2019-11-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag kommer inte ihåg exakt i vilket sammanhang jag skrev det. Du tycks däremot ha laserminne när det kommer till inbillade oförätter, så, länk.

Ska jag leta upp själv var jag skrivit att jag är fullt nöjd? Det går inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Däremot vet vi ju båda att du har skrivit:
”Du är enligt egen utsago fullt nöjd med den officiella mytologin om 9/11.”

När har jag uttryckt mig så? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?

Eller du kanske menade att du ville att jag skulle visa att jag skrivit till dig att jag tycker mycket i utredningen kunde sett annorlunda ut? Visst! Inlägg 32245, sida 2688 i stora tråden, skrev jag detta till dig:
”Sen håller jag med dig, utredningen kunde säkert sett annorlunda ut.” (Vet inte hur man länkar från andra trådar, men bara att kika efter!).

Inbillat? Det är nog bäst att du slutar ljuga snart... Inlägg 620 i denna tråd. Där har du din lögn.
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-20 kl. 21:19.
Citera
2019-11-20, 21:20
Medlem
Citat:

Ditt egentliga uppsåt är inte att klargöra och föra diskussionen framåt, det är det motsatta, att göra vad du kan för att sabotera att så sker. Du är enligt egen utsago fullt nöjd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt nöjd.

Varsågod. Två lögner i rad. Serverat på silverfat. På din begäran.
Citera
2019-11-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ska jag leta upp själv var jag skrivit att jag är fullt nöjd? Det går inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Däremot vet vi ju båda att du har skrivit:
”Du är enligt egen utsago fullt nöjd med den officiella mytologin om 9/11.”
Nej. Du ska leta upp där du menar att jag formulerade mig så.

Citat:
När har jag uttryckt mig så? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?
Igen. Om jag citerar något ordagrant så använder jag citattecken. Gjorde jag det här, menar Du?

Citat:
Eller du kanske menade att du ville att jag skulle visa att jag skrivit till dig att jag tycker mycket i utredningen kunde sett annorlunda ut? Visst! Inlägg 32245, sida 2688 i stora tråden, skrev jag detta till dig:
”Sen håller jag med dig, utredningen kunde säkert sett annorlunda ut.” (Vet inte hur man länkar från andra trådar, men bara att kika efter!).

Inbillat? Det är nog bäst att du slutar ljuga snart... Inlägg 620 i denna tråd. Där har du din lögn.
Det är mitt samlade intryck att du med dina inlägg kan sägas vara fullt nöjd med den officiella mytologin om 9/11.

Hysteriskt nöjd. Får jag inte tycka det, menar Du?
Citera
2019-11-20, 22:22
Medlem
Citat:
Så här skriver Pilots for 9/11 Truth om den påstådda manövern:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.

http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Hade den gått att knappa in i autopiloten, menar du?

För att hitta till pentagon sedan är det bara och crasha det är inte heller så svårt.
Citera
2019-11-20, 22:25
Medlem
Citat:
Nej. Du ska leta upp där du menar att jag formulerade mig så.

Igen. Om jag citerar något ordagrant så använder jag citattecken. Gjorde jag det här, menar Du?

Det är mitt samlade intryck att du med dina inlägg kan sägas vara fullt nöjd med den officiella mytologin om 9/11.

Hysteriskt nöjd. Får jag inte tycka det, menar Du?

Jag letade ju precis upp det. Inlägg 620 i denna tråd. Är du verkligen så mycket av en idiot att du inte förstår? Eller ja, du är ju enligt egen utsago en idiot (om vi nu ska använda ditt egenpåhittade språk där personliga tolkningar = enligt egen utsago)

Om du skriver att jag ”enligt egen utsago är” någonting förutsätter jag att du kan backa upp att jag ”enligt egen utsago är” just detta. Men det kan du ju inte, eftersom du ljög.

Du får tycka vad du vill. Dock ska du ge fan i att ljuga om vad jag ”enligt egen utsago är” om du inte kan backa upp detta. Så, nu kanske till och med du förstår din lögn?
Citera
2019-11-20, 22:27
Medlem
Citat:
Om du är intresserad av sakfrågan så har du ett minst sagt speciellt sätt att visa det.

