Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Du har redan tagit upp allt detta. Varför gör du det igen? Var vi enligt din mening inte "tillräckligt mottagliga" förra gången?
Och? Det skadar väl knappast att friska upp minnet lite, dessutom finns det nytillkomna skribenter i tråden. Är uppgifterna känsliga? 'Xeitum' tyckte också att det var en bra idé, vilken tur att alla inte är som du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Första fetningen:
A) Om Efterlyst-avsnittet sänds i april/maj och BW flyttar tillbaka till Mariestad i december, skedde väl hemflytten knappast "ett par månader" efter det att avsnittet hade sänts? Vi pratar faktiskt om sju, åtta månader.
Det beror på hur man ser det. Uppsägnings tiden är ju 3 mån vilket alltså betyder att
beslutet att flytta tillbaka bör ha tagits redan i augusti för att han skulle kunna säga upp lägenheten i sept. Så från april/maj fram till augusti är det "ett par månader" närmare bestämt tre. Har du förstått nu? Jag spekulerar alltså i om BW kan ha bestämt sig för att flytta tillbaka till M-stad efter Efterlyst avsnittet och efterdyningarna som ledde till att PR anhölls och blev huvudmisstänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
B) Varför skulle BW flytta tillbaka till Mariestad bara för att PR anhölls? Skulle BW inte ha vågat vara i Mariestad annars, eller vad?
"Inte ha vågat" vad yrar du om?
Det kanske kändes bättre för BW att flytta tillbaka till M-stad under dom nya rådande omständigheterna eller vad tror du själv?
Han kan ju trots allt ha saknat det liv som han tidigare hade där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
C) Och varför skulle BW ha velat avvakta "över sommaren" innan han återvände? Du skriver "för att vara säker på att PR var fortsatt anhållen och misstänkt för att ligga bakom HA's försvinnande?". Vadå "fortsatt anhållen"? Han var anhållen bara några dagar, sedan var han ute igen. Jisses vad du rör till det. Att han var fortsatt misstänkt är däremot korrekt.
Nej det är du som synar allt jag skriver in i minsta detalj och bryter ner allt i mikroatomer. BW kanske bara ville fundera lite extra över sommaren, dvs under juni och juli innan han sedan tog beslutet att säga upp lägenheten i augusti. Du gör så onödigt stor grej av allt och överanalyserar något enormt, ta och tagga ner lite nu och försök istället att få ut något vettigt ur den info som jag lämnar om BW.
Din livsuppgift verkar av någon outgrundlig anledning gå ut på att motarbeta mig, vilket är mycket märkligt..
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
D) För min egen del luktar detta konspirationsteori lång väg.
Det förvånar mig inte.
Men nej, jag spekulerar endast. Hur kan mina spekulationer plötsligt upplevas vara konspirationsteorier enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Andra fetningen: När hölls polisförhören - före eller efter det att BW flyttade? Var BW på förhör? Om inte, vad skulle förhören i så fall ha för inverkan på honom?
Eftersom han flyttade för gott så misstänker jag att polisförhören var före flytten. Men jag har inga papper på det tyvärr.
Som sagt, jag misstänker att BW
kan ha varit på förhör men det är fortfarande spekulationer. Som du säkert vet så är det därför den här tråden har skapats - för att man ska kunna diskutera och spekulera kring den här typen av saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Du trycker på väldigt hårt om BW och avskriver PU. För de flesta är PU den mest intressanta personen!
Trycker jag på hårt om BW?
Vad menar du? bara för att jag har grävt fram lite flyttuppgifter och sedan spekulerar kring dessa? Eller är det du egentligen försöker säga, om man läser lite mellan raderna, att BW inte tål någon närmare granskning?
Varför gör du allt för att ifrågasätta vart enda ord jag skriver? Varför försöker du mota Olle i grind?