2019-11-17, 17:22
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Varför är folk så efterblivna? Speciellt Sverige efter 1945-50-talet!! Många av dessa 60-70-80-90-00 talister saknar verklighetsuppfattning!

Dessa så kallade "politiker" är inget annat än opportunister och landsförrädare! Jag ska säga till dig vad är det som saknas i Sverige! JO, det saknas kärlek till själva landet Sverige och svensk-germansk etnicitet som grund! Det saknas att man enas som en nation och folk och känner samhörighet med sina medmänniskor! Sveriges befolkning lider av en sjukdom och det kallas för Neo-liberalism och amerikaniserad popkultur. Sverige saknar identitet idag, det är en skam att det en gång högkulturella och homogena Sverige blivit ett sådant pissland! Jag skäms över mina svenska kamrater som har all information (internet, böcker, historiskt arv mm) framför sig men kan inte tänka rationellt!

Så sant.
Citera
2019-11-17, 18:06
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezk
Kan rekommendera senaste lördagsintervjun med f.d. VDn för Sandvik, P-O Eriksson(ytterligare ett väldigt stort namn har SwebbTV lyckats få med), insiktsfull intervju och intressant.

Även intervjun med dom två finska bloggarna är intressant. Sorgligt att Finland går samma öde till mötes som Sverige, dom ligger bara lite efter, men det kommer krypandes. Censuren, PKismen, extremfeminismen.

Finland och Danmark kommer på något vis att närma sig Sverige i totalitarism, censur, avsky mot den egna kulturen och rasen och folkförakt. Det blir så, så fort man har påbörjat projektet om multikulturalism genom invandring av MÖ och Afrika, och att tunna/svälta ut skelettet för att bygga den nya, dysfunktionella kroppen som det samhället kräver men också blir på egen hand.

Konceptet går ut på att eliten via sina organ ska institutionalisera en vit skuld och rasismen och genom det förflytta ansvaret över på vanliga medborgare medan de själva odlar sina bankkonton och karriärer. Därför moralismen och ömhetspunkterna om godhet. Vad som händer svenska män och kvinnor i detta spel bekymrar inte dem. De allra nyttigaste idioterna är socialkärringar, kommunstyrelser och lokala snällhetsidioter som sänker både sig själva och sitt land i processen om att acceptera absurda anklagelser och tolkningar, och "utveckling" som i styrd och kontrollerad utplåning.

Det går inte att bli politiker eller en maktspelare i dag utan vissa personlighetsdrag. Det är den sortens kräk som talar om för oss hur vi bör känna och tänka. Varför lyssna?
Senast redigerad av -GG 2019-11-17 kl. 18:21.
Citera
2019-11-17, 18:14
Bannlyst
Den senaste (som bara finns på Vimeo) borde visas i varje klassrum i hela Sverige med efterföljande prov på innehållet så att ungarna tvingas fatta vad @#$ det är frågan om!!!!!
Docent Bilyana Martinovski måste upp på dagordningen.
Citera
2019-11-18, 04:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ett intressant program.

Tycker hela historien förtjänar att redas ut ordentligt.

En High Tech Docent o Doktor med goda meriter från USA får sin forskarkarriär förstörd i Sverige för att hon påstås vara högerextrem o rasist av en antirasistisk actionsgrupp . Detta kan baseras på att hon likt 50% av amerikanska väljare tycker den valda presidenten gör ett bra jobb.
Samt att hon har visat intresse för övergrepp på kvinnor (antagligen efter att själv blivit utsatt för våld). Hon verifierar att informationen på hatsajten Gangrapesweden.se är sann.

Sedan startas ett drev som får polisen att göra ett spektakulärt gripande på Arlanda av en magnitud som inte föräras hatpredikande mullor, IS terrorister eller vänster revolutionärer. Difusa anklagelser som inte leder till åtal.

Det tycks ha drivits på av ledande profiler i #jagärhär (En grupp som enligt sig själva samordnar 75 000 personer på facebook). Frågan som bör utredas närmare är hur denna grupp kan få Polis, åklagarmyndigheten o universitetet att springa som nyttiga idioter.

Min gissning är att det rör sig om en väl avägd dos av utnyttjande av de 75 000 systrar som kan bistå via sina positioner o är villiga att hjälpa. Samt en ordentlig dos terror där mången viker sig för att inte själva riskera att få sina liv förstörda.

Personligen så tycker jag fallet bör gå upp i domstol. Och har myndighetspersoner uppträtt på ett felaktigt sätt så bör det utredas. Det är dags att tjänstemanna ansvaret återinförs.

Wilgert är fullt medveten om att en skitstorm kommer drabba Swebbtv när 75 000 nyttiga idioter ska massanmäla kanalen till Youtube. Fast nu är det Vimeo som antagligen får merparten av dyngkasset.
Citera
2019-11-18, 05:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett intressant program.

Tycker hela historien förtjänar att redas ut ordentligt.