Men försöker vi igen:

1. Har du några bevis för att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt på egen hand utan assistans i sätet bredvid?

2. Har du några bevis för att Hanjour kunde flyga/landa ett jättelikt Boeing 757 helt på egen hand utan assistans i sätet bredvid?

3. Har du några bevis för att Hanjour flög Flight 77 den dagen?

4. Har du några bevis för att Hanjour fanns i planet (Flight 77) den dagen?

5. Har du några bevis för att Flight 77 kraschade in i Pentagon den dagen?

6. Skulle du med gott samvete låta dina nära och kära flyga i något som helst plan med en person med Hanjours kända flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Hade du något här?

Jo då, jag är mycket intresserad. Och jag tycker vi kör på hur du tycker man ska diskutera: en punkt i taget. Vi har inte kommit förbi detta än:

”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.”

Eftersom det är DU som påstår detta ska DU redovisa källor som styrker att vid SAMTLIGA flygningar Hanjour gjorde fick instruktörerna ta över eller assistera vid landningarna. Alla gånger. Samtliga flygningar. Allihop. 100% av tillfällena. Du var ju inte med vid flygningarna så då måste du ju ha källor till ditt påstående.

Sen kan vi ta dina frågor. En sak i taget.
Citera
2019-11-20, 22:29
Medlem
Citat:
Om du är intresserad av sakfrågan så har du ett minst sagt speciellt sätt att visa det.

Men försöker vi igen:

1. Har du några bevis för att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt på egen hand utan assistans i sätet bredvid?

2. Har du några bevis för att Hanjour kunde flyga/landa ett jättelikt Boeing 757 helt på egen hand utan assistans i sätet bredvid?

6. Skulle du med gott samvete låta dina nära och kära flyga i något som helst plan med en person med Hanjours kända flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Hade du något här?

En Boeing 757 kan landa själv. Flyga ett nyare passagerar plan är faktist inte så svårt som man tror piloterna landar ofta själv men totalt så flyger dom ett par minuter per flygning sedan flyger det själv. Bara spaka runt det när det redan är i luften skulle i prinsip vem som helst kunna göra. Och med en pilot som talar med dig så skulle dom flesta kunna landa det. Crasha in i pentagon är inte specielt svårt heller.
Citera
2019-11-20, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du länkar till en sida som du menar bevisar en av mina 6 frågeställningar, nummer 5 här nedan.

Jag börjar då med dina bevis bakom länken vilken inleder med ”videor”.

Jag frågar igen. Hur vet du utifrån videorna enbart att det var Flight 77 som kraschade in i Pentagon?

Innan du tramsar vidare får du gärna visa var jag skulle ha påstått att just enbart filmen du valt ut bevisar någonting alls, och ännu hellre varför den filmen i sig plockad ur sammanhanget skulle bevisa att det var flight 77 - när det jag skrivit i själva verket är precis tvärtom..

Är dina argument helt slut, försöker du avleda uppmärksamheten från dina tidigare haverier här i tråden, eller varför sitter du och hittat på sånt här?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-20 kl. 22:58.
Citera
2019-11-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
För att hitta till pentagon sedan är det bara och crasha det är inte heller så svårt.
Läste du texten från Pilots for 9/11 Truth som jag citerade? Bara att krascha?
Citera
2019-11-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Innan du tramsar vidare får du gärna visa var jag skulle ha påstått att just enbart filmen du valt ut bevisar någonting alls, och ännu hellre varför den filmen i sig plockad ur sammanhanget skulle bevisa att det var flight 77 - när det jag skrivit i själva verket är precis tvärtom..

Är dina argument helt slut, försöker du avleda uppmärksamheten från dina tidigare haverier här i tråden, eller varför sitter du och hittat på sånt här?
Och för att vi ska undvika vidare missförstånd och koka ner dina förställningar till något som går att bemöta så postar vi frågorna igen så att du får möjligheten att besvara en i taget, snyggt och prydligt:

Inget pladder om en massa annat trams. Inget länkspammande utan förklaring till exakt VAD bakom din länk som bevisar VAD.

