2019-11-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Ja men de var väl ändå med iallafall en stund in på andra halvan av säsongen? Btw var de väl inne 2 veckor medan både Armin o Jaira blev skickade efter en vecka. Jaira träffade aldrig Adam o Helen ens och får ändå vara med. Armin träffade Adam har jag för mig men inte Helen. Tycker man iaf ska ha med folk som varit inne med alla fyra finaldeltagare.

Simon åkte ut första veckan och lollo andra veckan, varför skulle de vara med?
Citera
2019-11-21, 08:00
Medlem
KavliBaconosts avatar
Frågan är hur sverige kan misslyckats så fatalt med PH när våra nordiska grannar gör det så jävla mycket bättre. Fyfan vilket haveri till säsong, bara grejen att två gamla deltagare som dessutom känner varandra ska in och ska dessutom riggas vidare varje vecka för att produktionen tänker att dem gör bra tv. Dessutom ett gäng hjärndöda tjejer som inte kunde ta ett beslut själv, att Josie är så jävla missunsam sista två avsnitten och säger att hon gjort allt för Marcelo får mig att tokgarva. Hon kunde inte göra ett jävla beslut själv utan allt skulle styras av Marcelo och Jeppe, såfort hon behövde göra något själv gick det åt helvete.

Inga gamla deltagare nästa säsong förfan.
Citera
2019-11-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det är enkelt att stå och säga ”Jag lovar att vi delar på vinsten”. Men när pengarna väl är på kontot då slår girigheten till. Spelar ingen roll hur nära man står varandra.

I studio Paradise sa Armin ”Jesper körde spelet hela vägen och övertalade mig i slutet”. Var det inte prat på killsex bland några deltagare? Kanske Jesper har öppnat upp skinkorna för Armin i utbyte mot en röst?

Hade jag varit Marcelo och Jeppe så skulle jag skrivit kontrakt innan dom gick in i huset om hur pengarna ska delas. Kan tycka att Jesper ska ha sin avtalade halva såvida han inte går med på att dela med Erika, då bör Marcelo ge Erika pengar, iaf. om han inte är det svin han framställt sig som.

Obs. Helst skulle jag sett att ingen av dessa tre fick en krona...
Citera
2019-11-21, 09:06
Medlem
Att Fimpen var sist ut att välja par OCH väljer det paret som han uppenbart inte skulle välja - det tycker jag är största bevisen som talar för hur uppriggat detta är.

Varför skulle han få välja sist när alla andra med ”uppenbara” val fick välja först?

Sen också att ingen ser det minsta chockad ut (inte ens Erica) när Marcelo kastar kulan... i alla andra tidsresa säsonger får man alltid höra hur förvånade alla blir, tar sig för munnen, osv.
Citera
2019-11-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kollar finalavsnittet i skrivande stund. Har inte följt hela programmet men så mycket vet jag att Adam och Fimpen körde ihop. Och nu AVGÖR Fimpen genom att svika Adam??!! wow, vilken idiot.

De körde ihop ungefär 9 av 36 dagar. Resten spelade Fimpen med Marcelo.
Citera
2019-11-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Helen, Helen, Helen... Vilket stolpskott alltså. Hon sitter allvarligt och säger att hon skulle kasta kulan mot Adam för att "Detta är tjejernas år. Vi behöver ingen kille för att vinna". Kom inte svamlande med nåt jäkla "Girl-Power" feministdravel.. Att göra så mot Adam skulle bara ha varit äckligt, oärligt, svinigt,
och egoistiskt. Blir så trött på "feminist"-brudar som hon som tror att det är starkt att bete sig hur som
helst mot killar bara för att de är killar. För övrigt tycker jag att hon är en extrem hycklare vad gäller Marcelo och Jeppe. Hon har hela tiden sagt att Jeppe beter sig vidrigt och mansgrisigt mot tjejer, men ÄNDÅ säger hon att hon hade någon sorts känslor för honom och fann honom sexig. Ok? Väldigt empowering Helen Sen klagar hon på alla andra tjejer därinne för att de legat med Marro när hon själv gjort det.. Tycker att Helen och Nina är de mest pinsamma brudarna för att de försöker framstå som så "starka" när de egentligen bara är svaga egoister.

Adam är den enda värdiga vinnaren. Det har jag sagt hela tiden. Den enda som har varit rak, ärlig och
lojal. Han ger en åtminstone LITE hopp om mänskligheten till skillnad från det övriga mänskliga avskrapet som huserat därinne.

Fimpen.. Seriöst?! Han dissar sin polare för att han hoppas kunna betala någons billån? Haha vilken idiot. Där sjönk han totalt.

