2019-11-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
När hon skrev "inte känslostyrd" fick jag en sur uppstötning!

De (den rödgröna smörjan)har lyckats ta politiska poäng i decennier just på känslostyrning inte förnuft.
Citera
2019-11-20, 23:52
Medlem
Kemiske Alis avatar
Svetsarn är en trojan, bättre sänke för S finns inte. Alla vet att etnicitet och kultur är helt avgörande för kriminellt beteende. Kineser, japaner, indier och judar har alltid haft en låg kriminalitet medan zigenare, negrer, sandnegrer och latrinamerikaner alltid haft en exceptionellt hög kriminalitet. I absoluta tal finns det betydligt fler fattiga och utsatta etniska svenskar än utlänningar i Sverige, med lövens resonemang borde i så fall gängmorden, skjutningarna, rånen och våldtäkterna nästan uteslutande begås av etniska svenskar. Alla vet att så inte är fallet, nästan alla dessa brott begås av icke etniska svenskar, dvs utlänningar.
Citera
2019-11-21, 00:02
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergamott
Om SD trots S klanröstning och annat valfusk blir största parti i nästa val kommer Löfven att tvingas avgå, så hans åsikt i frågan saknar betydelse.

Det är en kapplöpning med tiden nu om de importerade röstklanerna har hunnit tillverka tillräckligt många röstberättigade till nästa val.
Jag är skeptisk och var det redan valet 2010 för jag såg det här redan då komma och slutade rösta.

svärje ligger risigt till tack vare de 14 sista regeringar vi haft , ja förfallet började redan då. Läs historia lyssna inte på Svt ,läs inte aftonbladet och annan msm-papperspress. (PROPAGANDA!)
Senast redigerad av Erik Öst 2019-11-21 kl. 00:15.
Citera
2019-11-21, 00:12
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Svetsarn är en trojan, bättre sänke för S finns inte. Alla vet att etnicitet och kultur är helt avgörande för kriminellt beteende. Kineser, japaner, indier och judar har alltid haft en låg kriminalitet medan zigenare, negrer, sandnegrer och latrinamerikaner alltid haft en exceptionellt hög kriminalitet. I absoluta tal finns det betydligt fler fattiga och utsatta etniska svenskar än utlänningar i Sverige, med lövens resonemang borde i så fall gängmorden, skjutningarna, rånen och våldtäkterna nästan uteslutande begås av etniska svenskar. Alla vet att så inte är fallet, nästan alla dessa brott begås av icke etniska svenskar, dvs utlänningar.
När jag låg i lumpen var vi 1.000 testosteronfyllda grabbar tillsammans på ett regemente som levde på 900 kronor i månaden i dagersättning, samtidigt som vi hade AK4:or och k-pistar i våra skåp. Inte en enda våldtäkt eller avrättning förekom. Vi var:

- Utfattiga
- Trångbodda
- Hade enormt våldskapital

Ändå kunde vi bete oss. Hur kan det komma sig?
Senast redigerad av KansasCityFagot 2019-11-21 kl. 00:15.
Citera
2019-11-21, 00:16
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
När jag låg i lumpen var vi 1.000 testosteronfyllda grabbar tillsammans på ett regemente som levde på 900 kronor i månaden i dagersättning, samtidigt som vi hade AK4r och k-pistar i våra skåp. Inte en enda våldtäkt eller avrättning förekom. Vi var:

- Utfattiga
- Trångbodda

Man ser sig själv som en del av ett samhälle. Vilket är hela poängen varför integration är en teori och assimilering är en praktik.
Citera
2019-11-21, 00:17
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
När jag låg i lumpen var vi 1.000 testosteronfyllda grabbar tillsammans på ett regemente som levde på 900 kronor i månaden i dagersättning, samtidigt som vi hade AK4r och k-pistar i våra skåp. Inte en enda våldtäkt eller avrättning förekom. Vi var:

- Utfattiga
- Trångbodda

Enkelt! Högre Iq!

Vi har importerat lägre IQ nu.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

Den som känner sig kränkt kan högaktningsfullt bara dra åt h-e!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-11-21 kl. 00:25.
Citera
2019-11-21, 00:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är väl ”män” som spränger och mördar.

Om vi ändå ska generalisera så är det människor som spränger och mördar. Eller kanske däggdjur som spränger och mördar.