Ok?
Citera
2019-11-21, 10:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och för att vi ska undvika vidare missförstånd och koka ner dina förställningar till något som går att bemöta så postar vi frågorna igen så att du får möjligheten att besvara en i taget, snyggt och prydligt:

Inget pladder om en massa annat trams. Inget länkspammande utan förklaring till exakt VAD bakom din länk som bevisar VAD.

Ok?

Nej det är faktiskt inte alls "OK" att du frågar - och kräver - och får svar på precis samma frågor år ut och år in. Nån jävla gång är det väl dags att du inser att du fått svar och att du inte kunnat bemöta dessa.
Citera
2019-11-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Igen...
Du hävdar att påståendet att "han sedan flög en Boeing 757 som om han aldrig gjort något annat" är en i allt väsentligt korrekt återgivning av deras uppfattningar.
Återigen upprepar jag därför min fråga:
Vem, mer än du, menar att ditt påstående är en i allt väsentligt korrekt återgivning av deras uppfattningar?
Vet ej. Det är därför som jag frågar dig om du håller med om det och om inte, varför.

Har du äntligen något svar här?

Citat:
Hur visste Bernard vad?
Du har själv länkat till informationen:
Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it," he said.
Och här verkar det som om du håller med SnakePlisssken om att det uttalandet från Bernard ger stöd åt föreställningen om att Hanjour hade kompetensen att flyga Flight 77 på det sätt ansvariga utredare hävdar att han gjorde, 9/11.

Eller? (FB) Hani Hanjours flygkunskaper.

Citat:
Är det någon som hävdar att Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser på Hanjours förmåga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och träffa den?
Det är förutsättningen för att Bernard ska kunna ha den uppfattningen eftersom den måste bygga på Baxter och Conners uppfattningar i frågan, givet att det var dessa två som assisterade Hanjour i sätet bredvid under tre flygförsök.

Citat:
Allt Bernard säger är att han inte tvekar på att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och träffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare påstår.
Då håller du med om att det uttalandet inte på något sätt ger stöd åt ansvariga utredares påstående om hur Hanjour ska ha flugit Flight 77, 9/11?

Citat:
Allt Bernard säger är att han inte tvekar på att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och träffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare påstår.
Då håller du med om att det uttalandet inte på något sätt ger stöd åt ansvariga utredares påstående om hur Hanjour ska ha flugit Flight 77, 9/11?

Citat:
Nej.
Dock vet jag att minimiålder för att hyra bil hos de flesta bolag i USA är 25 år (yngre kan få hyra mot tilläggsavgift).
För att hyra ett flygplan finns såvitt jag vid snabb koll kan se ingen åldersgräns (men man måste såklart ha certifikat för flygplanstypen).
Med andra ord finns det i så fall möjligt för en 16-årig certifierad segelflygare att hyra ett segelflygplan (även motorseglare) och för en 17-årig sport pilot/private pilot möjligt att hyra ett flygplan han/hon är certifierad för, men för att få hyra en bil måste man betala en tilläggsavgift om man är under 25 år även om man haft körkort sen man var 16 år
Varför är det åldersgräns vid bilhyrning, men inte vid flygplanshyrning tror du?
Bra. Har du någon idé om varför man först måste visa att man faktiskt kan behärska planet i fråga innan man får hyra det och flyga iväg på egen hand, men inte motsvarande vid hyra av bil?

Citat:
Att uthyrningsföretagets försäkringsvillkor krävde det

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/214-paranormal-conspiracy/60312606?page=5
Bra. Har du någon idé om varför man först måste visa att man faktiskt kan behärska planet i fråga innan man får hyra det och flyga iväg på egen hand, men inte motsvarande vid hyra av bil?

Citat:
Ja
Bra. Vad är det med respektive typ av fortskaffningsmedel som i det ena fallet kräver uppvisning av certifikat/körkort i det ena fallet och i det andra, certifikat/körkort OCH uppvisning av faktiska kunskaper?

