2019-11-19, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Med tanke på att dom inte laddat upp något sen blockeringen undrar jag vad du baserar detta påstående på?

Du kommer till tråden och bara spottar ur dig felaktiga påståenden utan någon som helst grund. Varför?
Jag verkar ha haft fel. Det var tydligen Vimeo jag kollade på.
Förlåt
Citera
2019-11-20, 01:30
Medlem
Senaste programmet om docent Bilyana Martinovski var tyvärr mindre bra.

Programledaren Mikael Willgert avbröt programmet för tidigt och därtill på ett rätt okänsligt sätt. Programmet hade, inte minst med tanke på hur mycket Martinowski hade att berätta, kunnat sträcka sig till en timme i stället för de dryga 45 min som den lätt stressade Willgert tyckte skulle räcka.

Vid ca 44.35-44.45 i klippet uttryckte Martinowski lätt hopplös, med sorgsen ton: "Det här är det värsta av det hela..." - varpå Willgert ca 44.47 bröt in med "Så är det, jag tror att vi tyvärr måste stanna där...".
https://vimeo.com/373596003
Citera
2019-11-20, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Switched-On

Programledaren Mikael Willgert avbröt programmet för tidigt och därtill på ett rätt okänsligt sätt. Programmet hade, inte minst med tanke på hur mycket Martinowski hade att berätta, kunnat sträcka sig till en timme i stället för de dryga 45 min som den lätt stressade Willgert tyckte skulle räcka.

Vid ca 44.35-44.45 i klippet uttryckte Martinowski lätt hopplös, med sorgsen ton: "Det här är det värsta av det hela..." - varpå Willgert ca 44.47 bröt in med "Så är det, jag tror att vi tyvärr måste stanna där...".
Jag tyckte programmet var mycket bra, och Micke måste ju hålla koll på tiden.
Det kommer säkert en uppföljning.
Citera
2019-11-20, 15:43
Medlem
Fris avatar
Citat:

Och en alltför lång inledning under vilken jag först avbröt mitt tittande och sen dagar senare återupptog det, i brist på annat nytt innehåll (så TACK VARE Youtubes avstängning). Det är klart att man inte kan kräva perfekt produktion av en halvideell lågbudget-pod, men självvald begränsning av "sändnings"-tid med en intressant gäst är inte det som borde begränsa utbudet. Med tanke på de timmar som båda parter ägnat åt förberedelser och resa för att få det hela till stånd så är en extra timme levererad payload motiverad. Om man vill bryta upp det till kortare episoder så kan man redigera det i efterhand.
Senast redigerad av Fri 2019-11-20 kl. 15:46.
Citera
2019-11-20, 17:47
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:

Instämmer, inledningen i programmet om vad hon arbetade med var onödigt lång , där kunde dom sparat in en del minuter samt att ibland kan ju programmen faktiskt sträcka sig till en timme. Men om man bortser från detta så var ju det ett bra program.
Citera
2019-11-20, 19:15
Medlem
Citat:

Det lades för mycket tid, >10 min, i början, när hon berättade om sin forskning; det kunde gott ha halverats. (Men det är en konst att intervjua på ett bra sätt, anpassat till det huvudsakliga ämnet och till publiken.)
Citera
2019-11-21, 10:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det lades för mycket tid, >10 min, i början, när hon berättade om sin forskning; det kunde gott ha halverats. (Men det är en konst att intervjua på ett bra sätt, anpassat till det huvudsakliga ämnet och till publiken.)

Tycker forsknings snacket var intressant. Det är resultatet av det som kommer ta bort en massa suport o helpdesk jobb. Bara det är värt ett eget program.

Industrigubbarna ser hur industrin blivit renare o mer automatiserad.

Nu kommer de självvlärande lagerrobotarna.

De självkörande bussarna, taxibilarna, budbilarna o lastbilarna står för dörren. Kopplas det sedan i hop med system som klarar att interagera o kommunicera med människor så har vi en ny skön värld.

En värld där pålitliga robotar kommer ta hand om äldre o sjuka. Något japanerna arbetar med.

Det finns bara ett problem.
Vad ska man göra med de människor som blir över?

De som saknar utbildning. De som inte kan o vill jobba.

Hur stort är statens ansvar att försörja dessa medborgare.

Enligt vår statsminister så beror den nya kriminaliteten på att just de lågutbildade inte går till jobbet.

Så JA. Det hon arbetar med är högintressant rent politiskt o ur ett samhällsperspektiv. Men du har rätt i att det kanske inte tillförde så mycket när huvudämnet var #jagärhär drev o hur deras aktivism har tentakler in i universitet, polis, åklagarmyndigheter o politik.
Citera
2019-11-21, 10:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Idag borde väl Youtube släppa på den veckolånga frysningen för uppladdning.
Citera
2019-11-21, 11:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Idag borde väl Youtube släppa på den veckolånga frysningen för uppladdning.

Japp. Erik och Matti nr 21 laddades upp för ett par timmar sen. Detta avsnitt från 14 nov
https://www.youtube.com/watch?v=_sF2uBzITF8
Citera
2019-11-21, 16:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Japp. Erik och Matti nr 21 laddades upp för ett par timmar sen. Detta avsnitt från 14 nov
https://www.youtube.com/watch?v=_sF2uBzITF8

Se där.
Ska bli spännande att se vad varningen byggde på. Och hur länge det tar innan det kommer nya massanmälningar mot kanalen.
# jagärhär lär ju vara på krigsstigen.
Citera
2019-11-21, 18:26
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Se där.
Ska bli spännande att se vad varningen byggde på. Och hur länge det tar innan det kommer nya massanmälningar mot kanalen.
# jagärhär lär ju vara på krigsstigen.
Varningen byggde på hat och hot, mer än så preciserar sig inte YouTube.
Dom verkar helt skita i att ha någon som helst form av dialog med sina kunder.
SwebbTV säger sig inte en enda gång fått svar på varför de blivit nedstängda.
Det skulle vara intressant att se YouTube under luppen ur ett kundperspektiv i programmet Plus på SVT.
Citera
2019-11-21, 22:20
Medlem
-GGs avatar
Matti är egentligen PK, och mest arg över hur det sköts, inte att det sker. Erik är bra, han är sin inre rasist trogen, men på grund av kanalen och Matti måste han vara en smula återhållsam.

Att 25% av alla Alis är dömda för brott, att de oskyldiga Alis drabbas är inte det värsta, som Matti ansåg, utan att den verkliga siffran lär vara skrämmande! Polisen klarar upp 12% av alla brott, hur många Alis är då kriminella? Långt fler än 25%, och då är 25% en hög siffra som borde skapa stor inrikespolitisk oro i kammaren. Nästan 25% av afrikanerna i Sverige hade varit misstänkta/dömda för brott (under en femårsperiod, tror jag att det var), men den verkliga siffran lär ju vara mycket högre om man tar in de som aldrig fått lagens öga på sig eller om man drar ut det i ett längre tidsperspektiv. PK väljer ofta ut en period som har som syfte att mildra invandringens siffror i negativa sammanhang.

Svenskar är också mer brottsliga än sina siffror visar, men det är fortfarande en så liten andel som blivit inringade av polis/rättsväsendet, så dubblar man den siffran måste man också dubbla invandrarnas, och då förstår man skillnaden i brottslighet och påverkan på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in