2020-04-26, 01:37
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det har varit dödstyst från Tullberg i typ två månader, både hos Swebbtv och på FT. Han har inte ens varit med på telefon som alla andra har varit, och han har alltid saker att säga och kommentera kring regeringens och medias agerande.

Jag undrar om någonting Corona-relaterat har hänt.
Tror jag såg honom promenera i Vanadislunden för ett tag sen (han bor i närheten där). Eller om det var för ett par månader sedan. Han är ju med tanke på sin ålder, 71 år, räknad till riskgruppen, så han kanske håller sig undan på annan ort eller isolerat sig i lägenheten? Hoppas han inte insjuknat i corona.

Tullberg är alltid intressant att lyssna på i Swebbtv. När det gäller den situation Sverige befinner sig i mot bakgrunden av corona skulle Jan säkerligen ha något bra att säga.

Tullbergs senaste medverkan i Swebbtv (7 mars i år):
https://www.youtube.com/watch?v=Wi3DTOTr0Es
Citera
2020-04-26, 08:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Lördagsintervju 82 med Mikael Willgert - Många bör ställas till svars nu
https://www.youtube.com/watch?v=0Rrs4n-Xu_Y

God intervju och jag ser fram emot när jag t ex får höra detta i P1 "... när det gäller ledande personer som sitter i regeringen, i stort sett ingen har eftergymnasial utbildning, det öppnar upp för att de hela tiden tar felaktiga beslut... de kan alltså inte relatera till sin egen kompetens..."
Citera
2020-04-26, 11:36
Medlem
Nationbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
God intervju och jag ser fram emot när jag t ex får höra detta i P1 "... när det gäller ledande personer som sitter i regeringen, i stort sett ingen har eftergymnasial utbildning, det öppnar upp för att de hela tiden tar felaktiga beslut... de kan alltså inte relatera till sin egen kompetens..."

Otroligt att dom inte har mer prenumeranter ???? Alltså på youtube men dom finns ju iofs på facebook, samt en egen hemsida

Bästa fakta och utredningsprogram som finns i Sverige om samhället, globalismen, samt klimatet och så mycket mer

Svenska folket sitter väl och tittar på massa fördummande strunt på tv istället, lets dance, bingolotta, ja mm

Detta var intressant ochså etc mm:

Ring Swebbtv 21 april med Lennart Matikainen.

https://www.youtube.com/watch?v=cl0bfXdGoCI
Citera
2020-04-26, 11:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Har inte donerat tidigare. Är betalningsmottagare Mighty Systems Sweden AB?
Citera
2020-04-26, 12:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationbot
Otroligt att dom inte har mer prenumeranter ???? Alltså på youtube men dom finns ju iofs på facebook, samt en egen hemsida

Bästa fakta och utredningsprogram som finns i Sverige om samhället, globalismen, samt klimatet och så mycket mer

Svenska folket sitter väl och tittar på massa fördummande strunt på tv istället, lets dance, bingolotta, ja mm

Detta var intressant ochså etc mm:

Ring Swebbtv 21 april med Lennart Matikainen.

https://www.youtube.com/watch?v=cl0bfXdGoCI

De har 1,5 miljoner visningar per vecka med ca 700 000 unika besökare. Antalet enskilda tittare ökar månad för månad. Snart är man uppe i en miljon. Genom att folk betalar för att se programmen har man kunnat köpa ny utrustning till studion, det möjliggör att arvodera personer som medverkar i programmen och man har kunnat genomföra olika event. Målet nu är att skapa en egen plattform så man inte är beroende av youtube och deras regelverk. I förlängningen vill man skapa en så kallad tittarägd kanal och bli börsnoterad. Tittarna vet att det inte handlar om någon aktievinst i egentlig mening, men att man som aktieägare kan vara med och påverka.