Citat:
Vad har ditt trams om biluthyrning på macken och Hanjours flygcertifikat/flygtimmar för koppling till ditt påstående:

Har du stöd för det påståendet, eller hittade du bara på?
Det är vad jag tror är skälet till att de faktiska kunskaperna måste kontrolleras när det kommer till uthyrning av plan, ja. Att de potentiella konsekvenserna av bristfälliga kunskaper är så dramatiskt mycket allvarligare.

Vad tror du?

Citat:
Nej, men nu påstod du ju att om misstag görs vid start och/eller landning så blir ofta resultatet dödligt.

Har du stöd för att resultatet ofta blir dödligt, eller hittade du bara på?
Det är vad jag tror är skälet till att de faktiska kunskaperna måste kontrolleras när det kommer till uthyrning av plan, ja. Att de potentiella konsekvenserna av bristfälliga kunskaper är så dramatiskt mycket allvarligare.

Vad tror du?

Citat:
Du påstod att certifikat kräver storleksordningar mer tid än körkort

varvid jag redovisade jämförelse av kraven på övningstid för körkort respektive de vanligaste typerna av privat flygcertifikat och visade att ditt påstående var felaktigt.
Hur kontrollsystemet för övningskörning med bil är upplagt är off-topic.
Nej, det är inte off-topic om skillnaderna avser att belysa vad som sker och inte sker i samband med rattandet av det ena fortskaffningsmedlet men inte det andra och vilka implikationerna i så fall blir med avseende på fallet: Mästerpiloten Hani Hanjour.

Citat:
Hanjour kunde flyga, men han flög dåligt
Det finns många med körkort som kört minst 600 timmar och ändå kör dåligt.
Att flyga med assistent i sätet bredvid kan som sagt en blind höna. Hur vet du att Hanjour kunde flyga på egen hand men dåligt?

Citat:
Det står dig fritt att göra, men det är visat att du har fel och saknar stöd för ditt påstående.
En 14-åring får soloflyga med ett segeflygplan (inklusive motorseglare) och man får ta certifikat för segelflygplan vid 16 års ålder.
En 16-åring får soloflyga med ett konventionellt flygplan och man får ta certifikat för LSA/PPL vid 17 års ålder.
I sällskap med instruktör får man övningsflyga oavsett ålder och det finns exempel på mycket unga pilotelever. Yngsta kända tror jag är en 8-åring.
Vanligaste minimiåldern för övningskörning med bil i USA är 15 år, man får aldrig övningsköra ensam (solo) och körkortsåldern varierar mellan 16-18 år.
Varför är körkort löjligt mer enkelt att ta än ett grundläggande flygcertifikat när ålderskraven är likvärdiga förutom att en pilotelev får flyga ensam, vilket en körkortselev aldrig får?
Tror du att åldersgränserna här återspeglar svårighetsgraderna visavi respektive fortskaffningsmedel? Jag är personligen bekant med äldre damer och herrar som har både körkort och bil, men har ohyggligt svårt att se dessa bakom spakarna i ett flygplan även med assist i sätet bredvid. På samma sätt är jag bekant med ett antal ungdomar i tonåren utan vare sig körkort eller bil som utan att tveka skulle hoppa in bredvid instruktören och flyga iväg på första försöket.

Citat:
Trams.
Jag tror att du förväxlar en medveten osanning med ett ärligt misstag här. Så nej, jag har aldrig ljugit på det här forumet (något forum alls).

Har Du?

Citat:
Ok, ibland slarvar du och är inte så noga med sanningen. Det har jag märkt.
Skitsnack. Diskussionen förs alltid på olika nivåer med olika skärpa. Allt annat vore absurt. Att ni är några stycken som hugger in på varje lite öppning som kan låna sig till en anklagelse till lögn istället för att be om ett klargörande med mer precision är däremot sedan länge blottlagt.

Har jag däremot direkt fel så backar jag direkt och erkänner. I synnerhet om det på något avgörande sätt påverkar mitt argument.

Citat:
Ja

För att utredningen i allt väsentligt visar vad som hände och varken du eller någon annan har fått mig tvivla på riktigheten i utredningens slutsatser.
Bra. Då postar jag mina 6 frågor igen så att du får tillfälle att också visa det:

En fråga i taget. Lugn och fin.
Senast redigerad av onopono 2019-11-21 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in