Citera
2019-11-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Va fan, har han inte erkänt än?
Han som är så snäll och väluppfostrad.
Kommer nog snart.

Han kommer inte erkänna förrän bevisen är övermäktiga. Det krävs stake och integritet för att erkänna vad som helst, och speciellt något så hemskt som ett kvinnomord. Av all info och bara av att se honom i ögonen på bild så förstår man att han är en liten fitta som kommer sitta och tiga tills han inte har något annat val. Av ren självbevarelsedrift om inte annat. Tänk Nerijus och Lisa Holm. Den lilla fittan satt ju och blånekade trots helt sjukt övermäktiga bevis och påstod att han aldrig ens träffat flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Vad åklagaren kommer ta för beslut ikväll:

Självklart kommer han utredningshäktas och hållas minst en vecka. Med största sannolikhet kommer kroppen ha hittats tills dess och då är det game over direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Och för oss som inte har fb?

Ni får skaffa en fake profil. Har du intresse i att följa såna här trådar så behövs det en och du kan inte förvänta dig att få allt serverat för att "du inte vill ha en fb".

Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Snackade om fallet med min brud igår. Sa till henne att de kommer hitta kroppen innan nästa vecka är slut. Ge det runt 10 dagar så har de kroppen.

Frågan är hur det blir med häktningen. För de kanske inte har tillräckligt mycket för att häkta honom, men samtidigt vill de nog inte släppa honom när det inte finns någon kropp. Han kan ju hinna försvåra utredningen genom att dumpa kroppen på ett bättre ställe än den redan är på. Släpper de honom så får de nog ha span på honom konstant, det hade jag satt om jag var chef på polisen. Ur den synvinkeln kanske det till och med är bra att släppa honom tillfälligt för att se vad han gör, om han är så dum att han leder de till kroppen.

I det väldigt osannolika scenariot att han släpps så kommer han självklart ha span på sig 24/7.

Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes

Nej, självmord kan vi nog utesluta. Svartsjuka och dålig impulskontroll. Strypning sannolikt och har nog ångrat sig så fort han släppte taget om hennes hals men det är ju för sent då tyvärr. Sen kickar självbevarelsedriften in. Hon hittas troligen mycket snart.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2019-11-21 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in