Tycker vi ska sluta att kalla det alternativ media utan istället medborgarmedia. När aktivister inte längre kan frysa ut oliktänkare och stoppa deras försörjning eftersom de attakerade istället går till medborgarmedia lär vi få ett helt annat intellektuellt klimat.
Citera
2020-04-26, 13:25
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
De har 1,5 miljoner visningar per vecka med ca 700 000 unika besökare. Antalet enskilda tittare ökar månad för månad. Snart är man uppe i en miljon. Genom att folk betalar för att se programmen har man kunnat köpa ny utrustning till studion, det möjliggör att arvodera personer som medverkar i programmen och man har kunnat genomföra olika event. Målet nu är att skapa en egen plattform så man inte är beroende av youtube och deras regelverk. I förlängningen vill man skapa en så kallad tittarägd kanal och bli börsnoterad. Tittarna vet att det inte handlar om någon aktievinst i egentlig mening, men att man som aktieägare kan vara med och påverka.

Tycker vi ska sluta att kalla det alternativ media utan istället medborgarmedia. När aktivister inte längre kan frysa ut oliktänkare och stoppa deras försörjning eftersom de attakerade istället går till medborgarmedia lär vi få ett helt annat intellektuellt klimat.

Swebbtv visar verkligen vägen framåt. Etablissemanget kommer få enorma problem med att tysta det fria ordet genom denna extraordinära plan från Swebbtv med Willgert i spetsen. Utan tvekan Sveriges viktigaste mediekanal.
Citera
2020-04-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Etablissemanget kommer få enorma problem med att tysta det fria ordet....

Etablissemanget kommer inte att få några problem alls: det räcker med att statsministern bjuder in Googles svenska chef till ett "frivilligt" diskussionssamtal, så får staten som den vill. Tänk tillbaka åp hur det gick med SD och deras webbhotell: *host* staten *host* tyckte att något på SDs hemsida hotade Sveriges kontakt med främmande makt, och så var SD av med sin webbhotell. Det enda som hände efter det var att en minister fick avgå.... Jag kan inte låta bli att undra om ministern inte skulle avgå ändå, och regeringen passade på att använda henne till det.
Citera
2020-04-26, 16:49
Medlem
Citat:
Politiker i andra europeiska länder och EU-paparlamentarikerna med dubbelexamen är lika förrädiska dom. Det här har ingenting med utbildningsnivå att göra... En hemlös lodis utan grundskoleutbildning har sundare instinkter om hur samhället bör se ut än en nyexaminerad omstöpt kulturmarxist från Södertörn.

Horribel analys från Wilgert.
Citera
2020-04-26, 16:59
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyadams
Politiker i andra europeiska länder och EU-paparlamentarikerna med dubbelexamen är lika förrädiska dom. Det här har ingenting med utbildningsnivå att göra... En hemlös lodis utan grundskoleutbildning har sundare instinkter om hur samhället bör se ut än en nyexaminerad omstöpt kulturmarxist från Södertörn.

Horribel analys från Wilgert.

Då får du lyssna. Måhända jag orätt lyfte ut det då han betonade att utbildning inte är någon nödvändighet till förmån för kompetens och begåvning.

Är själv kritisk mot den låga utbildningsnivån hos våra politiker och lyfte därför detta - att inte kunna relatera till sin egen kompetens.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-04-26 kl. 17:03.
Citera
2020-04-26, 17:47
Medlem
Citat:
Då får du lyssna. Måhända jag orätt lyfte ut det då han betonade att utbildning inte är någon nödvändighet till förmån för kompetens och begåvning.

Är själv kritisk mot den låga utbildningsnivån hos våra politiker och lyfte därför detta - att inte kunna relatera till sin egen kompetens.
Bara vi får fler kompetenta politiker som den utmärkta retorikern Linda Snecker med en magisterexamen i statsvetenskap så skulle saker se annorlunda ut.
Citera
2020-04-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
De har 1,5 miljoner visningar per vecka med ca 700 000 unika besökare.
De senaste 90 dagarna, vill jag minnas att han sade.
Citera
2020-04-26, 19:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid-is-mental
De senaste 90 dagarna, vill jag minnas att han sade.

Om de bara kan lägga ned nyheterna o undvika dårar som tror WTC sprängdes med kärnvapen o att Palme fick Aids o bor på en söderhavsö så kan den kanalen ha en framtid.

Speciellt om de fokuserar på den fullt lika så intressanta verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in