2019-11-21, 06:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet081417
Vad jag har hört, säger nu inte att detta är sant men det kommer från en väldigt säker källa och det är att FO har alibi från 2 personer dagen då HOL blev skjuten.
Beträffande att han godkände fortsatt häktning har nog ingen svar på förutom FO, vi andra kan endast spekulera i denna frågan men att bara sitta och anta och kasta skit på någon som blivit utpekad för något han omöjligt kunnat verkställa och andra anmälningar som t.ex den sista, vars dom kom idag och heller där kunnat bevisa att FO gjort det som påstås i denna.

Tycker på riktigt synd om personer som blir utpekade och så illa diskuterade om.
Nu är självklart denna sida för att kunna diskutera m.m men detta trodde jag inte.
FO är också en människa med känslor och han pratas här som om att han vore ett vidrigt djur.
Synd att hans flickvän/familj kommer att bli påverkade av detta när FO sen kommer ut på grund av att någon ville honom så illa att denna person pekade ut honom och andra som inte kan respektera vad han gör för val i sitt liv.

Två personer ger honom alibi? Vilka är det? Karin och Jullan? Det är möjligt att två personer påstår att han var någon annanstans. Det är inte att ha ett alibi.
Citera
2019-11-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ja precis, han fick förlängd häktning men i ett helt annat äreende. Det första som han var åtalad för Rån/Bedrägeri friades han nästan helt ifrån då personen i fråga som gjort anmälan inte var att lita på fullt ut.
Denna förlängda häktning och vad den handlar om finns inne i detta forum som målnummer m.m.
Om detta är sant eller ännu mer smutskastning och lögner vet jag inte men en sak jag vet säkert att det är väldigt mycket lögner som sprids av olika personer (flest tjejer). Vad dom är ute efter är oklart.
Och sen att de personerna håller sig till en laglig process är sjukt. Det tar tydligen till varenda medel för att få FO dömd.
Finns fan snart inget hopp för människan.

Angående mordförsöket så är det av helt 100% säkra källor och tillförlitliga personer som är FO's alibi och då i fråga att han omöjligt kunnat vara skytten då han var väldigt många mil från platsen vid den tidpunkten.
Detta går för polisen lätt att kolla samtalshistorik, sms konversationer och mycket mer. Så att FO skulle vara skytten kan alla utesluta och koncentrera sig på att smutskasta andra som faktiskt har med morförsöket att göra.

Vad menar du att personen inte var att lita på i det första åtalet? Pratar du om Julia eller Caroline? Att Julia Lagerström inte är att lita på förstår nog alla som lyssnat på hennes vittnesmål om att hon fortfarande har känslor och älskar honom, detta säger hon efter att han misshandlat henne så hon ser fruktansvärd ut i ansiktet.
Citera
2019-11-21, 09:03
Medlem
Citat:
Har tidigare redan läst dessa domar och jag tror att FO haft fler flickvänner än 2st under sin livstid.
Och som jag skrivit tidigare så kan faktiskt alla förändras och det ska människor ha rätt till. Ena anmälan är gjord av Felicia en tidigare flickvän och det är väldigt konstigt att man gör en anmälan och man är så rädd men ändå går tillbaka till denna person då hela tiden. Jag vet av säker källa att Felicia och FO var ett par tidigare iår?
Jag tror inte att någon egentligen ska yttra sig angående FO överhuvudtaget utan att ens känna eller ens har träffat honom, inte ens jag ska göra det men blir så besviken på mänskligheten och hur man kan bete sig som människa och smutskasta än annan och inte ens rannsaka sig själva.
Vilka har inte gjort misstag här i livet?
Vissa små men vissa också stora?

Nu verkar det som om att jag sitter och försvarar någon som misshandlar/misshandlat och jag ser ingen skillnad på om man misshandlar en kvinna eller en man.

Frisk? Jodå. Det enda jag tycker är att mänskligheten går bara mer utför hela tiden och jag kan inte fatta hur människor tänker i många ändamål och detta gör inte på ngt sätt att jag inte skulle vara frisk. Jag har vart med om mkt i mitt liv och försvarar inte många angående deras fel som det gjort i livet utan det jag vill få fram är att information (äkta information) är det som ska komma fram om ngt alls. Att inte sitta och anta saker och anklaga personer innan denne person verkligen är dömd för detta och som jag skrivit många ggr nu så är nästan ALLA värda en andra chans.

För egentligen vem är du? Vem är du som kan trycka ner en annan människa? Känner du personen i fråga? Har du någon som helst aning om allt som sägs är sant oavsett va domarna säger?
Det är ingen som vet förutom de inblandade i dessa situationer.
Så egentligen kan ingen av oss döma en annan person utan att veta till 100% att detta är sant och då menar jag om man sett detta med egna ögon.

Och det du skriver om att du verkligen hoppas på att FO var skytten så ledsen att göra dig besviken men det var/är han inte hur mjt du än önskar det.

Du skriver att alla kan förändras och är värd en andra chans. FO känns rätt långt ut i periferin här nu i detta fallet tänker jag för det första här.

