2019-11-21, 07:32
Medlem
Möjligtvis inlåst någonstans kanske? Eller begravd under jord eller i vattnet?

Jag hoppas verkligen Wilma hittas! Vilken otäck värld vi lever i.
Citera
2019-11-21, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Så fort man bryter mot en muslimsk hederskodex så måste motparten mördas, det är inget nytt i deras kultur.

Vilken "hederskodex" skulle Wilma ha brutit tror du?
Citera
2019-11-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det är bara naivister, samhällstillvända och politiskt korrekta som tror att polisen följer regelverket. Motsägs av alla med erfarenhet.

👍

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror nog majoriteten talar sanning i förhör av den enkla anledningen att det spelas in och om dom ljuger så kan förhöret vara ogiltigt. De med "erfarenhet" är oftast kriminella som hatar poliser

Det jag skrev, och som några svarade på, var att polisen ljög i förhör, inte den som förhörs 🙂

Jag är en helt vanlig människa, som inte ens är smart nog att vara anonym på flashback, o jag kan svära på att poliser ljuger om både små och stora grejer i förhör.
Citera
2019-11-21, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilken "hederskodex" skulle Wilma ha brutit tror du?

kanske Wilma setts fika med en killkompis ?

kan vara tillrackligt i vissa kretsar
Citera
2019-11-21, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Menar du att Saida verkligen löste något? Jag minns henne som ett humoristiskt inslag i underhållning-tv.

Vet att Saida brukade anlitas av polisen men har inte inte inblick i utredningarna.
Citera
2019-11-21, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
HÖRDE BRÅK FRÅN MISSTÄNKTS LÄGENHET
Granne: Det var skrik och bråk sedan blev det tyst

En granne hörde bråk från den misstänkte mannens lägenhet i torsdags 14 november, samma kväll som 17-åriga Wilma Andersson försvann.
Grannen berättar att det var upprörda röster som hördes under torsdagskvällen och ljuden kom ifrån den misstänkte mannens lägenhet, menar grannen.
– Det var skrik och bråk. Det lät som om någon slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer. Men efter ungefär tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess.
Grannen är bedrövad över flickans försvinnande. [---]
Publicerat onsdag 20 november kl 14.30
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=33531&artikel=7 348221

Enligt en nära anhörig till Wilma visade den mordmisstänkte nyligen ny, ”svart sida” – och vänner beskriver honom som svartsjuk.

En barndomskompis säger om den mordmisstänkte:
”– Han har alltid varit extremt svartsjuk.”
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/

Pojkvännen, som nu är gripen, öppnade inte när Wilmas pappa knackade på tidigare.

Wilma Andersson sågs senast i torsdags i området Walkesborg i Uddevalla. När familjen blev orolig försökte de kontakta Wilmas pojkvän. Det var hos honom hon befunnit sig och först trodde Wilmas familj att paret försvunnit tillsammans.
– Han bara undvek oss när vi försökte kontakta honom. Till slut knackade Wilmas pappa på och då vägrade han öppna. Det var tänt hemma men ingen öppnade och han försökte varken höra av sig till oss eller försökte ringa. Han har inte svarat någon av oss, säger den kvinna i Wilmas familj som först fattade misstankar.
– Vi såg att han var aktiv på sociala medier, men det var inte hon. När vi fick tag i honom var han tyken mot Wilmas pappa och verkade inte bry sig över att hon var borta.
Misstankarna mot pojkvännen
Då kontaktades polisen. Ärendet hanterades som ett försvinnande men på tisdagen kom vändningen: Pojkvännen greps och delgavs misstanke om mord, trots att Wilma inte hittats.
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/

”Enligt kvinnan” (som är en familjemedlem till Wilma) ”har Wilma aldrig, sedan hon var barn, försvunnit eller hållit sig undan familjen.
– Hon har så många bra sidor, vi vet att hon aldrig skulle försvinna frivilligt. Hon har fyra småsyskon och är moster. Hon är så otroligt mån om dem och bara bryr sig om dem hela tiden.”

Den mordmisstänkte gripne pojkvännens pappa kan inte tro att sonen ligger bakom 17-åriga Wilmas försvinnande.
– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat. Men du vet, i alla familjer är det så. Man bråkar, åker i väg, och kommer tillbaka, säger pappan och fortsätter:
– Han var jätteledsen att hon var försvunnen. Han sa att han hoppas att de hittar henne. Han är hos polisen nu. Och de har varit hos mig också och vi har pratat med varandra om vad jag pratat om med min son.
När han sa att de bråkat, sa han vad de bråkade om?
– Alla familjer tjafsar. Den här gången som hon åkte försvann hon.
Var de hemma hos honom sist de sågs och bråkade?
– Ja, de var hos honom, ja. Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade.
Vad tror du om misstankarna som nu riktas mot din son?
– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar.
Hur skulle du beskriva deras relation?
– Bra.
Jag tror att 17-åriga Wilmas gripne mordmisstänkte pojkvän är skyldig, och att hans pappa sedan kan ha hjälpt sin son med bilskjuts/undanröjande av bevis m m.

Jag har liknande tankar. Funderar på om hon kan ha funnits kvar i lägenheten när pojkvännen inte öppnade för W:s pappa på lördagen. Därefter kan MGM:s pappa ha hjälpt att röja undan kroppen.
Om inte han är inblandad, så tror jag W kan finnas gömd i ganska nära anslutning till mordplatsen i något utrymme där en kropp får plats.

Jag har skrivit tidigare att killen ser mentalt skör ut och jag trodde han skulle erkänna snabbt och berätta var kroppen finns. Har pappan hjälpt till, blir det trixigare. De kommer skydda varandra.

Hoppas de finner henne snarast.
Citera
2019-11-21, 08:09
Medlem
Custom_mades avatar
Det är ändå synd att unga tjejer ska drabbas såhär. Bara för att onda vuxna vill leka duktiga...
Citera
2019-11-21, 08:13
Medlem
monocerotiss avatar
Kan någon länka en upplysning som gick ut i sociala medier under Torsdag em/kväll. Kan varit SR med, trafikupplysningen.
Det hade iaktagits en mörk klädd person gående på E6an i närheten av Uddevalla bron.
Citera
2019-11-21, 08:14
Medlem
Knowing the Swedish police, she is still in his flat hidden under a pile of dirty clothes (or wood)
Citera
2019-11-21, 08:17
Medlem
Jofs avatar
Va fan, har han inte erkänt än?
Han som är så snäll och väluppfostrad.
Kommer nog snart.
Citera
Medlem
Varför går man inte ut i media vilken bil som MGM förfogat över?

Kan ju ge lite extra tips om någon kanske noterat en sådan bil vid nån vägkant eller skogsväg.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-11-21 kl. 08:25. Anledning: Fel
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kan någon länka en upplysning som gick ut i sociala medier under Torsdag em/kväll. Kan varit SR med, trafikupplysningen.
Det hade iaktagits en mörk klädd person gående på E6an i närheten av Uddevalla bron.
Ojdå, polisen kanske får muddra vattnet snart.

Citat:
Ursprungligen postat av S7HLM
https://minfil.com/Q448tbBfnd/tishko_shabaz_ahmed_JPG

Han måste nog vara veckans kändis på MrKoll.. 1314 besök.
Jaha det här är nån slags bild med info om MGM gissar jag. Men mitt antivirusprogram varnar för skadlig fil.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-11-21 kl. 08:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in