2019-11-08, 18:09
Medlem
Browndawgs avatar
Det står alltså i dagbokblad från 7/11 att Karin är misstänkt i målet? Har jag fattat rätt då?
Citera
2019-11-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det står alltså i dagbokblad från 7/11 att Karin är misstänkt i målet? Har jag fattat rätt då?

Ja hon står som misstänkt.
Citera
2019-11-08, 18:22
Medlem
Jag förstår inte varför han kidnappade i Ockelbo 28 September när fulis påstod att han var i Norge.
Citera
2019-11-08, 18:23
Avslutad
Så till vad säkert många i tråden undrar över, vad kan HOL ha för någon koppling till kriminella personer som sparkar mot huvudet och skjuter. Detta är endast en framställan inte direkt någon teori utan fakta och nog kan en advokat som framställer en nådeansökan för Peter Rätz falla i dålig jord. Peter Rätz infiltratör gängkriminalitet med kontakter ända in i justitiedepartementet.

Hol:s arvode betalades enligt uppgift kontant för att inte synas i polisens öppna bokföring.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/benadades-i-hemlighet/

Vad tror Ni bandidos tycker om HOL?.
https://www.expressen.se/nyheter/bandidos-ar-storsta-hotet-mot-mig-i-dag/

Lägg därtill att Peter Rätz avslöjanden kan ha lett till långa fängesestraff för de han infiltrerat.

Hol kan vara i skottgluggen att nu är det dags att betala tillbaka nådeansökan.

Ps. ( Ovanstående får gå under "Tänka brett" utan att jag vill påstå varken det ena eller det andra.)
Citera
2019-11-08, 18:25
Medlem
Vaf*n? Dagboksblad liljafallet? Någon? PM går bra om ni av outgrundlig anledning inte vill att allmänheten ska ha insyn.
Citera
2019-11-08, 18:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I dess inledning, rubrik aktörer punkt 1-5 stod åklagarmyndigheten, sen målsägande (part) och fortsättningsvis misstänkt (KL), misstänkt (BR), misstänkt (sekretess D).

Sista notering 7/11 i dagboksbladet, berörde nåt med häktning BR, kopior hit och dit.

Utskriftsdatum 2019-11-08.
Citera
2019-11-08, 18:28
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
J
Visade hon sig där av oro för HOL? Nja. Det känns som de stod väldigt långt ifrån varandra. Pyjamasbyxan kan ju ha haft syfte att skyndsamt bege sig till platsen för att meddela de kopplingar till organiserad brottslighet hon haft som mantra under mången av den skriftväxling hon haft med rätten i ärenden med HOL. Antar att hon var beredd att få svara på frågor men inte att bli gripen.

Kan ju vara så att hon ville "mota Olle i grind" istället för att riskera att en efterlysning gick ut på henne med tanke på hennes rädsla att visa sig på bild... Att hon skulle bli huvudmisstänkt visste hon nog om det är hon som är anstiftaren.
Citera
2019-11-08, 18:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vaf*n? Dagboksblad liljafallet? Någon? PM går bra om ni av outgrundlig anledning inte vill att allmänheten ska ha insyn.
Denna?
https://minfil.com/V8l6obAbn7/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2019-11-08_pdf
Citera
2019-11-08, 18:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag förstår inte varför han kidnappade i Ockelbo 28 September när fulis påstod att han var i Norge.
Nä, precis. Jättekonstigt... Han drog norrut och blev sydd via "min tjejs" försorg och hamnar sen i Ockelbo.

Eller som jag frågade dig nyss:
Citat:
Undrar hur det går med kärleken - min tjej som den fule rapade. Har du några nya funderingar emedan du med förkärlek dissekerat JL innan?
Citera
2019-11-08, 18:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I dess inledning, rubrik aktörer punkt 1-5 stod åklagarmyndigheten, sen målsägande (part) och fortsättningsvis misstänkt (KL), misstänkt (BR), misstänkt (sekretess D).

Sista notering 7/11 i dagboksbladet, berörde nåt med häktning BR, kopior hit och dit.

Utskriftsdatum 2019-11-08.

Fått koll på vem sekretess D är?

Annars så ser väl fallet ut som man kan förvänta, hyrd hitman som inte kommer att öppna sin trut och gola ner den som hyrt honom.

Som jag skrivit tidigare, finns klara paralleller med Gamla stan-fallet (mordförsöket på C*rl P*per), där var ju exfrun till P*per misstänkt för anstiftan men gick loss för att Hedning hävdade att han handlat på eget bevåg.
Citera
2019-11-08, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fått koll på vem sekretess D är?

Annars så ser väl fallet ut som man kan förvänta, hyrd hitman som inte kommer att öppna sin trut och gola ner den som hyrt honom.

Som jag skrivit tidigare, finns klara paralleller med Gamla stan-fallet (mordförsöket på C*rl P*per), där var ju exfrun till P*per misstänkt för anstiftan men gick loss för att Hedning hävdade att han handlat på eget bevåg.
Nej och släppt enligt dagens juridik.

Ja, man undrar ju vart vägarna korsats om det är anstiftare-torped.

De har ju iaf mer möjlighet att spana runt nu när han sitter i centrum. Bättre läge oavsett om han kniper käft.

..som nu KL tipsade om som kunde tolkas som en hälsning. Att det var smartast.

Jag funderade även på om snacket om grov kriminalitet skulle sammanföras på hälsningsfronten.
Har spekulerat kring motiv tidigare och möjlig hållhake.

Att det är underliggande hot, att hon har insyn och en hållhake om vederbörande sladdrat om nån i ledarposition eller dyl.
Fulspel?
Senast redigerad av develi 2019-11-08 kl. 18:52.
Citera
2019-11-08, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej och släppt enligt dagens juridik.

Ja, man undrar ju vart vägarna korsats om det är anstiftare-torped.

De har ju iaf mer möjlighet att spana runt nu när han sitter i centrum. Bättre läge oavsett om han kniper käft.

..som nu KL tipsade om som kunde tolkas som en hälsning.

Jag funderade även på om snacket om grov kriminalitet skulle sammanföras på hälsningsfronten.
Har spekulerat kring motiv tidigare och möjlig hållhake.

Att det är underliggande hot, att hon har insyn och en hållhake om vederbörande sladdrat om nån i ledarposition eller dyl.
Fulspel?

Mycket märkligt enligt mig, valet av torped alltså.

Billy verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan om man nu får uttrycka sig så, KL borde känna betydligt vassare verktyg som dessutom skulle ha klarat av sin uppgift, lite dåligt att inte kunna döda sitt offer när tillfället gavs.

Eller är det så illa att KL endast känner folk som endast kan skaffa fram sådana där som Billy?

Att KL är inblandad är jag helt säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in