Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Kan BW haft något motiv för att snea till på H lr skulle det mest vara typ olycka orsakad av en substanspåverkad BW. Skulle det ha att göra med "drogerna" som hittades i anslutning till H's rum. Kan den förmodade kompanjonen till BW vara den mer skyldige, Shan* Pumfr*y ska kanske inte glömmas bort heller.
Ja definitivt, jag tror starkt på det första alternativet och det baserar jag på en uppgift här i tråden, där en uppgiftslämnare har berättat att BW var intresserad av Helena. Det ska ha varit nytt, som att han hade varit lite småförälskad i henne den senaste tiden.
Så om HA nu var kär i den här killen på Stadt (som hon fick sista dansen med) så lär BW's nyligen visade intresse knappast ha varit besvarat. Det här skulle i sådant fall med stor sannolikhet kunna vara 'motivet' som ligger bakom HA's död och försvinnande.
Intresset för Helena kan även ha varit själva anledningen till att BW dök upp utanför stadt vid stängning, han ville "prata" med henne, det är vad jag tror.
BW fick en vänskaplig kram, han var inte nöjd, svartsjukan gjorde att han gick efter HA och att han erbjöd henne skjuts hem. Hon gick med på det, kanske såg hon den korta bilfärden som ett tillfälle att få prata ut lite och att även få lyssna till vad han hade att säga.
Paret färdades i den vita bilen som sedan sågs av killarna på Hällristningsvägen, BW var välbekant med området och körde givetvis in på cykelvägen. Man stannade till vid lekplatsen där HA även skulle släppas av men först ville BW "prata lite". Bråk och handgemäng uppstod i bilen och Helena ströps. 10 min senare lämnade bilen platsen och körde tillbaka ut samma väg som den kom.
Min gissning är att BW blev rejält dissad av HA vilket ledde till att han tappade det totalt, han snea till, men det här var givetvis inget som var planerat, det blev som det blev. BW var ju dessutom känd för att vara hetlevrad och impulsiv, inte minst med kvinnor.
Mig veterligen har jag aldrig tidigare hört eller läst i tråden att någon person kan kopplas ihop med en motivbild. Det kan väl knappast vara en slump nu igen att det är just BW som påstås ha haft en crush på HA strax innan hon gick upp i rök?