Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Vet vi hur lång tid en ev mördare kan ha haft på sig att dumpa kroppen?
Från torsdag, när det hördes bråk i lägenheten till dess att hon saknades? Är det ett dygn, 12 timmar?
En person som fraktar en kropp i bil hinner långt på x antal timmar, borde inte en gärningsman åka så långtifrån sin bostad som möjligt för att dumpa en kropp?
Det var bråk i lägenheten mitt i natten tors-fred. Hon blev anmäld saknad på söndagen enl polisens hemsida. Jag antar att han då haft två dygn på sig.
Om han strypt henne i affekt under ett bråk, och sen inser att hon är död, så kan jag tänka att hans hjärna fullständigt rasat samman för ett tag. Härdsmälta. Då klarar man kanske inte sitta med ett lik lugnt och stilla i en bil hur länge som helst. OM det är så att han haft tillgång till bil så ser han dessutom skum ut (sorry, men jag tycker faktiskt det), och riskerar bli stannad av nån polis som är på rull på vägarna. Jag antar att han forslar bort henne mitt i natten också. Så jag tror han velat bli av med Wilmas kropp snabbt.
Jag kan tänka mig att han från sin bostad kört kring de minsta vägar han kan hitta och som går att köra bil på. Om det varit jag hade jag försökt hitta en liten bergsskreva nånstans och lagt henne där. Samt öst över granris, stenar och annat. Å andra sidan hade jag inte kunnat hantera ett lik vare sig kroppsligt eller mentalt.
Jag tror hon finns ganska nära hans boende. Med 3-5 km radie kring bostaden. Inte längre.