2019-11-21, 10:52
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TubbyTommy
Håller med. Hon mördades i lägenheten redan på torsdagen och de tunga steg som hördes i trappan var bortforslingen utav kroppen samma natt. Har för mig att grannen tom öppnade sin ytterdörr för att det oväsen var såpass ovanligt/högt.
Hon blev med all sannolikhet strypt och därav polisens ngt försiktiga rubriceringen till en början, pga avsaknaden av blod.

Låt oss ANTA detta.

Så står du där vid porten med ett lik och ingen bil. Det är förhelvete inte Uber du har ringt för skjuts, utan den person du vet kommer att hålla dig ryggen i all väder. Far.

Låt oss ANTA att han inte sade ngt om brottet men ville låna farsans bil kl 04.00.

Som förälder, som kan tänka objektiv och läsa av sina barn, med ett tänkbart facit i hand, så fattar du galoppen när du lägger 1 +1. Låna ut bilen(kanske tom rengjort den efteråt), gå ut till media och hävda hans 100%:a oskuld = skyddande av brottsling i min bok.
Han ville poängtera för media att han brukade skjutsa henne fram och tillbaka när de hade bråkat. Jag kopplar detta direkt till att han försöker för -svara en eventuell tekniskbevisning som faller till hans nackdel.

Han vet/gjort ngt han undanhåller, säger Occam.

Har tyvärr alldeles för dålig lokalkännedom för det övriga som sades, men det stämmer förmodligen som du säger.
Det viktiga är att veta OM en bil har används, då kan man börja leta utifrån de kriterier det färdmedel ger förövaren.
MGMs lokalkännedom mm. Det är känt sedan länge att stressade mördare mer än ofta söker sig till platser de har förkännedom om.

Sjö/indrag teorin är mer än plausibelt. Men det som ligger närmare till tanke för mig är att DE har eldat upp henne i en grop för att avverka så mkt teknisk bevisning som möjligt. Speciellt om MGNs far var invlandad redan där. Han KAN komma med denna idé då han är ngt 'klarare' i huvudet än den som utfört gärningen.
Skicket på 'vissa fynd' som polisen kallar det vittnar om denna teori. OM nu dessa fynd tillhör Wilma, vilket inte är fastslaget. Än.

Tveksam till teori om att hon skulle ha eldats upp då det tar allt för lång tid att elda upp en människa och efter det röja bort spåren av brasan. Uddevallatrakten är inte Norrlands inland direkt, risken för upptäckt under själva eldandet skulle vara allt för stor oavsett tid på dygnet.
Citera
2019-11-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Hennes biologiska mamma har det inte riktigt framkommit vart hon bor vad jag har sett sen trådstart iallafall. Det har varit väldigt tyst kring hennes biologiska föräldrar tycker jag. Framkommer inte riktigt vad dom har för relation tillvarandra osv.

Här är biologiska mammans fb https://m.facebook.com/lindastenungsund?fref=nf&pn_ref=story
Citera
2019-11-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
Fast hennes (ex?) Pojkvän som heter Ahmed är ju den som är häktad för mordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Det stämmer!

Har beslut om häktning tagits, stämmer det?
Varför sprida bludder?
Citera
2019-11-21, 10:54
Medlem
systems avatar
Jag utgår från att polisen begärt masttömning för att se var MGMs telefon befunnit sig de dagar som förflutit efter senaste säkra observation av BO.

Vet någon här hur lång tid det brukar ta mellan begäran och synligt resultat?
Citera
2019-11-21, 10:55
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Skeppsviken har nämnts. Vet ej djupet där. Men är man så korkad att man dumpar ngt från en kaj? Kanske.

10 m vid bryggan och >30 m en bit ut. Och strömt.
Sjökortet: https://kartor.eniro.se/?c=58.341592,11.907173&z=17&l=nautical
Citera
2019-11-21, 10:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Jag har inte så mkt att tillföra. Men tycker det är mkt udda teorier som florerar. För er som tror att hon skulle vara begravd i ngn skog;

Det är sjukt jobbigt att gräva, säg att personen vill gräva en grop som är 1,6x1x1 meter (vilket är på tok för grunt för att man inte ska känna liklukt) det är 1,6 kubik jord som måste flyttas, jord/sand väger ca 1,2 ton per kubik beroende på vattenhalt, nu är det riktigt blött ute i markerna i bohuslän. Det blir nästan 2 ton som måste schaktas för hand. För er som inte har gjort den typen av handarbete kan jag berätta att det är påfrestande. Dessutom; i en skog är det inte bara jord, det är sand, lera, stenar, rötter. Det krävs åtminstone en spade, hacka/yxa och spett. 99% som inte har erfarenhet av grävning tar ut sig i början vilket gör grävandet till ett långt utdraget lidande. Dessutom, grävningen lämnar stora spår efter sig, det är lätt att se ett nygrävt område, även om man skalar av svålen/matjorden och försöker lägga tillbaka den.

