2019-11-21, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
En svensk förälder hade sannolikt gjort allt för att övertala sitt barn att erkänna.

Tror du på det själv? Har jättemånga exempel där föräldrarna skyddat.

Eller är det bara mord som vi svenskar tycker att barnen ska erkänna?
Citera
2019-11-21, 06:29
Medlem
certinaknoxs avatar
Mina tankar kring detta försvinnande är tyvärr att hon redan ligger begravd någonstans. Ju längre det går desto svårare att finna platsen där hon ligger, och nu när snön kommer så kommer det bli mer eller mindre omöjligt.

Bedömning för uppklaringssannolikhet: 1/1000000.

Nej, här har GM gjort ett utomordentligt arbete med att röja bevis och kropp.
Citera
2019-11-21, 06:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Mina tankar kring detta försvinnande är tyvärr att hon redan ligger begravd någonstans. Ju längre det går desto svårare att finna platsen där hon ligger, och nu när snön kommer så kommer det bli mer eller mindre omöjligt.

Var inte så pessimistisk. Det har gått alldeles för kort tid för att redan börja tänka att gm gjort ett bra jobb. De kommer hitta henne, kanske redan idag.
Citera
2019-11-21, 06:36
Medlem
plexens avatar
Jag tror hon ligger i nån torktummlare och på väg till återvinningsstation.
Citera
2019-11-21, 06:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampnlake
Om jag förstår dig rätt, du får gärna rätta mig om jag har fel, så menar du att man alltså ska dra något som KAN avleda hunden ovanför ett spår som den egentligen ska följa?
Min erfarenhet av träning utav jakthundar säger att man alltid ska träna spår på olika vilt separat, så det bör väl således gälla samma sak med allt tänker jag?

Nu gäller detta dock inte spår utan specialsök, om det är likhundar ni diskuterar. Två helt skilda träningsmetoder.

Citat:
Ursprungligen postat av copybird
F.ö så hoppas jag pappan inte lever för detta ligger till stor del på hans ansvar. Helt ofattbart hur man kan låta en främling ens närma sig ens dotter med allt vi vet och inte vet om dessa värdelösa människor.

Shit så vanligt det där tycks vara inom svensk kultur, att farsorna ska beskydda sina döttrars oskuld eller nåt. Jävla medeltida tankesätt.

Hur ser planerna för torsdagens sök ut, jag har inte hittat något om det. Gissar att MP, familj/vänner osv fortsätter - men var o när?
Citera
2019-11-21, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du kan googla.

"Det raka och enkla svaret på frågan är NEJ!

I rättegångsbalken – vilket är den lag som på ett övergripande plan reglerar hur polisförhör med en misstänkt person ska gå till – anges uttryckligen att polisen inte får använda medvetet oriktiga uppgifter (vilket att ljuga kan sägas innebära) i syfte att exempelvis få en misstänkt person att erkänna ett brott eller liknande."

Det är bara naivister, samhällstillvända och politiskt korrekta som tror att polisen följer regelverket. Motsägs av alla med erfarenhet.
Citera
2019-11-21, 06:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det är bara naivister, samhällstillvända och politiskt korrekta som tror att polisen följer regelverket. Motsägs av alla med erfarenhet.

Tror nog majoriteten talar sanning i förhör av den enkla anledningen att det spelas in och om dom ljuger så kan förhöret vara ogiltigt. De med "erfarenhet" är oftast kriminella som hatar poliser
Citera
2019-11-21, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror nog majoriteten talar sanning i förhör av den enkla anledningen att det spelas in och om dom ljuger så kan förhöret vara ogiltigt. De med "erfarenhet" är oftast kriminella som hatar poliser

Vad tror du de säger när bandspelaren inte är på, vad tror du de säger vid husrannsakan rena hot utdelas. Husrannsakan vid utredning om HMF eller toppsning kanske stormning av insatsstyrka det är rena hot och skrämselmetoderna. Enormt långa häktningstider många månader, någon har ju suttit flera år. FN har kritiserat Sverige för det.

Sådant biter inte alls på yrkeskriminella eller gängkriminella de har redan sett alla trix som finns i boken.

Jag vill inte att den här killen ska komma undan men var inte så naiv när det gäller polisens trix.
Citera
2019-11-21, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Ett förhör kan inte bli ogiltigt i Sverige eftersom vi har fri bevisvärdering. Däremot skulle polisen kunna dömas för tjänstefel.
Citera
2019-11-21, 07:10
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Tidigt i tråden innan alla dårar och rasister sabbade tråden hade någon hittat att MGM hade kommenterat något i nån kristen sida. Hen drog slutsatsen att MGM var kristen och nej jag tänker inte tröska igenom alla inlägg för att hitta detta...
Du feberyrar fortfarande märker jag. Den enda som påstod att GM är kristen var ett uppenbart troll tidigt i tråden. Krya på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av jjyy2
Någon som vet om man har sökt i brunnar?
Det verkar man göra eftersom leksakspistolen man hittade igår kom från en brunn.
Citera
2019-11-21, 07:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox

Det är väl klart som korvspad att hon är död. Stackars flicka. Obehagligt att vi var flera som kände dessa vibbar ända från första början.
Citera
2019-11-21, 07:27
Medlem
Ny dag, nya tag!

Idag tror jag vi kommer få ett genombrott, kanske inte en kropp. Men en fingervisning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in