2019-11-20, 18:08
Medlem
Jag är lite nyfiken på Wilmas relation till styvmamman. Jag får dåliga vibbar av henne på något vis. Det är lite märkligt att hon är den som utåt verkar mest engagerad. Någon med info?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluerider94
Jag tror pojkvännen själv, och/eller dennes far ligger bakom detta.
Pojkvännen meddelar själv ingen oro över att wilma är borta och hör inte heller av sig till hennes familj o frågar om hon kan vara hos dom. Han vinner tid.
Hennes anhöriga försöker få kontakt me pojkvännen för att få tag i wilma flera dagar efter det sista man hört om henne.
När man väl får kontakt har pojkvännen helt ändrat attityd, försökt hålla sig undan och har dålig attityd mot wilmas far..
Han vill i tidigt skede ha en försvarare inför första förhör.
Pojkvännens far garanterar att pojkvännen är oskyldig.

Har pojkvännen eller dennes pappa tillgång till bil?

Man hittar en brandplats i ett avlägset område i närheten av deras boende. Men i närheten finns en hundklubb = inget bra ställe att dumpa ett lik.

Lättaste sättet att snabbt ta sig till stora skogsområden är att köra mot färgelanda. Bara några minuters bilkörning från dynamitbacken (där man bränt tillhörigheter), förbi shell-tappen, mot färgelanda finns oändliga mängder skog och mark att dumpa någon i.

Mörkare, mindre trafik och direkt närhet till skog och mark. Jämfört me att svänga ut på e6 och köra mot Ljungskile..

Brukar man inte säga att folk med snuten bakom sig (stressad situation) svänger första höger?
Tror man kan hitta henne på nån mindre avfart till höger åt färgelandahållet. Inte särskilt långt ifrån kuröd.

Det där med hundklubben, tja, titta bara i krimtrådarna så förstår man att de flesta inte förstår sig på risken med att dumpa lik nära hundklubbar. Jag tror inte att en GM i ett stressat läge tänker på risken för att det kan finnas hundar som kan hitta liket. Åtminstone fanns det sannolikt inga hundar på klubben när GM var i närheten, om GM nu var det.

MGM känner sannolikt inte till de mest ultimata dumpningsplatserna, särskilt inte då han till synes inte äger en bil offentligt. Troligen inte berest i trakten, återstår platser han tidigare har besökt till fots på egen hand eller tillsammans med andra.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rubriceringen är väl mord, vad blir mord om man hittar blod?

Mordmord, eller vad?

Tror du att GM först dumpar mordvapen och sedan offret på annan plats?

Det tror inte jag.

Prioritet ett är att få bort en kropp från bostaden, två är att köra runt med en kropp så lite tid som möjligt då risk för upptäckt finns.

Syftade på misstankegrad, inte brottsrubricering. My bad.

Ser man på kartan så om dådet skulle ha skett i MGMs lägenhet så går det en väg förbi sjön där de gjorde eftersök idag och hela vägen upp till den första fyndplatsen. Dock lite järvt att köra med ett lik genom halva Uddevalla. Jag håller med dig om att då hade det varit bättre att dumpa liket så snabbt som möjligt. Å andra sidan, tittar vi på vad grabbarna grus gjorde med Ida i Trollhättan så körde de en bra bit innan hon dumpades i skogen där hon senare återfanns.

Om kroppen blev dumpad i sjön där de sökte nu idag, så verkar det märkligt att de redan avslutat sökinsatsen där och återgår till Uddevalla. Jag tror polisen mest gjorde ett sök runt Ljungskile pga vittnesmål som de fått och som de var tvungna att söka av - och nu återgår till Uddevalla.
Citera
2019-11-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kan vi ha en ny MATS? Fan isåfall..

Förklara?
Citera
2019-11-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Föräldrarna verkar ha godkänt deras relation för att de tyckte han verkade så trevlig snäll och utbildad

Jesuskristus.. Hade han gått ur grundskolan med godkänt i alla ämnen?

Nej, jag är benägen att tro att Wilman saknade egna föräldrar. Stackars flicka.
Citera
2019-11-20, 18:10
Medlem
bozze4evigts avatar
Tänker såhär

Sannolikt dödad i lägenheten.
MGM släpar ut BO genom dörren på baksidan av hyreshuset mot packhusgatan och lastar i bilen.

göteborgsvägen söderut, snabbaste vägen ut ur stan och mindre risk att träffa på poliser med mera inne i stan eller stå och svettas vid ett rödljus.

Dock för att vilja gömma någon så hade norrut förbi havskuren mot Färgelanda och hittat en grusväg i skogen där

Tiden i bilen, hur länge pallar man köra runt med en död i bilen? 15-20 minuter?
Ljungskile kan ju då stämma med vad en person/hund uppmärksammat.

vid senare skede när dumpning av kläder skulle ske så hade jag personligen gjort det på motsatt håll av där kroppen ligger.

Lider med familjen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon var (och är) ett barn. Var har hennes föräldrar hållit hus när detta barn har inlett en relation med en vuxen (invandrar)man och delvis bott hos honom?

Världen är galen..

Tycker jag inte. Man kan inte låsa in en tonåring och du kan inte styra en svensk tonåring. Hon hade träffat han oavsett vad föräldrarna tyckte om det. Lika bra att lära känna killen istället för att hon träffar han i smyg.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Förklara?
Mats ALm Goggla
Citera
Avslutad
Så fort man bryter mot en muslimsk hederskodex så måste motparten mördas, det är inget nytt i deras kultur.
Citera
2019-11-20, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle bli ytterst förvånad om det visade sig att Wilma var dement.

Det var bara ett exempel på en orsak till att man tar av sig sin jacka, och lägger den på marken och försvinner.
Citera
2019-11-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hittades skorna på samma plats som jackan?

Visst, och den eventuelle mördaren kan ha tänkt på jackan, men bara kunnat ta kroppen i liksäcken och ränkt ta resten sen.

Men det är troligen vanligare att människor försvinner på egen hand, än att dom blir mördade. Och fynd av kläder är troligen vanligt när tex dementa personer försvinner, eftersom de ofta tar av sig sina kläder.

Så vad finns det för speciell omständighet som gör att man tror att hon har blivit mördad?
Bråket med pojkvännen?
Det kan ju istället ha bidragit till att hon har försvunnit på egen hand.
Så jag skulle iallafall inte bli förvånad om hon hittas vid liv eller ihjälfrusen.
Högljudda bråk och plötslig tystnad i lägenheten i kombination med att han inte svarar eller öppnar när svärföräldrarna söker honom i kombination med att det är sagt att han är svartsjuk osv osv osv. Allt tillsammans ger en klar bild. Detta kommer att lösas. Lite tålamod så. Säger det igen, Billy-Tova förhållandet som slutade med en död flickvän återupprepar sig. Samhället måste ta bråk mellan partners där svartsjuka ingår på mycket större allvar!!
Senast redigerad av divadnil 2019-11-20 kl. 18:15.
Citera
2019-11-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Mats ALm Goggla

Då är jag med! (Fick lite väl sprida träffar när jag googlade bara Googlade Mats).

Btw Grattis till 17 000 inlägg blueballs72
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in