Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Va fan, har han inte erkänt än?
Han som är så snäll och väluppfostrad.
Kommer nog snart.
Han kommer inte erkänna förrän bevisen är övermäktiga. Det krävs stake och integritet för att erkänna vad som helst, och speciellt något så hemskt som ett kvinnomord. Av all info och bara av att se honom i ögonen på bild så förstår man att han är en liten fitta som kommer sitta och tiga tills han inte har något annat val. Av ren självbevarelsedrift om inte annat. Tänk Nerijus och Lisa Holm. Den lilla fittan satt ju och blånekade trots helt sjukt övermäktiga bevis och påstod att han aldrig ens träffat flickan.
Citat:
Ursprungligen postat av
certinaknox
Vad åklagaren kommer ta för beslut ikväll:
Självklart kommer han utredningshäktas och hållas minst en vecka. Med största sannolikhet kommer kroppen ha hittats tills dess och då är det game over direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
maxnbm
Och för oss som inte har fb?
Ni får skaffa en fake profil. Har du intresse i att följa såna här trådar så behövs det en och du kan inte förvänta dig att få allt serverat för att "du inte vill ha en fb".
Citat:
Ursprungligen postat av
kungarolf
Snackade om fallet med min brud igår. Sa till henne att de kommer hitta kroppen innan nästa vecka är slut. Ge det runt 10 dagar så har de kroppen.
Frågan är hur det blir med häktningen. För de kanske inte har tillräckligt mycket för att häkta honom, men samtidigt vill de nog inte släppa honom när det inte finns någon kropp. Han kan ju hinna försvåra utredningen genom att dumpa kroppen på ett bättre ställe än den redan är på. Släpper de honom så får de nog ha span på honom konstant, det hade jag satt om jag var chef på polisen. Ur den synvinkeln kanske det till och med är bra att släppa honom tillfälligt för att se vad han gör, om han är så dum att han leder de till kroppen.
I det väldigt osannolika scenariot att han släpps så kommer han självklart ha span på sig 24/7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pogbasshoes
Inte troligt att hon skulle ta livet av sig för babbe.
Nej, självmord kan vi nog utesluta. Svartsjuka och dålig impulskontroll. Strypning sannolikt och har nog ångrat sig så fort han släppte taget om hennes hals men det är ju för sent då tyvärr. Sen kickar självbevarelsedriften in. Hon hittas troligen mycket snart.