Finns det någon som tror på sådant feministdravel? Att det skulle vara genuint? Det är inga jihadister eller korsriddare direkt... Allt är en ridå för att samla extrapoäng. Eftersom Helen har 0 personlighet som många andra feminister (t ex Peg Parnevik) är detta den enda vägen till uppmärksamhet.

Adam verkar som en fin person när han mår bra, dock alldeles för känslosam och då blir han obehaglig. Typ som Jesper.

Värdig vinnare? Det är som att påstå att en person som bara flyttar sina schackpjäser på måfå och skonar motståndaren då och då förtjänar att vinna över den som tänker taktiskt och kör över den andre utan nåd.

PH är ett spel, den som vågar spela spelet förtjänar att vinna. Adam har ej vågat agera i tuffa situationer för att alltid kunna ”gå ut med huvudet högt”.

För sista gången, Adam och Fimpen spelade tillsammans i max 9 avsnitt! De hängde knappt innan han lämnade ”Wolfpack”. Marcelo stod Fimpen nära i flera veckor till en början, tog tillbaka honom i spelet när han åkt ut osv.

Köp inte bara vad alla säger rakt av och tänk lite.
Senast redigerad av Flashskid 2019-11-21 kl. 09:54.
Citera
2019-11-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Helen, Helen, Helen... Vilket stolpskott alltså. Hon sitter allvarligt och säger att hon skulle kasta kulan mot Adam för att "Detta är tjejernas år. Vi behöver ingen kille för att vinna". Kom inte svamlande med nåt jäkla "Girl-Power" feministdravel.. Att göra så mot Adam skulle bara ha varit äckligt, oärligt, svinigt,
och egoistiskt. Blir så trött på "feminist"-brudar som hon som tror att det är starkt att bete sig hur som
helst mot killar bara för att de är killar. För övrigt tycker jag att hon är en extrem hycklare vad gäller Marcelo och Jeppe. Hon har hela tiden sagt att Jeppe beter sig vidrigt och mansgrisigt mot tjejer, men ÄNDÅ säger hon att hon hade någon sorts känslor för honom och fann honom sexig. Ok? Väldigt empowering Helen Sen klagar hon på alla andra tjejer därinne för att de legat med Marro när hon själv gjort det.. Tycker att Helen och Nina är de mest pinsamma brudarna för att de försöker framstå som så "starka" när de egentligen bara är svaga egoister.

Adam är den enda värdiga vinnaren. Det har jag sagt hela tiden. Den enda som har varit rak, ärlig och
lojal. Han ger en åtminstone LITE hopp om mänskligheten till skillnad från det övriga mänskliga avskrapet som huserat därinne.

Fimpen.. Seriöst?! Han dissar sin polare för att han hoppas kunna betala någons billån? Haha vilken idiot. Där sjönk han totalt.

Håller med till 100%! Om hon nu tänkte kasta kulan på 50k för att dela med tjejerna, hur tänkte hon då när alla killar också får en vinst men inte Adam? Då är det väl fan bättre att inte kasta och dela 250k med Jennifer som hon ville dela pengarna med enligt henne själv .
Citera
2019-11-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
De körde ihop ungefär 9 av 36 dagar. Resten spelade Fimpen med Marcelo.

Ok han hade alltså bytt sida mot slutet? Då är det ändå konstigt att han byter tillbaka vid sista röstningen.
Citera
2019-11-21, 10:26
Medlem
Catpeoples avatar
Tråkigaste, löjligaste säsongen hittills.
Citera
2019-11-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekopp123
Håller med till 100%! Om hon nu tänkte kasta kulan på 50k för att dela med tjejerna, hur tänkte hon då när alla killar också får en vinst men inte Adam? Då är det väl fan bättre att inte kasta och dela 250k med Jennifer som hon ville dela pengarna med enligt henne själv .

Det du belyser här kallas ”feministlogik”, de mest utmärkande dragen hos en feminist är bristen på logik och förmåga till konsekvenstänk.
Citera
2019-11-21, 10:41
Medlem
Nu i efterhand tycker jag att det var helt rätt av Louise att pissa i Fimpens skor
Citera
2019-11-21, 10:50
Medlem
Som ung tror man att detta är för evigt. Men vi blir alla äldre, och tankarna och beteendet förändras. Vill de att barnen ska se detta? Och hur känns detta för familj och släkt? Skäms de inte? En tjej säger i reklamen att vi är "avundsjuka och vill vara där". Nej, många vill inte vara där och skämma ut sig. Jag förstår inte hur de tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in