MEN med tanke på att han blev dömd för snart tjugo år sedan för misshandel av man och sen nu på senare år växlat över till kvinnomisshandel och nu häktad senast för kidnappning m.m så kanske det är lite tidigt att prata om en människa som förändrats och är värd en andra chans? Det här är ju uppenbart en människa som trotsar i domstol och fortsätter misshandla och härja.

FO och liknande typer som ägnar sig åt sådana olagliga aktiviteter kan ta den här tråden som ett varnande exempel på vilka digitala avtryck man lämnar efter sig om man väljer den vägen i livet. Den dagen det är dags att sluta spöa tjejer, bli anmäld för koppleri, bedrägeri, våldtäkt, kidnappning o dyl så finns avtrycken kvar. Som man bäddar får man ligga. Han fick ”lite” uppmärksamhet här och det är bra så framtida tjejer som intresserar sig kan googla och då kunna dra sig ur i tid med framtänder och trygghet i behåll. Och ja jag vet att Ted Bundy & Co fick kärleksbrev till fängelset.
Senast redigerad av Avel 2019-11-21 kl. 09:09.
Citera
2019-11-21, 10:03
Medlem
Finns det Internet på häkten och rättspsyk för de som inte har restriktioner?
Citera
2019-11-21, 11:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Finns det Internet på häkten och rättspsyk för de som inte har restriktioner?

Nej endast tv,radio,dagstidningar är tillåtna på häktet om du inte har restriktioner
Citera
2019-11-21, 11:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du skriver att alla kan förändras och är värd en andra chans. FO känns rätt långt ut i periferin här nu i detta fallet tänker jag för det första här.

MEN med tanke på att han blev dömd för snart tjugo år sedan för misshandel av man och sen nu på senare år växlat över till kvinnomisshandel och nu häktad senast för kidnappning m.m så kanske det är lite tidigt att prata om en människa som förändrats och är värd en andra chans? Det här är ju uppenbart en människa som trotsar i domstol och fortsätter misshandla och härja.

FO och liknande typer som ägnar sig åt sådana olagliga aktiviteter kan ta den här tråden som ett varnande exempel på vilka digitala avtryck man lämnar efter sig om man väljer den vägen i livet. Den dagen det är dags att sluta spöa tjejer, bli anmäld för koppleri, bedrägeri, våldtäkt, kidnappning o dyl så finns avtrycken kvar. Som man bäddar får man ligga. Han fick ”lite” uppmärksamhet här och det är bra så framtida tjejer som intresserar sig kan googla och då kunna dra sig ur i tid med framtänder och trygghet i behåll. Och ja jag vet att Ted Bundy & Co fick kärleksbrev till fängelset.

Precis,och när FO har varit fri från kriminalitet i 5 år så kan vi ta den diskussionen igen om att få en andra chans
Citera
2019-11-21, 12:28
Medlem
Fredrik förtjänar en egen tråd. Hans nya brottslighet med 4 offer med kidnappning och misshandel bör belönas med egen tråd.
Citera
2019-11-21, 12:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej endast tv,radio,dagstidningar är tillåtna på häktet om du inte har restriktioner
Men på rättspysk ja, Skara kanibalen och han Joel i Dödens ambassadören Raffa tråden hade det i alla fall. Tror dock den som gör P7 som Fo väll gör nu inte får tillgång till internet.
Citera
2019-11-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men på rättspysk ja, Skara kanibalen och han Joel i Dödens ambassadören Raffa tråden hade det i alla fall. Tror dock den som gör P7 som Fo väll gör nu inte får tillgång till internet.

Jag vet inte om Fredrik sitter på rättspsyk, bara något jag funderade på eftersom domstolen skickade beslut dit. Se dagboksbladet.
Citera
2019-11-21, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Generella beslut får väl inte tillämpas men däremot individuell prövning och restriktioner (kallas att det inte främjar behandling).

Däremot är det väl ett steg om de visar sig vara rehabiliteringsbara (versus typ RMV med SUP och helstolliga).
En del har ju googlat porr, kränkt anhöriga, bedyrat sin oskuld år ut och år in eller rent av njutit av att äckla sig.
Bloggandets fria tid (kallas mänskliga rättigheter...) som stollar i klass med Skarakannibalen et al höll på med förr stämmer väl inte riktigt nu.
Senast redigerad av develi 2019-11-21 kl. 15:07.
Citera
2019-11-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

När det inte ses som någon större framgång att överklaga brukar det bero på att bevisningen är stark.

Det bryr inte den häktade sig om att bevisen är starka om denne känner för att överklaga.
Han vet att när det gäller häktningen på sannolika skäl finns det inga utsikter att gå loss.
Det känns lite som vi inte har riktigt samma perspektiv på häktningsförfarandet. Han riktar in sig på eventuellt åtal och hoppas frikännas givetvis. Precis som han gjorde sist vid förberedelse till rån.
Citera
2019-11-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fredrik förtjänar en egen tråd. Hans nya brottslighet med 4 offer med kidnappning och misshandel bör belönas med egen tråd.

Det är väl du som fört in honom i denna tråd? Är han ens misstänkt för skjutningen av advokaten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in