2019-11-21, 14:56
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighFlyingBird
Går det på något sätt att spåra hennes mobiltelefon?

Dom borde kolla upp information osv via hennes Icloud, funkar även via dator.

Dvs om hon hade/har en Iphone

Det har polisen självklart redan tänkt på. Det är bland det första man sätter igång med.
Citera
2019-11-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Och då har du kontaminerat den med kadaverin som inte kommer försvinna i första taget.

Sen knackar polisen på med likhund och då är du körd.

Du underskattar dessutom hur sofistikerad den tekniska utrustningen blivit. Minsta blodbesudling hittas garanterat.

Du måste typ ha en högtryckstvätt laddad med blekmedel för att få bort alla spår.

Togs kroppen ut innan hon var död så kan det bli svårt med spår, speciellt om inget blod finns att finna
Citera
2019-11-21, 14:58
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är man fördomsfull om man ogillar kvinnomisshandlare?

Du förstår ju vad jag menar, varför inte hålla dig till ämnet?

I MGMs kultur är ju kvinnomisshandel otroligt mycket högre än i vår svenska kultur.

Och då blir ju automatiskt Wilma föräldrar fördomsfulla mot MGMs kultur. Dvs att de inte vill att Wilma ska vara tillsammans med en kvinnomisshandlare, istället för att söka tröst hos de så går hon till MGMs pappa?
Citera
2019-11-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon hade inget körkort. Hur ser kollektivtrafiken ut från Uddevalla till Lysekil? Opassande tider och dyrt kanske?

W*lma skulle tydligen få körkort snart och det innebär mer frihet. Då skulle hon kunna köra till sin egen familj. Jag undrar om MGM började förstå att han snart kommer tappa kontrollen över henne?

Räknat med att tidigare info stämmer i tråden att hennes biologiska föräldrar bor i L*sekil och Stenungs*nd. Enligt västtrafik går sista bussen en Torsdag 22:30 till L och 23 till S. Resan ser ut att ta drygt 2 timmar till S med flera byten och 1h+15min till L med två byten. (Då har jag förutsatt att hon stiger av och på vid respektive orters centralstationer.) Möjligt att hon sedan också måste ta någon lokalbuss eller taxi till sina föräldrar om de inte har möjlighet att hämta upp henne.
Citera
2019-11-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighFlyingBird
Går det på något sätt att spåra hennes mobiltelefon?

Dom borde kolla upp information osv via hennes Icloud, funkar även via dator.

Dvs om hon hade/har en Iphone
Du kan vara något på spåret här! Tycker att du genast ska ringa och tipsa polisen.

”Hej polisen, HighFlyingBird här. Jo, jag kom på en sak som skulle kunna lösa fallet. Kolla hennes iCloud! Det funkar även från datorn.”

Skulle gissa att hela poliskåren skulle tappa hakan i golvet och unisont utbrista: ”Åhh, varför har vi inte tänkt på det själva?”.

Om du har tur får du hedersmedalj.
Citera
2019-11-21, 14:59
Medlem
https://i.postimg.cc/DZy8f1n5/udd.png

1. Dalaberg (mgm pappas bostad mgm uppväxt där)
2. Herrestadsfjället

Vägen till Färgelanda börjar där MGM är uppvuxen den är mörk (ej upplyst), där finns bara skog och skog, lite trafik och gott om ställen att stanna + många sjöar.

Antalet insjöar i Sverige är ca 100 000st (sjö större än 100x100m)

I Uddevalla finns det ca 100st och i Färgelanda lika många, räknar man även mindre sjöar som är typ 40x40 m så blir det förmodlig tusentals.

(Herrestdsfjället har mycket myrmark, små tjärn och flera insjöar)
Citera
2019-11-21, 15:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Vad spelar de för roll? Vet alla din partners vänner om du e svartsjuk eller inte eller ??? Räcker väl att en har märkt att han är väldigt svartsjuk. Detta är inte Paradise hotel lixom utan de flesta par har viss integritet och löser problemen när dom e själva, inte på släktmiddagen

Rätt ska vara rätt. Du kan inte påstå att flera vänner till MGM vittnat om något så allvarligt som svartsjuka när det bara är en och resterande har bara haft gott att säga om honom.

Jag tycker det spelar roll när det handlar om ett allvarligt brott som mord. MGM kanske är oskyldig och här sitter du och överdriver grovt vad som hittills framkommit om honom!
Citera
2019-11-21, 15:00
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tycker dock det känns skumt att gå hem till svärfar efter att man bråkat med sin pojk- eller flickvän. Men det kanske bara är jag, andra kanske gör detta regelbundet. Men jag får en känsla av att något är fel.

Hon kanske aldrig gjorde det. Han kan ju bara hitta på för att försköna sig själv.
Annars är det faktiskt inte så ovanligt som många tror. Jag vet själv att jag gjorde så nån gång i tonåren men det var absolut inte pga dålig relation till mina föräldrar. Tvärt om kändes det bekvämare att "oroa" svärföräldrarna än mina egna. Jag brydde mig för mycket om mina egna och ville inte göra dom upprörda över mina kärleksbråk.
Citera
2019-11-21, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Min tanke är att de här är ett bråk som urartat pga svartsjuk pojkvän. Tror faktiskt inte det är så ”komplicerat”... de bråkade, han tog stryptag och hon avled. Därav hörde granne bråk & stök. Sedan har han antagligen bett om hjälp och få ut kroppen (tunga trappstegen utanför) .. nu är det bara frågan vart kroppen har gömts undan :/

Exakt så
Citera
2019-11-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Rätt ska vara rätt. Du kan inte påstå att flera vänner till MGM vittnat om något så allvarligt som svartsjuka när det bara är en som gjort det och resterande har bara haft gott att säga.

Jag tycker det spelar roll när det handlar om ett allvarligt brott som mord. MGM kanske är oskyldig och här sitter du och överdriver grovt vad som hittills framkommit om honom!

Fast även Wilma´s familj har ju vittnat om att båda var svartsjuka, men att de trodde det var som de var barnsliga och inget allvarligt i det. Det kommer inte alls från bara ett håll.

Sen är lite svartsjuka iofs normallt så svårt att bedöma.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Risken med att ha någon död liggande i källaren är att kroppen börjar lukta.

Polisen har naturligtvis kontrollerat samtliga av faderns inneboende, som var ca fem till antalet.
Frågan är om dessa har alibi för dygnens samtliga timmar ?

Jens Janzon låg död i hela 2 veckor i ett källarförråd, gömd under några mattor.
Mitt i sommaren dessutom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1JMaA/pojkvannen-atalas-for-mord-pa-jens-janzon
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-21 kl. 15:12.
Citera
Medlem
Undra varför polisen har pojkvännen, alltså på vilka grunder? Det måste ju finnas säkra spår eller liknande för att dom tog in honom och dessutom håller honom kvar? Frågan är ju vad.. dom tar inte in en person bara för att det var han som såg hennes sist eller för att dom bor tillsammans.

Vad kan annars kunna skett? Att hon gjorde "som hon brukar" när dom bråkat och gått hem till svärfar och att han sedan gjort något? eller att hon stormade ut och träffade på en mördare bara så där.. och då skulle dom inte ha tagit in pojkvännen.

Att hon tagit livet av sig och lyckats gömma sig så pass bra? Många frågor och väldigt få svar.

Hur som helst skulle dom nog släppt pojkvännen för länge sen om dom inte hade något bra på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in