En High Tech Docent o Doktor med goda meriter från USA får sin forskarkarriär förstörd i Sverige för att hon påstås vara högerextrem o rasist av en antirasistisk actionsgrupp . Detta kan baseras på att hon likt 50% av amerikanska väljare tycker den valda presidenten gör ett bra jobb.
Samt att hon har visat intresse för övergrepp på kvinnor (antagligen efter att själv blivit utsatt för våld). Hon verifierar att informationen på hatsajten Gangrapesweden.se är sann.

Sedan startas ett drev som får polisen att göra ett spektakulärt gripande på Arlanda av en magnitud som inte föräras hatpredikande mullor, IS terrorister eller vänster revolutionärer. Difusa anklagelser som inte leder till åtal.

Det tycks ha drivits på av ledande profiler i #jagärhär (En grupp som enligt sig själva samordnar 75 000 personer på facebook). Frågan som bör utredas närmare är hur denna grupp kan få Polis, åklagarmyndigheten o universitetet att springa som nyttiga idioter.

Min gissning är att det rör sig om en väl avägd dos av utnyttjande av de 75 000 systrar som kan bistå via sina positioner o är villiga att hjälpa. Samt en ordentlig dos terror där mången viker sig för att inte själva riskera att få sina liv förstörda.

Personligen så tycker jag fallet bör gå upp i domstol. Och har myndighetspersoner uppträtt på ett felaktigt sätt så bör det utredas. Det är dags att tjänstemanna ansvaret återinförs.

Wilgert är fullt medveten om att en skitstorm kommer drabba Swebbtv när 75 000 nyttiga idioter ska massanmäla kanalen till Youtube. Fast nu är det Vimeo som antagligen får merparten av dyngkasset.

Enligt jagärhär:s och andra aktivistiska organisationer som exempelvis expo så är deras definition av högerextremism detsamma som att de flesta svenskar är extrema. Alltså ska de flesta svenskar misstänkliggöras och stängas av. Swebbtv och andra alternativa medier måste lyfta det till den nivån.
Citera
2019-11-18, 08:23
Bannlyst
Swebbtv ligger ute på Youtube igen 👍
Citera
2019-11-18, 09:47
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Swebbtv ligger ute på Youtube igen 👍

Swebbtv har inte varit nere från Youtube igen, såvitt jag vet? De kan däremot inte ladda upp nya program närmaste veckan.

Har damerna och herrarna här i tråden sett följande program nedan?

Lördagsintervju 66 med docent Bilyana Martinovski om vänsteraktivismen inom våra myndigheter
https://vimeo.com/373596003
Senast redigerad av Castlevania 2019-11-18 kl. 09:50.
Citera
2019-11-18, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Swebbtv har inte varit nere från Youtube igen, såvitt jag vet? De kan däremot inte ladda upp nya program närmaste veckan.

Har damerna och herrarna här i tråden sett följande program nedan?

Lördagsintervju 66 med docent Bilyana Martinovski om vänsteraktivismen inom våra myndigheter
https://vimeo.com/373596003
Du har rätt.
Jag menade att dom kan ladda upp igen 😊
Citera
2019-11-18, 18:35
Medlem
Citat:
Du har rätt.

Youtube får skärpa sig!

Ogrundade massanmälningar från "Jagärhär"-falangen ska inte kunna stänga en kanal i tid och otid.
Citera
2019-11-18, 22:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Youtube får skärpa sig!

Ogrundade massanmälningar från "Jagärhär"-falangen ska inte kunna stänga en kanal i tid och otid.

Massanmälningar är ett demokratiproblem.

Och om det nystas mer i fallet med Docent Martinovdki så lär varje program från Swebbtv anmälas av 100-tals personer från ”jagärhär”.

Jag följer detta med intresse.

Så ur ett demokrati o yttrandefrihetsperspektiv borde föreningar/sammanslutningar/grupper som just ”jagärhär” ”jagstårinteut” sättas under luppen.

#metoo havererade snabbt o tydligt på eget grepp när folkmobben o journalister utövade sin egen rättvisa.

Vi ser liknande mönster i miljörörelsen där terror o skam går före saklig diskution. Något som får mig att misstänka att det i samtliga grupper finns en gemensam klick med mer eller mindre proffs aktivister som leder dreven.
Citera
2019-11-19, 13:21
Bannlyst
Citat:
Du har rätt.

Med tanke på att dom inte laddat upp något sen blockeringen undrar jag vad du baserar detta påstående på?

Du kommer till tråden och bara spottar ur dig felaktiga påståenden utan någon som helst grund. Varför?
Citera
2019-11-19, 18:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Med tanke på att dom inte laddat upp något sen blockeringen undrar jag vad du baserar detta påstående på?

Du kommer till tråden och bara spottar ur dig felaktiga påståenden utan någon som helst grund. Varför?
Ett par saker har de laddat upp, på Vimeo (inte de översta) och bara ett par.
https://vimeo.com/user101457479

Bäst är kanske att följa deras blogg, som bara annonserar nya uppladdnignar:
https://www.swebbtv.se/blogg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in