All skog i sverige ägs av någon. Någon som förvaltar skogen (undantag naturreservat, som har annan problematik, typ mkt besökare). Visst, vissa skogar förvaltas av stiftelser och företag och där är det inte samma koll. Men generellt så besöks skogar med oftare intervall än de flesta stadsmänniskor tror. Och man har koll. Hör man från en granne att en okänd bild stannat till eller passerat så kollar man efter om man bor långt från allfartsvägar. Det finns ingen anledning för en okänd bil att köra omkring på ens marker i november. Det är en avvikelse.

Sen vad det gäller sjöar, de flesta sjöarna i området är relativt grunda, och dessutom välbesökta. Men det kanske är ett alternativ. Den biologiska aktiviteten är låg så här års, så nedbrytningen kommer inte ske särskilt snabbt. Bra för utredarna.

Havet, mja, det är grunt om man inte har en båt. Skeppsviken har nämnts. Vet ej djupet där. Men är man så korkad att man dumpar ngt från en kaj? Kanske.
Jag kan bara bekräfta detta. Att gräva för hand på skogsmark är ett helvete. Jag har gjort vad jag skall inom det området, nu har jag en liten grävmaskin istället.
Citera
2019-11-21, 10:57
Medlem
Vet vi hur lång tid en ev mördare kan ha haft på sig att dumpa kroppen?
Från torsdag, när det hördes bråk i lägenheten till dess att hon saknades? Är det ett dygn, 12 timmar?

En person som fraktar en kropp i bil hinner långt på x antal timmar, borde inte en gärningsman åka så långtifrån sin bostad som möjligt för att dumpa en kropp?
Citera
2019-11-21, 10:58
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Närmsta ensliga ställe mitt i natten med bilväg ända fram till vatten är Skeppsviken. Mindre än 1500 m bort. Göteborgsvägen söderut och sedan första riktiga avfart till höger. Bara några minuter med bil.
Djupt är det också vid bryggorna. Och strömt pga Bäveån.---

Skeppsviken är dock en mycket öppen plats https://tinyurl.com/Skeppsviken Du kan ha rätt, men jag tror att psykologin i sammanhanget är att dölja kroppen och därför styrs tankarna nog längre bort än till Skeppsviken.

Beträffande att söka på måfå, ja det är ju det polisen gör, i stort sett. De letar överallt och minsta trovärdiga tips leder till stor insats. De har alltså ingen aning. Sökningen blir liksom på måfå i alla fall...

Såväl Lisa Holm som Ida Fässberg var dolda på platser kända för gärningsmannen, platser där folk inte rör sig. Ida var visserligen nära en väg, men samtidigt i högt gräs på en plats där ingen går. Letar du i minnet efter undanskymda platser så letar du inte i centrum av stan och avståndet är av mindre bekymmer om du har bil.
Citera
2019-11-21, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Det är hans efternamn ja.

Är detta den anhållne och misstänkte?

T*shko Sh*b*z *hmed (*=i, a,a,a)
Göt*borgsväg*n 23 C lgh 1301 (*=e)

https://www.facebook.com/t*shkosh*b*z/timeline?lst=100001290289202%3A100002538063027%3A1 574247575
Citera
2019-11-21, 11:01
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
10 m vid bryggan och >30 m en bit ut. Och strömt.
Sjökortet: https://kartor.eniro.se/?c=58.341592,11.907173&z=17&l=nautical

Ska de ha kastat ut henne från kaj? Hur långt kan du kasta en kropp? Det är inte särskilt strömt där. 10 meter räcker såklart, men hur kom de till med bilen? Tveksamt, men möjligt.
Citera
2019-11-21, 11:04
Medlem
kungarolfs avatar
Snackade om fallet med min brud igår. Sa till henne att de kommer hitta kroppen innan nästa vecka är slut. Ge det runt 10 dagar så har de kroppen.

Frågan är hur det blir med häktningen. För de kanske inte har tillräckligt mycket för att häkta honom, men samtidigt vill de nog inte släppa honom när det inte finns någon kropp. Han kan ju hinna försvåra utredningen genom att dumpa kroppen på ett bättre ställe än den redan är på. Släpper de honom så får de nog ha span på honom konstant, det hade jag satt om jag var chef på polisen. Ur den synvinkeln kanske det till och med är bra att släppa honom tillfälligt för att se vad han gör, om han är så dum att han leder de till kroppen.
Senast redigerad av kungarolf 2019-11-21 kl. 11:06.
Citera
2019-11-21, 11:04
Medlem
ingen sankmark i närheten, typ alkärr eller dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in