2019-11-21, 16:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om han inte arbetar som vanligt och bara tar en extra sväng hem...
Du det sitter GPS lådor i VARJE bil som hemtjänsten har samt han har en tjänstetelefon som han måste logga varje besök på som han lämnar på jobbet som nästa ska ha, Så nej finns inte en chans att han gör det samt tvivlar han jobbat natt heller utan dag passet har han haft !
Citera
2019-11-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samtidigt sägs det att han inte hade körkort. Medan andra säger att körkort är ett krav för att kunna jobba i hemtjänsten, men det kanske inte gäller för kurder?

Alltså förlåt men är man kapabel till att mörda så är man bog kapabel till att köra bil utan körkort 😂
Citera
2019-11-21, 16:12
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Hemtjänstbilarna lämnas alltid efter arbetstid

Som sagt, inte uteslutet att personen kan ha gjort en avstickare under arbetstid.
Citera
2019-11-21, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Alltså förlåt men är man kapabel till att mörda så är man bog kapabel till att köra bil utan körkort 😂
Tror du han får tillgång till hemtjänstens bilar om han inte har körkort?
Citera
2019-11-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Som de flesta andra blandar du ihop en framställan om häktning med själva förhandlingen.
Du har fullständigt rätt. Inte lätt hålla isär begreppen.

Om det finns synnerliga skäl får framställningen göras senast tredje dagen efter anhållningsbeslutet. Tingsrätten skall hålla häktningsförhandling samma dag som framställningen kom in eller senast dagen därefter. Om det finns synnerliga skäl får förhandlingen dock hållas senare men aldrig senare än fyra dygn efter gripandet.
Citera
2019-11-21, 16:15
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen

Men han måste haft hjälp!? Kartläggning av ”klanen”......!!
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Som sagt, inte uteslutet att personen kan ha gjort en avstickare under arbetstid.
Lovar dig dem som jobbar med hemtjänsten har ett inrutat schema med ens knappt tid för lunch, dem har ca 30min hos varje person stund om så kommer det ett larm och det måste dra till den patienten i hemmet!

Dags förstå finns ingen möjlighet till det du försöker säga!
Citera
Medlem
Alltså både veckans brott och liknande program är ju inte ens i närheten av denna tråden. Har nästan läst varje inlägg med stort intresse, tyvärr har jag inget att tillföra i dagsläget än att hitta Wilma utan ett riktigt bra tips på område är oerhört svårt. Men på nått sätt känner jag att lösningen närmar sig med stora steg.
Citera
2019-11-21, 16:17
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lovar dig dem som jobbar med hemtjänsten har ett inrutat schema med ens knappt tid för lunch, dem har ca 30min hos varje person stund om så kommer det ett larm och det måste dra till den patienten i hemmet!

Dags förstå finns ingen möjlighet till det du försöker säga!

Säger inte att du har fel, men jag hade checkat av bilen ändå.
Citera
2019-11-21, 16:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Säger inte att du har fel, men jag hade checkat av bilen ändå.
Tro mig nog har polisen tagit ut GPS loggen på den bilen han använt redan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jo jag tänkte allt på det men om han har gjort sej av med kroppen ensam med en stulen bil är det ingen som vet och kan skvallra. Det är inte omöjligt att det kan vara så. Alla idéer måste ju kollas för hon ska hittas

Förmodligen är det hans far som hjälpt honom att dumpa kroppen.
Faderns tokiga lögner i media avslöjar honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du han får tillgång till hemtjänstens bilar om han inte har körkort?

Nej, nu pratar jag självklart inte om tjänstebil, utan privat! Står dock fast vid att det inte är han som har kört, han har fått hjälp av någon familjemedlem eller släkting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in