Citat:

- Utfattiga
- Trångbodda

Nu hade vi ju vare sig slutstycke eller skarp ammunition i skåpen, men i sak håller jag med dig. Alla hade kniv. Det var ALDRIG gruff eller slagsmål trots att vi stundtals var trötta, slutkörda, hungriga, skitiga och ofta längtade hem till flickvännen. Tvärtom så visste alla att man var inte klar förrän siste man var klar så alla hjälpte varandra. Jävla fin sammanhållning det skapade.

Jag minns från gröntjänsten när en på logementet från Gotland slarvade med rengöring och ordning i skåpet och vi gruppbestraffades med att springa runt logementet. Efter ett par rundor trots att vi var helt slutkörda så bara skrattade vi och peppade varandra. Nu låg jag som befäl och de flesta studerade eller skulle studera på universitetet så det kanske var lite mindre hetsiga killar hos oss.
Citera
2019-11-21, 00:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Anne Ramberg, tidigare advokatsamfundets generalsekreterare, har på Twitter kommit till den stora ledarens försvar:

https://twitter.com/anneramberg/status/1197241448262971398?s=21
På vilket sätt blir Löfven mobbad - och av vem/vilka?
Citera
2019-11-21, 04:10
Medlem
Ördögs avatar
”Statsministerns svarta vecka”
https://www.svt.se/nyheter/statsministerns-svarta-vecka
Citat:
Annars har Stefan Löfven ofta gjort en dygd av att vara just otydlig och svårbegriplig när han får frågor som är kontroversiella eller besvärliga. Fram till nu har det varit en strategi som fungerat hyggligt. De senaste två valen har trots allt slutat med att Löfven blivit statsminister. Nu tycks denna strategi dock ha nått vägs ände.

När det gäller brottsligheten finns flera kontroversiella ingredienser som gör frågan extra känslig att hantera för statsministern. Det framgick med all tydlighet i söndagens Agenda-intervju. För statsministern verkar det vara en huvudfråga att inte uttala sig på ett sätt som kan tolkas som att han ger Sverigedemokraterna rätt i sin kritik av regeringens invandringspolitik. Därmed blir också flera av statsministerns svar obegripliga. Å ena sidan medger han att problemen hänger samman med segregationen i samhället, å andra sidan förnekar han att det finns några som helst samband med Sveriges omfattande asylmottagande.

Kära snälla svennejönsar. Se nu för fan till att Svett-Tsarens "svarta vecka" inte är slut med detta, utan att den följs av en vecka till. Och av ännu en, och ännu en, och sedan en hel rad ... tills han slutligen lämnar / tvingas bort från den befattning han inte har begåvning eller ens genuin vilja att sköta.
Citera
2019-11-21, 04:12
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergamott
Om SD trots S klanröstning och annat valfusk blir största parti i nästa val kommer Löfven att tvingas avgå, så hans åsikt i frågan saknar betydelse.

Precis, och om Socialdemokraternas ledning hade tänkt med huvudet så hade man valt en konservativ gråsosse som partiledare när Löfven får kicken. Detta kommer dock inte bli fallet. I och med det så tror jag att Socialdemokraterna kommer att backa till nya rekordnivåer.
Citera
2019-11-21, 07:15
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
På vilket sätt blir Löfven mobbad - och av vem/vilka?

Fast att kalla Hanif för brunråtta är inte mobbing? Jävla kärring!
Citera
2019-11-21, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om vi ändå ska generalisera så är det människor som spränger och mördar. Eller kanske däggdjur som spränger och mördar.

Nu hade vi ju vare sig slutstycke eller skarp ammunition i skåpen, men i sak håller jag med dig. Alla hade kniv. Det var ALDRIG gruff eller slagsmål trots att vi stundtals var trötta, slutkörda, hungriga, skitiga och ofta längtade hem till flickvännen. Tvärtom så visste alla att man var inte klar förrän siste man var klar så alla hjälpte varandra. Jävla fin sammanhållning det skapade.

Jag minns från gröntjänsten när en på logementet från Gotland slarvade med rengöring och ordning i skåpet och vi gruppbestraffades med att springa runt logementet. Efter ett par rundor trots att vi var helt slutkörda så bara skrattade vi och peppade varandra. Nu låg jag som befäl och de flesta studerade eller skulle studera på universitetet så det kanske var lite mindre hetsiga killar hos oss.

Vi hade kurder i vår pluton, de sålde braj, stal bilar och kallsonger, hotade och bråkade med stridskamraterna så pass att befälen skickade iväg dem. Juggarna och serberna i plutonen skötte sig exemplariskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in