2019-11-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är nog mycket troligare, eller under några granar.

Japp. Är nog inget professionellt över detta. Vanlig kränkt blatte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag tänkte också att hon kanske gick till pojkvännens far/familj den natten. Kan hon ha varit gravid? De kanske inte hade varit populärt - om de är sant som någon i tråden säger, att pojkvännens familj är kristna kurder. Jag vet inte hur kristna kurder tänker om sådana graviditeter.

M.Ö andra religioner, bl a kopter, Syrianskt kristna, Grekiskt Ortodoxer, Armeniskt Kristna, osäker på yasidier, har med tiden samma uppfattning som de flesta varianter av islam - ingen abort tillåten.
Däremot är inte barn en manlig "egendom" som i islam
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Det skulle skvätta is. Det är sant. Men is kan sopas upp. Frysen var mer ett allmänt tips, vet inte om han har en hemma, men en normalstor kropp får man ju lätt ner om det är en sån där boxvariant.

Och då har du kontaminerat den med kadaverin som inte kommer försvinna i första taget.

Sen knackar polisen på med likhund och då är du körd.

Du underskattar dessutom hur sofistikerad den tekniska utrustningen blivit. Minsta blodbesudling hittas garanterat.

Du måste typ ha en högtryckstvätt laddad med blekmedel för att få bort alla spår.
Citera
2019-11-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta vad som stämmer men så här vittnar en vän till mgm, grannar och Wilmas familj till Expressen:

"Såväl Wilmas familj som en vän till den misstänkte pojkvännen vittnar om att han hade en svartsjuk sida.

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det, säger en kvinna i Wilmas familj.
"
//
"En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Båda hade en svartsjuk sida enligt familjen. de uppfattade det som att de mest tramsade.

Alltså inte extremt svartsjuk och kontrollerande. Det hade nog framkommit i och med hans beteende mot dem sista veckan och att de skulle lyfta fram andra saker som de kanske innan har nonchalerat. Det sistnämnda vet vi inget om och har inte framkommit offentligt i alla fall. Typ som att han sms:ar eller ringer stup i kvarten o.s.v
Citera
2019-11-21, 14:53
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Styvmamman är ju värsta flyktingvurmaren, så dina fantasier om "fördomar" faller rätt platt.

Har väl ingen betydelse? Om MGM har t.ex slagit Wilma tidigare så har de ju uppenbart fördomar att fortsätta vara tillsammans med henne? Invandrare eller inte.

Man kan ju fortfarande vurma om flyktingar men ha fördomar mot en kvinnomisshandlare.

Något har uppenbarligen fått Wilma att söka tröst hos MGMs far istället för hennes föräldrar i Lysekil..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Och då har du kontaminerat den med kadaverin som inte kommer försvinna i första taget.

Sen knackar polisen på med likhund och då är du körd.

Du underskattar dessutom hur sofistikerad den tekniska utrustningen blivit. Minsta blodbesudling hittas garanterat.

Du måste typ ha en högtryckstvätt laddad med blekmedel för att få bort alla spår.

Min poäng var att man ska slippa att allting rinner ut överallt. Inte att det skulle vara idiotsäkert på något vis.
Citera
Medlem
99% av alla människor är svartsjuka. Punkt.
Citera
2019-11-21, 14:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta vad som stämmer men så här vittnar en vän till mgm, grannar och Wilmas familj till Expressen:

"Såväl Wilmas familj som en vän till den misstänkte pojkvännen vittnar om att han hade en svartsjuk sida.

– Han har framstått som väldigt fin och snäll, varit så ordentlig, han har pratat med oss, han har utbildat sig. Men sen förra veckan har han visat oss en helt annan sida. En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det, säger en kvinna i Wilmas familj.
"
//
"En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

W*lmas familj tyckte att båda var svartsjuka på varandra. Familjen tyckte det var bara barnsligt beteende och tog det inte allvarligt.

Hennes familj hade bara en massa gott om honom. Det var bara den sista tiden efter W*lmas försvinnande som de såg den svarta sidan av honom.

Är Expressens artikeln den första? Gjorde de intervjun?
Har för mig Aftonbladet eller GT var först och Expressen hänvisar till dem? Isf har de missförstått att bara MGM var svartsjuk.
Citera
2019-11-21, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Har väl ingen betydelse? Om MGM har t.ex slagit Wilma tidigare så har de ju uppenbart fördomar att fortsätta vara tillsammans med henne? Invandrare eller inte.

Man kan ju fortfarande vurma om flyktingar men ha fördomar mot en kvinnomisshandlare.

Något har uppenbarligen fått Wilma att söka tröst hos MGMs far istället för hennes föräldrar i Lysekil..
Är man fördomsfull om man ogillar kvinnomisshandlare?
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Graviditet med någon annan än pojkvännen är väl helt klart mycket förnedrande för en kurd!? Hederskulturen har ett hårt grepp kring dem. Skulle inte förvåna mig om pappan haft sex med henne, men skulle hon blivit gravid är det nog någon utomstående (inte pappan).

Ponera att hon i fall 1) sagt till pojkvännen att hon blivit på ”smällen”, men inte med honom.. Det har blivit gräl och hon gått iväg till kurdens farsa. Han har blivit vansinnig och slagit ihjäl henne pga ”heder”.

Ponera fall 2) Hon meddelade MGM att hon ville separera från honom.. Hon blir ihjälslagen i dennes lägenhet eller hos kurdfarsan..

Personligen tror jag att hon inte längre ville vara ihop med pojkvännen, av en eller annan anledning. Detta har utlöst en ”heder”. Ett smågräl för en mer obetydlig sak går inte överstyr ens för en kurd.

Jag tror inte MGM är ensam i befarat brott, utan haft medhjälp. ”Klanen” ligger närmast till hands. Känner personligen en hel del kurder och de är tighta tillsammans, på gott och ont.

Hur stor är ”klanen” kring MGM? Bor pappan till honom själv? Kanske någon med insikt kunde rota fram info angående detta?

Jag tror på separationsspåret alternativt att hon strula me nån annan på den där festen dagen innan hon försvann och det v utlösande faktor
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var väl bara en vän som påstod att MGM var svartsjuk? De andra hade bara gott att säga om honom.

Vad spelar de för roll? Vet alla din partners vänner om du e svartsjuk eller inte eller ??? Räcker väl att en har märkt att han är väldigt svartsjuk. Detta är inte Paradise hotel lixom utan de flesta par har viss integritet och löser problemen när dom e själva, inte på släktmiddagen
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Vet vi med säkerhet att han var hemma? Vilken tid gjordes detta besök ? Var han på jobbet? Kan ju vara svårt att svara när man byter blöjor på gamlingar eller vad fan man nu gör inom hemtjänst . Hos mig lyser de nästan 24/7 i hallen + köket även då jag är bortrest. För många frågor som är lämnats obesvarade och den enda som troligtvis vet sannningen är MGM och han lär ju inte säga något utan att rådfråga sin försvarare. Men jag håller med underligt att inte slänga iväg ett sms om man har xx missade samtal även om jag själv i högsta grad försöker undvika att prata med min donnas föräldrar

Ja. Han var hemma. Dom upptäckte ju att han var hemma, så till slut fick dom kontakt. Och då var han otrevlig mot dom.

Jag tolkar det som att han öppnade dörren när han insåg att dom förstått att han var där inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in